Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη


  Εγγραφείτε στο Newsletter:


 

cd TaR

Tar Logo

| More
Home »

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΕΠΙΜΕΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ:

Κοϊζας Αντώνης
(
koizas@spidernet.com.cy)
* καΤaRτιση: έχει σπουδάσει κλασική κιθάρα
* κaRιέρα: μουσικoπαιδαγωγός (Σύγχρονο Ωδείο Κύπρου & Μουσικό Τμήμα Πανεπιστημίου Λευκωσίας), oργάνωση & παραγωγή πολιτιστικών εκδηλώσεων
* στο TaR:"Πολιτιστικά νέα της Κύπρου
"
Βαρουχάκη Τίνα
(
varouchaki@gmail.com)
* καΤaRτιση: έχει σπουδάσει
κλασική κιθάρα, πολιτικές επιστήμες, δημοσιογραφία και είναι Δρ Κοινωνιολογίας
* κaRιέρα: εργαζόμενη στο δημόσιο τομέα
* στο TaR: αρθρογράφος - ημερολόγιο μουσικών προτάσεων


Συναυλίες κλασικής κιθάρας Ιανουαρίου - Μαΐου 2012
δείτε περισσότερα


Αγοράστε το CD του TaR: "Ελληνες κιθαριστές ερμηνεύουν Έλληνες συνθέτες"
CD TaR

  ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΕ CD & MP3 ΣΤΟ http://www.cdbaby.com/cd/greekguitaristsplaygreek
  ΚΑΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ

  περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

δείτε περισσότερα


ΑΡΧΕΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΕΙΝΑΙ MONON AYTA ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΑΔΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ.

 

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.



Διαβάστε και τις δημοσιεύσεις στο μπλογκ του Β.Τζ. στο TaR:
Music in a room

http://tzavarastar.wordpress.com/



Διαβάστε και τις δημοσιεύσεις στο μπλογκ του Ν.Π. στο TaR:

http://panagiotidistar.wordpress.com/



Διαβάστε και τις δημοσιεύσεις στο μπλογκ του Σ.Κ. στο TaR:
"Με ματιά 20+"

http://koudounastar.wordpress.com/



Διαβάστε και τις δημοσιεύσεις στο μπλογκ του N.M. στο TaR:
"TaRaΤaΤΖΟΥM"

http://mavroudistar.wordpress.com/



Διαβάστε και τις δημοσιεύσεις στο "Μουσικό μπλογκ του Κ.Γ." στο TaR:

http://grigoreastar.wordpress.com/


.
[Πρόταση] - Αντώνης Κλάδης - Με αφορμή την αναζήτηση στοιχείων για το Ζακυνθινό Βυζαντινό Μουσικό Ιδίωμα
 
δείτε περισσότερα


[Πρόταση] - (05/02) Έκτακτη Συναυλία της Κ.Ο.Θ. υπέρ των σεισμοπλήκτων της Αϊτής
.
δείτε περισσότερα


[Ανακοίνωση] - Κυκλοφόρησε το 4ο Τεύχος του Μουσικού Ελληνομνήμονα

 

δείτε περισσότερα


.

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΚΙΘΑΡΑΣ


[κυκλοφορίες - περιοδικά] - Κυκλοφόρησε το 15ο τεύχος του Μουσικολογικού Περιοδικού ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ
δείτε περισσότερα


ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΟ ΚΑΘΕΤΟ ΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.

Τo ΤaR και το TaR-Radio σε 'facebook', 'my space' & YouTube!
δείτε περισσότερα


(23/10) Ρεσιτάλ Σαβίνας Γιαννάτου - Κώστα Γρηγορέα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
δείτε περισσότερα


♦♦ (24/10) Liederabend με την Σόνια Θεοδωρίδου και την Έφη Αγραφιώτη στο πιάνο ♦♦
δείτε περισσότερα


(05-06/12) Σεμινάριο Παιδαγωγικής Πιάνου με την Gudrun Finder στο Ωδείο Kodaly
δείτε περισσότερα


Πολλά τα θέματα περί πνευματικών δικαιωμάτων και άλλων που παράγονται από αυτήν την δαιδαλώδη έννοια. Το TaR, ευαίσθητο σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, θα δημοσιεύει ότι υποπίπτει στην αντίληψή του, θεωρώντας πως με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην κατανόηση των θεμάτων.




Κιθαριστικοί διαδικτυακοί κατάλογοι του TaR

Ο μουσικός (και ειδικότερα κιθαριστικός) διαδικτυακός κατάλογος του TaR.
Διευθύνσεις (απο την Ελλάδα και τον κόσμο) μουσικών, συνθετών, δασκάλων, οργανοποιών, καταστημάτων, ωδείων, εκδοτών, περιοδικών κ.λπ. κ.λπ. Επίσης και όσων εντύπων ή ιστοσελίδων συνεργάζονται με το TaR. Η σελίδα με τους συνδέσμους έχει τη φιλοδοξία να συνδέσει όλους εμάς που έχουμε κοινό σημείο αναφοράς την αγάπη μας για τη μουσική και την κιθάρα.
Όμως, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου καταλόγου απαιτεί και τη δική σας συμμετοχή
Ενημερώστε το TaR για οποιονδήποτε σύνδεσμο ο οποίος κατά τη γνώμη σας έχει ενδιαφέρον.
Ο κατάλογος με τους συνδέσμους (links) προσφέρεται σε μορφή αρχείου .doc και ανοίγει με το Microsoft Word.
ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΤΟΥ TaR ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ.


    Συνθέτες

   Κιθαριστές

    Ενημέρωση

  Κιθαριστική αγορά


ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ κονTaRομαχίες (forum) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΕΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ

 


Renoir: "Guitar Lesson"
Φάκελος "Μουσική Παιδεία" 

Τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα, κατά κοινή ομολογία, είναι σπουδαίας σημασίας. Το ενδιαφέρον μας γύρω απ’ αυτά είναι δεδομένο και ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει πως στην εποχή μας, η παραγωγή πτυχίων και διπλωμάτων από Δημοτικά –Ιδιωτικά Ωδεία, μουσικές σχολές και πάσης φύσεως ιδρύματα, έχει καταστήσει (τις περισσότερες φορές) έως και την απαξίωσή τους.
Το TaR γνωρίζοντας τον κόσμο της μουσικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, κρατώντας και τη δική του αγωνία για το ξεπέρασμα των συσσωρευμένων προβλημάτων, επιθυμεί να ανοίξει τους διαδικτυακούς τόπους του για την διακίνηση των απόψεων, των σκέψεων και των προσωπικών θέσεων των αναγνωστών του και των συνεργατών του. Έτσι, εδώ, θα φιλοξενούνται απόψεις που δεν θα δεσμεύουν το TaR ιδεολογικά. Θα δεσμεύουν όμως τους υπογράφοντες τις παρεμβάσεις.
Επωνύμως…

 


 

οργανοποιία

οργανοποιία


Νικόλας ΤσαφTaRίδης
nikotsaf@ecd.uoa.gr

...κάτι σαν πρόλογος.
Με αφορμή την κιθάρα λοιπόν θα κάνουμε μια προσπάθεια να γνωρίσουμε όσους επαγγελματικά ασχολούνται με την κατασκευή μουσικών οργάνων. Είναι και πολλοί και καλοί. Βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα  και κατασκευάζουν όλη την γκάμα των εγχόρδων οργάνων, αρκετά κρουστά και κάποια πνευστά. Έχουν ειδικότητες και προτιμήσεις, μελετούν, ερευνούν και δοκιμάζουν νέα υλικά και τεχνικές αλλά και παραδοσιακούς τρόπους επεξεργασίας και κατασκευής. Με λίγα λόγια είναι οι Κατασκευαστές Μουσικών Οργάνων στην Ελλάδα. Το βασικό κριτήριο παρουσίασης είναι η επαγγελματική σχέση που πρέπει να έχουν με το αντικείμενο της κατασκευής και το πάθος τους για το τελικό προϊόν. Τέλος ας σημειωθεί ότι η σειρά παρουσίασης δεν είναι αξιολογική και βασίζεται στο προσωπικό μου αρχείο. Για αυτόν το λόγο με χαρά θα δέχομαι την όποια πληροφορία των αναγνωστών σχετικά με κατασκευαστές μουσικών οργάνων ώστε να έρθουμε σε επαφή μαζί τους για μια μελλοντική παρουσίαση. Ο κατάλογος που διαθέτουμε είναι μεγάλος. Βοηθήστε μας να γίνει μεγαλύτερος  Οι όποιες πληροφορίες ή απόψεις μπορούν να στέλνονται στη διευθύνση nikotsaf@ecd.uoa.gr


ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΠΑΤΗΣΤΕ:
δείτε περισσότερα





Οι κιθαριστές που παρουσιάζονται στις «νέες παρουσίες» δεν αποτελούν επιλογή των συνεργατών του TaR.
Το TaR έχει την πρόθεση να παρουσιάσει όσους νέους κιθαριστές έχουν πάρει το δίπλωμα τους και επιδεικνύουν αξιόλογες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
Απαραίτητο λοιπόν, είναι να σταλούν μαζί με το βιογραφικό (του οποίου η εγκυρότητα είναι ευθύνη του παρουσιαζόμενου και δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 350 λέξεις) κάποιες κριτικές, μία φωτογραφία και 15-20 λεπτά ηχογραφημένης μουσικής (σε καλή ποιότητα εγγραφής και συμπιεσμένη σε mp3 στα 128kbps), που θα παρουσιαστεί από την ενότητα «new artists» του www.tar-radio.com .




 


Ο μουσικός, είναι και εικόνα...
Εικόνα που φτιάχνει την αίσθηση, την ατμόσφαιρα, πολλές φορές το μύθο.
Μπορεί αληθινή, μπορεί απατηλή,
πάντα όμως βοηθάει στο να ανοίξει η ψυχή για να δεχτεί το έργο.
Το αληθινό, ή απατηλό. 
(Κώστας Γρηγορέας)



κλασική κιθάρα




το ευρεΤήRιο
της ελληνικής κιθάρας


Έχοντας τη διάθεση να καταγράψουμε ό,τι συμβαίνει στο χώρο της ελληνικής κιθάρας, φιλοξενούμε εδώ ό,τι ντοκουμέντο αφορά την ελληνική κιθάρα και έχει σχέση με την ιστορία της.
Ηχητικό υλικό, φωτογραφικό, μαρτυρίες, παρτιτούρες, βιβλιογραφία, κείμενα, διασταυρωμένες πληροφορίες.
Αυτό το ευρετήριο όμως για να είναι κατά το δυνατόν πλήρες έχει ανάγκη από τη συμμετοχή όλων και ειδικά των ίδιων των καλλιτεχνών.
Στείλτε λοιπόν τις πληροφορίες σας εδώ για να καταγραφούν.


Ας δηλωθεί προς πάσα κατεύθυνση πως το διαδικτυακό TaR κυκλοφορεί για να υπάρξει ένα βήμα απόψεων και πληροφοριών γύρω από την αστείρευτη δυνατότητα των μουσικών πνευματικών αγαθών (με αφορμή την κιθάρα).
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, θα τηρηθούν όλες οι δημοκρατικές διαδικασίες που διέπουν και στοιχειοθετούν την ύλη ενός περιοδικού που σέβεται τον αναγνώστη του. Δεν φτιάχνουμε αυτό το περιοδικό για να αντιπαρατεθούμε με κάτι. Απεναντίας, επιθυμούμε αγαστές σχέσεις με όλους όσοι αντιλαμβάνονται την ισορροπία στην ενημέρωση.
Στο πνεύμα της ενημέρωσης κινούνται και οι στήλες της παράθεσης των εκδόσεων και της δισκογραφίας των ελλήνων κιθαριστών, που ήδη ξεκινήσαμε και θα συνεχίσουμε. Φυσικά, χωρις τη φιλοδοξία να τίς ολοκληρώσουμε διότι συνεχώς θα υπάρχουν νέα έργα και νέοι κιθαριστές.
Όλα όμως έχουν και τα όριά τους!
Επειδή δεν επιθυμούμε αντιπαραθέσεις και μεμψιμοιρίες, θα δεχτούμε να υπακούσουμε σε όποιον έχει τις αντιρρήσεις του στη δημοσίευση των εκδόσεων και της δισκογραφίας του, παρ’ όλες τις δικές μας προτροπές για το αντίθετο. Αυτή θα είναι και η «πολιτική» του περιοδικού (προς πάσα κατεύθυνση), ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες καταστάσεις που οδηγούν την κιθάρα (και το ήθος πάνω απ’ όλα) σε αναχρονισμούς και κομπογιαννιτισμό…
(για το TaR: Νότης Μαυρουδής)
Νοέμβριος 2006


Ο χώρος, είναι πρόθυμος να φιλοξενήσει τίς προσφορές σας:
παρτιτούρες παλαιές αλλά και νεότερες, video και ηχογραφήσεις, έστω ερασιτεχνικές (αλλά με στοιχειώδη καλλιτεχνική αξία). 
Μένει σε σας να μας τα στείλετε, για να βγουν στο φως.
Ενεργοποιηθείτε…
Οι συνεργάτες του TaR έχουν το δικαιώμα να επιλέγουν, όποια θεωρούν σημαντικότερα και να τα καταχωρήσουν στον κατάλογο των "εκδόσεων του TaR"
Εκεί θά προβάλλονται, θα διανέμονται μόνιμα και θα κατοχυρώνονται με το λογότυπο του περιοδικού.


Τα πρόσωπα είναι που συνθέτουν τη ζωή.
Σε αυτά εναποθέτουμε τις όποιες προτιμήσεις μας ή ακόμα και την αδιαφορία μας.
Σε αυτά θα αναφερόμαστε και αυτά θα θαυμάζουμε ή από αυτά θα αποστρέφουμε το δικό μας πρόσωπο.
Η μουσική ως τέχνη της έκφρασης, από τα πρόσωπα έχει ανάγκη ώστε να δράσουν για να δημιουργήσουν έργα, ερμηνείες και οράματα.
Παλαιά πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον κοινό βίο αλλά και νέα που προστίθενται στη μεγάλη ανθρώπινη αλυσίδα της μουσικής, θα απασχολούν συνεχώς τη σκέψη μας και τις αναφορές μας.



    


ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΩΝ (του Νότη Μαυρουδή)
δείτε περισσότερα


ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (του Μάρκου Τσέτσου)
δείτε περισσότερα


ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ  ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ

"ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ"
(Γ.Τοσικιάν-Π.Κερκέτσος)

"Με τη δική μου ματιά"

TaRaΤaΤΖΟΥΜ

ΟΙ ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΦΑΛΑΙΝΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ο Χρεωκοπημένος

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ - Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος
Παναγιώτης Α. Ανδριόπουλος

MusiLibro
Ηχογραφήσεις Αρχείου
από το ΤΡΙΤΟ

 (Κάτια Καλιτσουνάκη) 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΚΛΙΚ ΕΔΩ !

ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ 2014: Αντίδοτο στην Απαισιοδοξία! (της Τίνας Βαρουχάκη)

ετε

δείτε περισσότερα


Ο συνθέτης Κυριάκος Σφέτσας μιλάει για τη μουσική συλλογή "Στο Ρεύμα του Ήλιου"
Παρουσίαση στις Ημέρες Μουσικής Πρέβεζας 2014

Ο Κυριάκος Σφέτσας κατ' αρχήν μας γύρισε πίσω, στα χρόνια της δικής του παιδικής ηλικίας: «Απ΄ότι θυμάμαι από την παιδική μου ηλικία όταν εγώ ήμουν μαθητής στο ωδείο τα κομμάτια που μας έδιναν τότε να παίξουμε  ήταν του Μανώλη Καλομοίρη, που ήταν και ο ιδρυτής του Εθνικού Ωδείου. Αργότερα γνώρισα τα κομμάτια του Κωνσταντινίδη και άλλων ελλήνων συνθετών, είτε της λεγόμενης Εθνικής Σχολής, είτε μεμονωμένων συνθετών που δεν ανήκαν σε κάποιο μουσικό ρεύμα» επεσήμανε ο συνθέτης Κυριάκος Σφέτσας μυώντας σταδιακά το ακροατήριο στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέθεσε το έργο του, «Στο ρεύμα του Ήλιου»Εκείνο που από την αρχή φάνηκε να εξουσιάζει τη σκέψη μου, ήταν ότι ήθελα να κάνω κάτι για τα παιδιά, το οποίο να ξεφεύγει από την «κλασικο-μανία» των ωδείων. Κάτι το οποίο να έχει ακούσματα  της εποχής που ζούσα και της εποχής που ζούσαν βεβαίως και τα παιδιά. Έπρεπε λοιπόν να διαμορφώσω ένα ύφος. Σε όλη μου τη μουσική επικρατεί η πολυγλωσσία, επομένως δεν είχα κανένα σύμπλεγμα να μπλέκω εποχές, στυλ κτλ νομίζω ότι είχα αποκτήσει έναν τρόπο να το κάνω σωστά αυτό το πράγμα. Έκανα το πρώτο βιβλίο για παιδιά, τα οποία αν βρίσκονταν κάπου εκεί στη Μέση Σχολή στο Ωδείο, θα μπορούσαν να τα ερμηνεύσουν. Αλλά παράλληλα θεώρησα ότι αυτά τα κομμάτια θα μπορούσαν να ερμηνεύονται και από φθασμένους σολίστες» υπογράμμισε ο κ Σφέτσας διευκρινίζοντας:«Αυτή την πρακτική δεν την είχα εφεύρει εγώ. Την είχα γνωρίσει όλα αυτά τα χρόνια που έμεινα στο εξωτερικό και σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Πλανήτη. Έγραψα λοιπόν ένα βιβλίο με τίτλο: «Στο Ρεύμα του Ήλιου.» Πώς προέκυψε όμως ο τίτλος; πριν προλάβει κάποιος από το κοινό να θέσει το ερώτημα,  απάντησε ο ίδιος ο συνθέτης: «Ο Ήλιος είναι για όλους μας πηγή ζωής. Θα μου πείτε έχει κάποιο ρεύμα ο ήλιος; Όχι! Εμείς κινούμαστε στο ρεύμα του Ήλιου. Εξου και ο τίτλος. Αυτό το θεώρησα ότι ήταν πολύ γενναιόδωρο, ακόμη και ως τίτλος, επειδή απευθυνόμουνα σε αυτές τις νεαρές υπάρξεις: σε παιδιά, τα οποία πιστεύω (σε όλες τις τέχνες) ότι είναι ανά πάσα στιγμή ικανά να μεγαλουργούν. Φθάνει κάποια πράγματα να τα διδάσκονται σωστά» τόνισε ο κ Σφέτσας.
Ως προς την επιλογή του πιάνου για το έργο, ο συνθέτης παρατήρησε τα εξής: «Έδωσα μια πιανιστική μορφή σε αυτά τα κομμάτια (γιατί δεν είχα άλλες δυνατότητες) έτσι και αλλιώς αν έγραφα για ορχήστρα ή για σύνολα δεν θα μπορούσαν να παιχτούν ποτέ. Άλλωστε σε αυτή τη μορφή έχουν ερμηνευθεί όχι μόνο από πολλούς μαθητές, αλλά από πολύ σημαντικούς σολίστ πιάνου» όπως ανέφερε ο ίδιος ο συνθέτης. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους: Δόμνα Ευνουχίδου,  Ναταλία Μιχαηλίδου,  Λόλα Τότσιου, Μερόπη Νικολάου, Νέλλη Σεμιτέκολο,  Διονύση Μαλλούχο κ.ά.

Σε αντίθεση με άλλους συνθέτες που επιθυμούν η εκτέλεση των έργων τους να γίνεται χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση, ο Κυριάκος Σφέτσας έχει διαφορετική γνώμη: “Στην πρώτη έκδοση του βιβλίου γράφω ένα σχόλιο. Θα ήθελα οι δάσκαλοι μαζί με τα ίδια τα παιδιά να επεμβαίνουν σε αυτά τα κομμάτια με όλους τους δυνατούς τρόπους. Ακόμη, να παίρνουν κάποια στοιχεία και να αυτοσχεδιάζουν, ακόμη και να τα ενορχηστρώνουν ανάλογα με τα όργανα που έχει ένα σύνολο ωδείου. Μέχρι σήμερα τουλάχιστον αυτό δεν έγινε εφικτό και σε αυτό δεν ευθύνομαι εγώ».
Αυτή την «ελευθερία» ο συνθέτης δεν την «παραχωρεί» τυχαία ή  επιπόλαια. Εξίσου ενδιαφέρουσα με την άποψη που διατυπώνει παραπάνω, είναι και η τεκμηρίωσή της: «Αν κοιτάξουμε τις παρτιτούρες της παλαιάς μουσικής, οι υποδείξεις είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Εγώ πιστεύω στην ελευθερία του ερμηνευτή με όλα τα ρίσκα εάν η μουσική πέφτει στα χέρια ή στο στόμα ενός ταλαντούχου ερμηνευτή, θα ευτυχίσει. Εάν ένα παιδί, που έχει ταλέντο, διδαχθεί σωστά από το δάσκαλό του, επίσης θα έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Όταν ήμουν στο Παρίσι (μετά τη Χούντα), εκείνο που είχα συναντήσει ήταν μια σχολαστικότητα εκ μέρους της τότε «avant-garde». Τότε δεν υπήρχαν οι υπολογιστές ακόμη και σκεφτόμουν ότι αυτή τη μουσική μάλλον ένας υπολογιστής και όχι ένας άνθρωπος θα μπορούσε να την ερμηνεύσει».             

Αναφερόμενος λοιπόν στη δημόσια εκτέλεση του έργου του, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Ημέρες Μουσικής Πρέβεζας» 2014, ο Κυριάκος Σφέτσας, παρατήρησε: « Σήμερα είμαι πολύ συγκινημένος και χαρούμενος που οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ και ο συνάδελφός μου (σ.σ. ο κ Ντρέλας) με προσκάλεσαν να πραγματοποιήσουμε για πρώτη φορά αυτή τη δημόσια ακρόαση και να δούμε τι μπορούμε να σχεδιάσουμε στο άμεσο μέλλον».  

Το έργο πρωτοηχογραφήθηκε αρχές της δεκαετίας του ΄80  σε δίσκο βινυλίου από τη σολίστ Δανάη Καρά, «η οποία τα πρωτόπαιξε στο Μεξικό με πάρα πολύ θετικές κριτικές και ανάμεσα σε έργα σπουδαίων μουσικών», όπως διευκρίνισε ο ίδιος ο συνθέτης.
Η πρωτοτυπία, όσο και η γοητεία αυτής της βραδιάς, έγκειται στο ότι  ο Νίκος Ντρέλας προέτρεπε τον Κυριάκο Σφέτσα να μας «ξεναγεί» λεκτικά σε κάθε ένα από τα έργα του.
 Εναρμονισμένο με την εποχή ήταν το έργο: «ένα παράξενο νοσταλγικό καλοκαίρι», για το οποίο ο συνθέτης μίλησε με τόσο γλαφυρό ύφος, όσο και ο τίτλος του έργου: «Κυριαρχεί εδώ ένα δίμετρο θέμα που παίζει ως Leitmotif και αποτελεί ένα είδος καταλύτη ή μιας εμβληματικής φύσεως αφετηρία για την αναπόληση. Οι «απαντήσεις»- εάν υπάρχουν κάποιες- εκτίθενται μέσα από τετράμετρες περιόδους με συνδετικές γέφυρες. Το καλοκαίρι της παιδικής μου ηλικίας, ίσως …είναι ίσως, ο χαμένος μου Παράδεισος. Το λευκαδίτικο καλοκαίρι του πρωινού, του μεσημεριού, του απογεύματος, του σούρουπου και της νύχτας, έχτιζε με τα απροσμέτρητα αρώματά του τη φαντασία και του όνειρο της ψυχής και του χαρακτήρα μας. Είναι ευλογία που αξιωθήκαμε μια γη μαγική. Και είναι ακόμη μεγαλύτερη τύχη, που όταν τρέμει, μας υπενθυμίζει ότι πρέπει να παραμείνουμε ταπεινοί».

Αναφερόμενος στο δεύτερο βιβλίο του και στο έργο «Ο  χορός της Όλγας» το οποίο έχει γράψει για την κόρη του, ο συνθέτης  αναφέρει τα εξής: “Το δεύτερο βιβλίο έχει την εξής-αν θέλετε- ιδιομορφία: όλα τα κομμάτια που είναι γραμμένα, είναι αφιερωμένα σε υπαρκτά πρόσωπα, σε παιδιά. «Ο χορός της Όλγας», αναφέρεται στη δική μου Όλγα, που τότε έκανε μπαλέτο. Η μικρή Όλγα ονειρεύεται το πριγκιπόπουλο να του χορέψει πάνω σε μαγική σκηνή με χιλιάδες χρώματα και φωτισμούς. Το ζητούμενο (για μένα που θα έγραφα το κομμάτι) ήταν πώς να χορέψει κάποιος βαλς (το βάλς είναι μια ρυθμική αγωγή 3/4,  μέσα σε 4/4. Εγώ νομίζω πως ξεπέρασα τη δυσκολία, κλέβοντας από τα 4/4 ένα χρόνο τη φορά. Αλλά τον έκλεβα πότε από τον 4ο χρόνο και πότε από τον 1ο. Με αυτό τον τρόπο χτίστηκε αυτό το κομμάτι.»  

..

Βαίνοντας σταδιακά προς τη λήξη της βραδιάς, σχολιάζοντας στη συνέχεια το έργο του «To τραγούδι της νύχτας», ο συνθέτης παρατήρησε τα εξής: «18/3/1981. Το τραγούδι της νύχτας. Εδώ υπήρξε η επιθυμία μου να γράψω και εγώ ένα νυχτερινό, ή αλλιώς “Noturno”  όπως πάμπολλοι συνθέτες της ρομαντικής περιόδου. Η ακόμη όμως βαθύτερη επιθυμία μου, ήταν να περικλείσω τη συγκίνηση του κόσμου της νύχτας και του ονείρου μέσα σε μια αυστηρή δομή ήχων και αριθμών που συνεχώς έλκονται μεταξύ τους και βεβαίως στη βάση τους».
Στη συνέχεια, μετά από ορισμένες παρατηρήσεις ως προς τις τεχνικές της σύνθεσης και τα μέτρα από τα οποία αποτελείται το έργο, ο συνθέτης πρόσθεσε: «Η  νυχτερινή συγκίνηση μέσα σε μια αυστηρά δομημένη μορφή, αποτελεί αναμφίβολα άσκηση ύφους. Μπορεί όμως να ερμηνευθεί και ως ναρκισσισμός. Για μένα στην περίπτωση ετούτη, σημαίνει την αίσθηση της μη απώλειας, δηλαδή το κράτημα, το φύλαγμα μιας ανεκτίμητης στιγμής».

Πολύ γλαφυρά μας περιέγραψε ο συνθέτης και το πώς οδηγήθηκε στο να συνθέσει το έργο του «Μια νύχτα στο Ιόνιο:
«Οδηγούσα κάποια στιγμή επιστρέφοντας στη Λευκάδα. Σταμάτησα κάποια στιγμή στην άκρη του ορεινού δρόμου, μαντεύοντας κατά κάποιο τρόπο αυτό που έμελλε να δω: ένα μαγευτικό τοπίο από εκείνα που σπάνια μας τυχαίνουν στη ζωή μας: Συστάδες λαμπιρίζουσες, πότε ακανόνιστες και πότε γεωμετρικές δέσμες φωτός, μικρά φεγγάρια που σούρνονταν με μικρή ταχύτητα πάνω στην υδάτινη επιφάνεια του ήσυχου Ιονίου. Ήταν οι τράτες που ανοίγονταν στο πέλαγο, από κει ψηλά ήταν αδύνατον να ξεχωρίσω τον ήχο τους. Έβλεπα όλες τις διακυμάνσεις των φωτεινών σημείων! Όλα σήμαναν μια αποστολή που σε μένα αποκαλύπτονταν μαγική και ήταν σαν να με προσκαλεί να πάω κοντά της. Στη διάρκεια της υπόλοιπης διαδρομή μου από τη Λευκάδα (έχοντας πάντα στο μυαλό μου όλες αυτές τις θαλασσινές οπτασίες) μου κατέβηκε αυθόρμητα ο τίτλος και η μουσική που επιθυμούσα να γράψω: “Μια νύχτα στο Ιόνιο”. Η μουσική γραφή επιζητεί απαιτητικά από το πιάνο την πλήρη μεταμόρφωση.  Απαιτεί το μετασχηματισμό του σε ορχήστρα νυκτών εγχόρδων, δηλαδή σε ένα σύνολο από μαντολίνα, μαντόλες, μαντολοτσέλα και κιθάρες». Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η μουσικολογική παρατήρηση του συνθέτη για τη μουσική του Ιονίου: « Το ύφος παραπέμπει στο χθες του Ιονίου, σε μια μουσική πανδαισία, που αποκαλύπτει τη συνθετότητα της μουσικής του Ιονίου και φυσικά των νησιών του, η οποία δεν εκπροσωπείται από κάποιες καντάδες (όπως αδόκιμα θεωρούν οι περισσότεροι γύρω μας) αλλά κουβαλάν κατά τη δική μου άποψη μια μεγάλη πολυπολιτισμικότητα που κάποτε θα έπρεπε να ερευνηθεί σοβαρά.»

Η «ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ» ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ - Σκέψεις πριν από μία συναυλία (του Παν. Θεοδοσίου)
δείτε περισσότερα


ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ! (του Νότη Μαυρουδή)

δείτε περισσότερα


Αφιέρωμα στον ΝARCISO YEPES (των Ευάγγελου Ασημακόπουλου και Κώστα Γρηγορέα)
Narciso_Yepes
δείτε περισσότερα


ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (του Αντώνη Πλέσσα)
δείτε περισσότερα


{σελίδες} >>


| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.


το TaR έχει την άδεια της ΑΕΠΙ για τη χρήση των μουσικών έργων
«Τα μουσικά έργα παρέχονται σε κάθε επισκέπτη / χρήστη μόνο για ιδιωτική χρήση και απαγορεύεται η με οιονδήποτε τρόπο περαιτέρω εκμετάλλευση αυτών χωρίς την προηγούμενη άδεια της ΑΕΠΙ».


© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center