Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Παλαιά Μουσική
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΤΩΝΑ: «Ποιος είστε κύριε Goldberg;» ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, με αφορμή τη συναυλία στις 14 Ιουνίου (στην Τίνα Βαρουχάκη)

δείτε περισσότερα


MICHEL CARDIN - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (στην Τίνα Βαρουχάκη)
δείτε περισσότερα


LEX EISENHARDT: Μια αυθεντία της παλαιάς μουσικής στη 3η Θερινή Ακαδημία Κιθάρας Αρίων (της Κορίνας Βουγιούκα)
δείτε περισσότερα


CHRISTINA PLUHAR - συνέντευξη στο Νίκο Παναγιωτίδη, με αφορμή τις δραστηριότητές της στο ΜΜΑ (27-29/11)
δείτε περισσότερα


ΤΑ ΤΡΑΓΟYΔΙΑ ΤΟΥ JOHN DOWLAND (του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΚΟΣ (Συνέντευξη στην Τίνα Βαρουχάκη)

δείτε περισσότερα


ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΪΔΑΣ - ΚΑΙ Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΣΕΜΠΑΛΟΥ (της Έφης Αγραφιώτη)

δείτε περισσότερα


O BACH ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ (του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΝ GUSTAV LEONHARDT (30 Μαίου 1928 - 16 Ιανουαρίου 2012) (του Βασίλη Τιγγιρίδη)
δείτε περισσότερα


Φεστιβάλ Παλαιάς μουσικής 2011 στο ΟΥΡΜΠΙΝΟ της Ιταλίας (του Βασίλη Τιγγιρίδη)

δείτε περισσότερα


"Η κιθάρα στα... νιάτα της!" - Για το ρεσιτάλ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΛΚΟΥ (του Άλκη Αναστόπουλου)

δείτε περισσότερα


ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩ... (του Κωνσταντίνου Λυγνού)
δείτε περισσότερα


ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΜΠΑΧ
(του Γεράσιμου Χοϊδά)
[προτάσεις παλαιάς μουσικής]

δείτε περισσότερα


URBINO
Ένας μουσικός παράδεισος στη γειτονική μας Ιταλία
(του Βασίλη Τιγγιρίδη)
[παλαιά μουσική]
δείτε περισσότερα


[παλαιά μουσική] ΤΑ 80 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ GUSTAV LEONHARDT
(του Βασίλη Τιγγιρίδη)
δείτε περισσότερα


[συνεντεύξεις] Μια συζήτηση με τον HOPKINSON SMITH
(του Δημήτρη Παππά)
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ο Bach στην κιθάρα (5ο μέρος)
(του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


[παλαιά μουσική] “Concerti straordinari”
(Φεστιβάλ Παλαιάς Μουσικής στο Magnano)
(του Βασίλη Τιγγιρίδη)
δείτε περισσότερα


[Ηχητικό Ιδεώδες] Το Μπαρόκ στην κιθάρα (σκέψεις ενός μη κιθαριστή)
(του Γεράσιμου Χοϊδά)
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ο Bach στην κιθάρα (4ο μέρος)
(του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ο Bach στην κιθάρα (3ο μέρος)
(του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ο Bach στην κιθάρα (μέρος δεύτερο)
(του Νίκου Παναγιωτίδη)


Καθώς αυτό το διάστημα εξελίσσεται μια συζήτηση στο forum πάνω στο θέμα, νομίζω ότι υπάρχουν κάποιες έννοιες που, υπό το φως και της ενδιαφέρουσας αυτής συζήτησης, ανακάλυψα ότι ήδη εδώ και κάποιο καιρό χρειάζονται διευκρίνιση: μεταγραφή, διασκευή, έκδοση.
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ιδιαιτερότητες της παλαιάς μουσικής
(του Νίκου Παναγιωτίδη)
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Ο Bach στην κιθάρα (1ο μέρος)
(του Νίκου Παναγιωτίδη)

Πάνε 15 χρόνια, ίσως και περισσότερα, από τότε που, παρακολουθώντας ένα ρεσιτάλ, πήρα απαντήσεις που δεν είχα ως τότε πάρει με χρόνια σπουδών. Υπάρχουν βεβαίως μουσικοί που διδάσκουν κάθε στιγμή, με τον τρόπο που παίζουν… Η μεταφορά στην κιθάρα των έργων του Bach είναι ένα ζήτημα που γεννάει διαρκώς ερωτήσεις. Τα έργα για πληκτροφόρα απαιτούν συμβιβασμούς "προς τα κάτω", δηλαδή σε πολλά σημεία τους δεν χωράνε όλες οι νότες και για να προφυλάξει κανείς την πολυφωνία πρέπει να καταφεύγει πολλές φορές σε ακροβατισμούς. Τα έργα για βιολί ή βιολοντσέλο έχουν το αντίθετο πρόβλημα, καθώς αν αρκεστεί κανείς στην αρχική παρτιτούρα καταλήγει σε ένα άκουσμα συχνά "άδειο", με την αίσθηση ότι δεν αξιοποιεί επαρκώς την κιθάρα.
δείτε περισσότερα


[Ηχητικό Ιδεώδες] Αναζητείται Κοινό για συναυλίες-διαμάντια!
(του Γεράσιμου Χοϊδά)

Υπάρχουν μερικές συναυλίες-διαμάντια! Διαμάντια που όμως περνούν αθόρυβα, καθώς γίνονται σε μικρότερες αίθουσες με λιγοστές θέσεις που δεν εκδίδουν πολυτελές «ετήσιο πρόγραμμα», δεν διαφημίζονται στα Μέσα και δεν προσκαλούν μεγάλα ονόματα της ποπ-κλάσικ κουλτούρας. Είναι όμως συναυλίες-διαμάντια, από την άποψη του ότι σε αυτές ακούει κανείς σπάνια μουσική, δοσμένη από εξαιρετικούς εκτελεστές, με αμεσότητα και μεράκι. Μικρές και λαμπερές, όπως ο πολύτιμος λίθος.
δείτε περισσότερα


[σκληρό... barock] Αυθεντικό: Γιατί και Πώς;
(του Νίκου Παναγιωτίδη)

Σκέψεις πάνω σ' ένα ερώτημα που ταλανίζει όποιον προσπαθεί να προσεγγίσει την λεγόμενη "Παλαιά Μουσική",
από τον Bach και πίσω -  αλλά και όποια άλλη μουσική δεν είναι τωρινή…

δείτε περισσότερα


[Ηχητικό Ιδεώδες] Sting: Songs from the Labyrinth: Ροκιές με λαούτο και η τέχνη του cross-over
(του Γεράσιμου Χοϊδά)

Το θέμα του cross-over έχει απασχολήσει συχνά-πυκνά μουσικούς, κριτικούς αλλά και απλούς ακροατές. Θα έπρεπε να γίνεται; Κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο; Πότε ακριβώς μπορούμε να μιλάμε για cross-over”;  Και άλλα τέτοια ερωτήματα.
Για να πούμε την αλήθεια, όσον αφορά την κλασική μουσική είναι συνηθέστερη η χρήση του όρου cross-over όταν ένας καλλιτέχνης «άλλης μουσικής» επιχειρεί μία προσέγγιση της πρώτης. Αυτό κυρίως γιατί το αντίθετο συμβαίνει σπανιότερα, αλλά και γιατί κάποιοι θεωρούν πως ένας «κλασικός» μουσικός μπορεί ως «αυθεντία» να μεταπηδήσει σε άλλες «ευκολότερες» μουσικές.
δείτε περισσότερα


[παλαιά μουσική] 'Θεόδωρος Κίτσος'
(Μία συνομιλία με τον Γεράσιμο Χοϊδά)
Μία συνομιλία με τον Γεράσιμο Χοϊδά)
Συνάντησα για πρώτη φορά τον Θεόδωρο Κίτσο πριν κάποιο καιρό σε μια συναυλία παλαιάς μουσικής. Η τύχη το έφερε και μερικές μέρες μετά, παίξαμε μαζί σε μια άλλη συναυλία στη Θεσσαλονίκη. Εκεί, ανάμεσα στις νότες του Βιβάλντι (Antonio Vivaldi) και του Κορέλλι (Arcangello Corelli) γνώριζα έναν πολύ ενδιαφέροντα μουσικό, που με τις νότες της θεόρβης και της μπαρόκ κιθάρας έδινε ένα άλλο χρώμα στο κοντίνουο (continuo). Έτσι αποφάσισα να κάνουμε μια κουβέντα για τους αναγνώστες του TAR, για να μας πει λίγα λόγια για τα υπέροχα αυτά όργανα που είναι πρόγονοι της κλασικής κιθάρας, για τα όργανα που τόσο λίγο γνωρίζουμε εδώ στην Ελλάδα. ακόμα και το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου που χρησιμοποιώ γράφοντας τούτες τις γραμμές, μου υπογραμμίζει τη θεόρβη με κόκκινο... ούτε αυτό την γνωρίζει.
δείτε περισσότερα


[παλαιά μουσική] 1o Χριστουγεννιάτικο Φεστιβάλ Παλαιάς Μουσικής
(του Γεράσιμου Χοϊδά)

Τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου έληξε η 1η διοργάνωση του  Χριστουγεννιάτικου Φεστιβάλ Παλαιάς Μουσικής. Μέχρι τώρα δεν υπήρχε στη χώρα μας ένας κύκλος συναυλιών σε τακτική βάση αφιερωμένος στη μουσική της Αναγέννησης και του Μπαρόκ, ερμηνευμένη σε όργανα εποχής. Στην Ευρώπη, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες, τέτοιες διοργανώσεις κυριαρχούν εδώ και χρόνια στο χώρο της κλασικής μουσικής. Από αυτή την άποψη λοιπόν, το Χριστουγεννιάτικο Φεστιβάλ Παλαιάς Μουσικής είναι  μία σημαντική διοργάνωση, ένας θεσμός που όλοι οι λάτρεις αλλά και οι μουσικοί χαιρετίζουμε με ικανοποίηση.

δείτε περισσότερα


[ηχητικό ιδεώδες] Πόσο «παλαιά» είναι η Παλαιά Μουσική;
(του Γεράσιμου Χοϊδά)


Η παλαιά μουσική κατέχει σήμερα μια ξεχωριστή, δική της θέση ανάμεσα στα μουσικά επιτεύγματα δημιουργών άλλων εποχών. Οι ηχογραφήσεις της έχουν πια το δικό τους ράφι στα δισκοπωλεία, οι ορχήστρες και τα σύνολα παλαιάς μουσικής ξεφυτρώνουν παντού σαν μανιτάρια, οι μουσικές ακαδημίες έχουν πλέον ξεχωριστό τμήμα παλαιάς μουσικής από όπου αποφοιτούν στρατιές εξειδικευμένων "παλιομουσικών", τα όργανα εποχής έχουν γίνει μόδα, τα περιοδικά που πραγματεύονται αποκλειστικά αυτήν είναι αρκετά διαδεδομένα και το ολοένα αυξανόμενο κοινό των φεστιβάλ παλαιάς μουσικής είναι πιστό και φανατικό. Η θέση των νυκτών οργάνων μέσα σε όλα αυτά είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική.

δείτε περισσότερα



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center