Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μεγάλες Ερμηνείες (Δ.Κυπραίος) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Σπάνιες Ηχογραφήσεις - Μεγάλες Ερμηνείες
Wilhelm Backhaus

Το αντίο μιας μεγαλοφυΐας

 

 

Με αφορμή ένα δίσκο

The Last Recital

Ζωντανή Ηχογράφηση

Stiftskirche

Ossiach (Carinthia, Αυστρία)

 28 Ιουνίου 1969

Mozart, Beethoven,
Schumann, Schubert

(DECCA Record Company London)

(Hermitage Licensed by DECCA)


Τα Έργα της Ηχογράφησης

W. A. Mozart :
Piano Sonata in A Major, K331
1. Tema. Andante Grazioso con Variazioni
2. Menuetto
3. Rondo alla Turca : Allegretto

Ludwig van Beethoven :
Piano Sonata No. 21 in C major, Op. 53 “Waldstein”
4. Allegro con brio
5. Introduzione : Adagio molto
6. Rondo: Allegretto moderato - Prestissimo 

Franz Schubert:
7. Impromptu in A-flat major, Op. 142 No. 2 (Allegretto - Trio)

Ludwig van Beethoven :
Piano Sonata No. 18 in E-flat, Op. 31 No. 3
8. Allegro
9. Scherzo (Allegretto vivace)
10. Menuetto : Trio (Moderato e Grazioso)

Robert Schumann:
11. Fantasiestucke Op. 12 No. 1 (Des Abends sehr innig zu spielen …
12. Fantasiestucke Op. 12 No. 3 (Warum? Langsam und zart)

Franz Schubert:
13. Impromptu in A-flat major, Op. 142 No. 2 (Allegretto - Trio)

 


   ΑΚΟΥΣΤΕ TΟ ΔΙΣΚΟ:

 


 

Λίγα Λόγια για τον Wilhelm Backhaus

Ο πιανίστας Wilhelm Backhaus που ηχογράφησε πρώτος τις Σπουδές του Frederic Chopin και σε ηλικία εβδομήντα τεσσάρων ετών (1960) αποτύπωσε στο βινύλιο και τις τριάντα δύο σονάτες για πιάνο του Ludwig van Beethoven και των οποίων η ερμηνεία θεωρείται μέχρι σήμερα από πολλούς ειδικούς αξεπέραστη, γεννήθηκε στην Λειψία στις 26 Μαρτίου 1884. Υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση του Alois Reckendorf ξεκινά τις πιανιστικές του σπουδές πολύ νωρίς στην Μουσική Ακαδημία της Λειψίας, ενώ το 1892 σε ηλικία οχτώ ετών πραγματοποιεί στη γενέτειρά του την πρώτη επίσημη δημόσια εμφάνισή του δίνοντας το πρώτο του ρεσιτάλ. Το 1899 αφήνει την Λειψία για να μελετήσει με τον Eugene d’ Albert στην Φρανκφούρτη. Το 1900 μετά από σειρά ρεσιτάλ γίνεται γνωστός ως ερμηνευτής αλλά και ως δάσκαλος. Οι Νεοϋορκέζοι μουσικόφιλοι τον απολαμβάνουν και τον θαυμάζουν για πρώτη φορά στις 5 Ιανουαρίου 1912 όταν με την συνοδεία της New York Symphony Orchestra και υπό την καθοδήγηση του Αρχιμουσικού Walter Damrosch ερμηνεύει το Πέμπτο Κονσέρτο του Beethoven. To 1930 μετακομίζει στο Lugano και λαμβάνει Ελβετική υπηκοότητα. Κατά την παραμονή του στην Ελβετική αυτή πόλη διέγραψε μια λαμπρή σταδιοδρομία ως δάσκαλος ενώ συνέχισε μέχρι το τέλος της ζωής του να δίνει ρεσιτάλ και να χαρίζει απλόχερα στους ακροατές αλλά και θαυμαστές του τις υπέροχες ερμηνείες του. Σε ηλικία εβδομήντα οχτώ ετών πραγματοποιεί την τελευταία του εμφάνιση στη Νέα Υόρκη. Με αμείωτη δύναμη περνά την τελευταία ημέρα της ζωής του, την 5η Ιουλίου 1969, μελετώντας για το προγραμματισμένο για την ίδια μέρα ρεσιτάλ στο Villach της Αυστρίας.

 


Αυστρία, το πανέμορφο Villach

Στις 28 Ιουνίου 1969, μόλις οκτώ μέρες πριν τον θάνατό του πραγματοποιεί την τελευταία του επίσημη εμφάνιση ερμηνεύοντας τα έργα που παρατίθενται στον κατάλογο της ηχογράφησης που αποσπάσματα της προτείνονται για ακρόαση από το Ραδιόφωνο του ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

Θεωρήθηκε από πολλούς ειδικός στην ερμηνεία έργων του Beethoven, ενώ ηχογράφησε ένα μεγάλο μέρος έργων του συνθέτη αυτού, όπως και των Brahms, Mozart, Schumann, Grieg και Liszt.
Στον κατάλογο των ηχογραφήσεων του περιλαμβάνονται και μερικές με μουσική δωματίου, όπως οι σονάτες για cello του Brahms για την ηχογράφηση των οποίων συνεργάστηκε με τον Pierre Fournier και το Trout Quintet του Schubert όπου καταγράφουμε την συνεργασία του με το International Quartet και τον κοντραμπασίστα Claude Hobday.

 

Λίγα σχόλια για την ηχογράφηση

Στο ρεσιτάλ αυτό και ειδικότερα στο τρίτο μέρος της Σονάτας του  Mozart Κ331, Rondo “Alla Turca” σύμφωνα με μαρτυρίες θεατών της βραδιάς εκείνης, αλλά όπως θα διαπιστώσει και ο ίδιος ο ακροατής μέσα από την ακρόαση αυτής της ηχογράφησης ο Backhaus έκανε αρκετά και αδικαιολόγητα λάθη. Γιατί συνέβη αυτό, οι θεατές το κατανόησαν λίγη ώρα αργότερα όταν διέκοψε το ρεσιτάλ και απευθυνόμενος προς το κοινό είπε «Ich bitte um eine kleine pause» (Θα ήθελα να έχω μια μικρή παύση). Ένα μικρό καρδιακό επεισόδιο του είχε δημιουργήσει προβλήματα επί σκηνής κατά την διάρκεια του ρεσιτάλ. Οχτώ μέρες μετά φεύγει από την σκηνή και την ζωή σε ηλικία ογδόντα πέντε ετών.


Δημήτρης Κυπραίος
Ιανουάριος 2016
https://www.facebook.com/dimitris.kipreos

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center