Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » ΣΤΗΛΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ » Απολογία της ματιάς (Ευ. Κοκκόρης)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ

 ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

Evangelos_Kokkoris Η ιστορία της Βενετίας ανατέλλει τον 6ο αιώνα, όταν οι κάτοικοι της ενδοχώρας καταφεύγουν στην αβαθή λιμνοθάλασσα εξαιτίας των επιδρομών των Λομβαρδών. Έκτοτε αναπτύσσεται ως Βυζαντινή επαρχία, τμήμα του εξαρχάτου της Ραβέννας, που δεν θα παραμείνει για πολύ καιρό ασήμαντη.

 Η Βενετία που έζησε μέσα στη σκιά μιας ανεξάντλητης γιορτής, υπήρξε το σταυροδρόμι της βυζαντινής και δυτικής παράδοσης. Η οικονομική της άνθηση αύξησε το γόητρό της στην Ανατολή και η δύναμή της την ταξίδεψε στην Κρήτη, τη Μεθώνη, τα Ιόνια νησιά… Με την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς το 1453, εμφανίζεται ως άσυλο των Ελλήνων λογίων.

 Λεηλατημένη η Ρώμη καταφεύγει στο λιμάνι, όπου περιμένουν τα αφοπλισμένα πλοία του Μάρκο Πόλο, με τη Βενετία να αναζητά το μεγάλο όνειρο της Δύσης.

 Η Βενετία που δεν αποτελεί απλώς ένα πολιτισμό, είναι κάτι περισσότερο από μια πόλη, όπως η Αλεξάνδρεια ή το Βυζάντιο.

Το ότι έζησε περισσότερο από κάθε άλλη μέσα σ’ ένα πανηγύρι και πέθανε φορώντας πάντα τη μάσκα στο πρόσωπο μας κάνει να σταματήσουμε…

 Η Βενετία υπήρξε κάτι το μοναδικό, ένας διάκοσμος ονείρου. Η Ανατολή που αντικατοπτρίζεται δεν συναντάται πουθενά αλλού, ούτε καν στη Δαμασκό ή στη Βαγδάτη.

 Εκκλησία των Φράρι. Ο Τιτσιάνο ζωγραφίζει την ανάληψη της Παρθένου. Ο λαός της Βενετίας ενθουσιάζεται μπροστά στη λάμψη αυτής της ροδαλής Παρθένου που δεν ανήκει στο Βασίλειο του Θεού, αλλά ούτε και στο Βασίλειο της γης.

Ανήκει σ’ εκείνη την ιδιαίτερη γλώσσα του χρώματος. Το πέρασμα στο χρώμα του ιταλικού κόσμου θα γίνει μέσα από τη Βενετία.

 Η Τέχνη μόνη της μπορεί να δημιουργήσει δύο αντίπαλους κόσμους, τον κόσμο του Ιερού και τον κόσμο του Ολύμπου. Μια μυθική αίσθηση γιορτής, και ο ζωγράφος Πιέτρο Λόνγκι σέρνει το χορό των μεταμφιεσμένων κάτω από τους ήχους του Βιβάλντι.

 Η Βενετία συμβολίζεται πάντα με τη θάλασσα, που ξεδιπλώνεται μέσα από τα παράθυρα του παλατιού των Δόγηδων.

 Είναι οι τελευταίες σκιές μιας ανεξάντλητης γιορτής που τη διαπερνούν μερικές φορές χτυπήματα από ένα ομαδικό παραλήρημα, όπου οι άνθρωποι ξεφεύγουν από το χρόνο και από τον ίδιο τους τον εαυτό.

 Σιωπή. Μόνο σιωπή. Ό,τι πιο αληθινό υπάρχει, ό,τι τελικά διασώζεται, είναι εκείνο που απωλέσθηκε για πάντα.

Ευάγγελος Κοκκόρης



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center