Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μεγάλες Ερμηνείες (Δ.Κυπραίος) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Σπάνιες Ηχογραφήσεις



TOMASO (GIOVANNI) ALBINONI
(14.06.1671 - 17.01.1751)

Climene
(Il nome glorioso in terra, santificato in cielo)
Σερενάτα για τρεις φωνές και ορχήστρα
(Βενετία, 1718)

Τα μέρη

Πρώτο Μέρος

01. Sinfonia
02. Adagio
03. Allegro
04. Qual mai di Gigli e Rose …
05. Il Nome degli Eroi …
06. Ninfa gentil Io non intendo …
07. Qual passato freddo verno …
08. Tu che dunque l' insegno di Celona …
09. Gia pletri e cetre odi che suonano …
10. Adesso intendo e con ragion esulta …
11. Nei prati e nei colli …
12. Nella gioia comun noi che faremo ? …
13. Chi parlar …

Δεύτερο Μέρος

14. Dache chiamato da le spiagge Ispane …
15. Se ne andar liberi i campi …
16. Contente ando Germania e Italia …
17. O qual di tema all' ora tremo …
18. Ma per poco si tenne il Fasto …
19. Fu alfin veduto …
20. Ne porto fama intanto a corciera ….
21. Al mirar l' Aquile auguste su le Torri …
22. Questo l' ultimo fu del suo potere …
23. Beato e Felice …
24. Col tuo esempio Segnasti o eccelso Carlo …
25. Viva il Nome … 

Ερμηνευτές

 Isabelle Poulenard (Soprano) (Climene)
Dominique Visse (Counter Tenor) (Florigello)
John Elwes (Tenor) (Cidippe) 

Ensemble Baroque de Nice
Gilbert Bezzina (Conductor)



Λίγα λόγια για τον συνθέτη

Η Βενετία είναι η πόλη που το 1671 υποδέχεται στη ζωή τον Tomaso Albinoni. Γόνος εύπορης οικογένειας ξεκινά να σπουδάζει βιολί και τραγούδι. Το 1694 είναι η χρονιά που παρουσιάζει το έργο του με αριθμό 1 που δεν είναι άλλο από την Sonata a tre, Op. 1, έργο από το οποίο ο J.S. Bach εμπνεύσθηκε τέσσερις φούγκες (BWV 946, 950, 951, 951a), ενώ ακολουθεί η σύνθεση συνολικά διακοσίων πενήντα έργων πολλά εκ των οποίων και μετά τον θάνατό του παρέμειναν χειρόγραφα.

 

 

Συνθέτης που θέλησε σε όλη την διάρκεια της σταδιοδρομίας του να μην εξαρτηθεί από πάτρωνες και προστάτες αλλά να προσφέρει σε κάποιους από αυτούς περιστασιακά τις καλλιτεχνικές υπηρεσίες του αφιερώνοντας μερικά από τα έργα του σε διάσημους και επώνυμους του καιρού του όπως τον Πάπα Αλέξανδρο Η’, τον Κόζιμο Γ’ Δούκα της Τοσκάνης και άλλους. Το 1709 και το 1721 είναι δύο χρονιές που καθορίζουν τόσο την ζωή του όσο και την συνθετική του πορεία. Το 1709 χάνει τον πατέρα του, ενώ το 1721 χάνει την σύζυγό του Μαργαρίτα. Συνέθεσε συνολικά πενήντα όπερες, σαράντα καντάτες και σερενάτες, εβδομήντα εννιά σονάτες, πενήντα εννιά κοντσέρτα και οκτώ συμφωνίες. Στα σαράντα επτά περίπου χρόνια (1694-1740/1) που διήρκεσε η συνθετική του δραστηριότητα ταξίδεψε πέρα από τα σύνορα της γενέτειράς του επισκεπτόμενος πόλεις όπως την Μπολόνια, την Πιατσέντσα, την Γένοβα και την Νάπολη. Ο Albinoni αν και σήμερα είναι περισσότερο γνωστός για την ορχηστρική του μουσική εντούτοις υπήρξε στην εποχή του διάσημος συνθέτης όπερας. Γνωστότερες εξ αυτών η Zenobia (1694), Il Nascimento dell’ aurora (1708) και η Artamene (1740).

Διαβητικός και εξ αιτίας αυτής της ασθένειας κλινήρης για δύο περίπου χρόνια, αφήνει την τελευταία του πνοή στην γενέτειρά του πόλη, την Βενετία το 1751. Το έργο του Adagio σε σολ ελάσσονα σήμερα θεωρείται από τα περισσότερο ακουσμένα έργα του καιρού μας.

Το πρώτο τυπωμένο έργο του εμφανίζεται στη Γαλλία το 1740. Δυστυχώς όμως για τη ζωή και την δραστηριότητά του μετά το 1720 γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα, μιας και ντοκουμέντα που αφορούσαν τη ζωή του αλλά και πολλά χειρόγραφα έργα του  που φυλάσσονταν στην Βιβλιοθήκη της Δρέσδης κάηκαν κατά την διάρκεια του βομβαρδισμού της πόλης από τους συμμάχους στα τελειώματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Πληροφορίες Ηχογράφησης
                                              


Τo έργο αυτό σπάνια ερμηνευμένο επί σκηνής, παρουσιάζεται μέσα από την ακρόαση της μοναδικής και παγκοσμίως πρώτης ηχογράφησης του έργου  που έγινε το 1988 για την γαλλική δισκογραφική ετικέτα ADDA με αριθμό καταλόγου 581090. Η δισκογραφική αυτή εταιρεία που ομολογουμένως ξεκίνησε με πολλές προτάσεις ηχογραφήσεων σπανίων έργων και ιδιαίτερα του μπαρόκ δυστυχώς έπαψε να υπάρχει ενώ ο συγκεκριμένος δίσκος προ πολλού έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Ευτυχώς τα δικαιώματα της ηχογράφησης αυτής πλέον ανήκουν στην εταιρεία Accord η οποία τον επανακυκλοφόρησε το 2006.

Στο βίντεο παρακάτω, ο ακροατής έχει την ευκαιρία να ακούσει και να απολαύσει ολόκληρο το έργο.

 

 


Δημήτρης Κυπραίος

https://www.facebook.com/dimitris.kipreos



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center