Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » ΣΤΗΛΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ » Ροκ Αναφορές (Στ. Κουδουνάς)
  Εκτυπώστε το άρθρο

 

κάντε κλικ στο εικονίδιο-μεγάφωνο,
για να ακούτε μουσική σχετική με το άρθρο από το TaR-radio.com!

[ροκ αναφορές]

¨Kiss is not a Rock N’ Roll band, it’s a Rock N’ Roll brand¨ δήλωνε χαρακτηριστικά τις ημέρες δόξας του γκρουπ ο Gene Simmons, μπασίστας και κινητήριος μοχλός του. ¨Οι Kiss δεν είναι μια rock nroll μπάντα αλλά μια rock nroll μάρκα¨. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη αλήθεια που έχει λεχθεί ποτέ για το μοναδικό ίσως συγκρότημα στην ιστορία τoυ rock που η μουσική του πέρναγε πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα και πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιζαν παράγοντες όπως το άφθονο make-up, οι φαντασμαγορικές συναυλίες αλλά και τα αμέτρητα προϊόντα που κυκλοφόρησαν και σχετίζονταν με την μπάντα. Από τσίχλες και φιγούρες των μελών μέχρι φέρετρα (!) που έφεραν το γνωστό σε όλους λογότυπό τους! Συν τοις άλλοις, το fan club τους, το γνωστό ως ¨Kiss Army¨ είναι από τη δεκαετία του 70’ το πολυπληθέστερο fan club συγκροτήματος με οπαδούς που ακολουθούν το συγκρότημα σε κάθε του βήμα και σωστή (ή λανθασμένη) επιλογή.
Η τελευταία πολύ καλή κυκλοφορία των Kiss με τίτλο ¨Sonic Boom¨ αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την πραγματοποίηση μιας περιήγησης-αφιέρωμα στα έργα και τις ημέρες τις πιο γνωστής ίσως μπάντας του πλανήτη.

The Hottest Band in the World!
Η πιο ¨καυτή¨ μπάντα στην ιστορία της μουσικής δημιουργήθηκε στη Νέα Υόρκη, στην αυγή της χρυσής για τον ηλεκτροδοτούμενο ήχο δεκαετίας του 70’ από τον μπασίστα Gene Simmons και τον κιθαρίστα Paul Stanley. Και οι δύο είχαν σχεδόν δεκαετή εμπειρία σε διάφορα τοπικά σχήματα και εν έτει 1972, αποφάσισαν να δοκιμάσουν κάτι νέο υπό το όνομα Wicked Lester. Ηχογράφησαν το πρώτο τους album το οποίο και δεν κυκλοφόρησε ποτέ από την τότε ενδιαφερόμενη Epic Records. Τον Ιανουάριο του 1973 το συγκρότημα έδωσε την πρώτη του συναυλία χρησιμοποιώντας το όνομα ¨KISS¨ και έχοντας προσθέσει στις τάξεις του τον drummer Peter Criss και τον απίστευτα ικανό αλλά αυτοκαταστροφικό όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, κιθαρίστα Paul ¨Ace¨ Frehley. Ο ήχος τους είχε πλέον γίνει πιο επιθετικός, πιο δυναμικός και πιο πλούσιος. H πρώτη επίσημη κυκλοφορία δεν θα αργούσε να γίνει πραγματικότητα και το εξαιρετικό ντεμπούτο τους¨Kiss¨ κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1974 κάνοντας εμφανές πως οι τέσσερις Αμερικάνοι μασκαράδες είχαν τη δυνατότητα να γεμίσουν στο εγγύς μέλλον τις μεγαλύτερες αρένες συναυλιών και να γράψουν hits που θα εκτοξεύονταν κατευθείαν στις πρώτες θέσεις των charts! Μέχρι το Μάρτη του επόμενου έτους είχαν κυκλοφορήσει άλλα 2 albums Hotter than Hell¨, ¨Dressed to Kill¨) δίνοντας ταυτόχρονα πληθώρα συναυλιών και έχοντας διογκώσει τη φήμη τους κάνοντας τους απανταχού
μουσικόφιλους να παραμιλάνε για τα διαστημικά shows που έδιναν.



Κάπου εκεί είχε έρθει η ώρα για την κυκλοφορία του πρώτου live ντοκουμέντου τους: οι Kiss ποντάροντας στην εξαιρετική απόδοση που είχαν επί σκηνής κυκλοφόρησαν το Σεπτέμβρη του 1975 το διπλό ¨Alive¨ το οποίο όχι μόνο έγινε πλατινένιο αλλά και γλίτωσε την τότε δισκογραφική τους εταιρεία (Casablanca Records) από την χρεοκοπία! Εν ολίγοις, θα μπορούσε να λεχθεί πως δεν είχαν κάνει τίποτα λιγότερο από τα να αποτελέσουν μια πιο rock εκδοχή των Beatles έχοντας στις τάξεις τους τέσσερις διαφορετικούς χαρακτήρες- ήρωες όπου ο καθένας θα τραγουδούσε και θα έγραφε κομμάτια (το 1978 το κάθε μέλος ξεχωριστά κυκλοφόρησε από ένα solo album με εκείνο του κιθαρίστα Paul ¨Ace¨ Frehley να ξεχωρίζει). Επίσης η εμμονή του Simmons με τα comics ήταν η βασική αιτία για την υιοθέτηση του χαρακτηριστικού και πασίγνωστου look των μελών. Άλλωστε μπορεί καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 70’  η τετράδα να συνέθετε εκπληκτικά κομμάτια αλλά είναι άγνωστο το κατά πόσο θα είχαν γίνει η μεγαλύτερη μπάντα του πλανήτη αν δεν έδιναν τόσο μεγάλη σημασία στο image τους αλλά και στα σκηνικά των live εμφανίσεών τους.
Μη χάνοντας καθόλου χρόνο, μετά την κυκλοφορία του ¨Alive¨, ηχογραφούν και κυκλοφορούν τον Μάρτιο του 1976 τον καλύτερο ίσως δίσκο της έως τώρα πορείας τους, το αξεπέραστο ¨Destroyer¨ . Το Νοέμβρη του ίδιου έτους βγαίνει στην αγορά το επίσης εξαιρετικό ¨Rock and Roll Over¨ ενώ το 1977, αμέσως μετά την περιοδεία τους, ξανακλείνονται στο studio και ηχογραφούν το ¨Love Gun¨. Έξι δίσκοι-διαμάντια γεμάτοι hits που ακόμη και σήμερα τραγουδιούνται και παίζονται από ραδιόφωνα ανάμεσα στο χρονικό διάστημα 1974-1977 είναι ενδεικτικό της μεθοδικότητάς τους και ταυτόχρονα δικαιολογεί απόλυτα την εξάπλωση της ¨Kiss-Mania¨ η οποία άρχισε να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις ιδιαίτερα μετά την κυκλοφορία από την Marvel Comics του comic της μπάντας και το ¨Alive II¨ (1977) που άφησε για ακόμη μια φορά τους πάντες με το στόμα ανοιχτό για τη live απόδοση των Simmons, Stanley, Frehley και Criss!

    

Οι Kiss κάπου εκεί έφτασαν στο απόγειο της δόξας τους ιδιαίτερα μετά την ταινία ¨Kiss in Attack of the Phantom¨ που βγήκε στην αμερικανική αλλά και την ευρωπαϊκή τηλεόραση (τέλη 1978 - μέσα 1979 αντίστοιχα). Το Μάιο του 1979 κυκλοφορούν τον τελευταίο 70’s album τους, ¨Dynasty¨. Αν και πέραν του δέοντος εμπορικό και λιγότερο ποιοτικό από τις προηγούμενες κυκλοφορίες τους, πούλησε και αυτό ¨τρελά¨ περιέχοντας μάλιστα ένα από τα μεγαλύτερα hit-singles της ιστορίας τους μαζί με το ¨Beth¨ και το ¨Forever¨, το ¨I was Made for LovinYou¨.

Μετά την κορυφή, τι;
Ο γκρεμός! Η δεκαετία του 80’ δεν ήταν η καλύτερη για πολλά μεγάλα συγκροτήματα των 70’s και φαίνεται πως κάτι παρόμοιο συνέβη και με τους Kiss που υποδέχθηκαν τα 80’s αφαιρώντας το make-up και εντάσσοντας στη μουσική τους pop-rock στοιχεία. Ταυτόχρονα οι ¨λαβωμένοι¨ από τις καταχρήσεις Criss και Frehley είχαν αποχωρήσει μέχρι το 1981 καθώς οι σχέσεις τους με τους Simmons – Stanley είχαν φτάσει στο απροχώρητο. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε πως από τα οκτώ 80’s album αυτό που έλειψε δεν ήταν τα hits (βλ. ¨Crazy Nights¨) αλλά η ποιότητα στις συνθέσεις, με φωτεινή ίσως εξαίρεση το καλό ¨Creatures of the Night¨ του 1982. Η συναυλιακή δραστηριότητα του super-group μειώθηκε αισθητά και αυτό που αποτέλεσε κύρια προτεραιότητα του Gene Simmons δεν ήταν άλλο από την διόγκωση του τραπεζικού του λογαριασμού. Εξ ΄ου και οι συνεχείς εμφανίσεις του στον κινηματογράφο. Οι Kiss διένυσαν τα 80’s δίχως ίχνος μουσικού προσανατολισμού και κάνοντας πολλούς οπαδούς τους να δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την όλη κατάσταση. Η ¨Kiss-Mania¨ πάντως δεν ¨ατόνησε¨ τελείως μιας και μέσα στη δεκαετία αυτή το συγκρότημα έπαιξε για πρώτη φορά ζωντανά μπροστά στο εκστασιασμένο κοινό της Αυστραλίας και της Λατινικής Αμερικής.

90’s and 00’s
Οι Kiss υποδέχθηκαν τη δεκαετία του grunge (βλ Nirvana και λοιπά συγκροτήματα της εποχής) όντας πιο σαφώς πιο έτοιμοι και έχοντας αναμφίβολα καλύτερο ¨προσανατολισμό¨, κυκλοφορόντας το αξιοπρεπέστατο και πιο heavy ¨Revenge¨ (1992). Tο 1997 κυκλοφορεί το μέτριο ¨Carnival of Souls: The Final Sessions¨ ενώ το αμέσως επόμενο έτος αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο για το συγκρότημα μιας και το ήδη επανασυνδεδεμένο σε συναυλίες κλασσικό line-up κυκλοφόρησε το 18o studio album τους, ¨Psycho Circus¨ έως ότου το δίδυμο Frehley-Criss αποχωρήσει εκ νέου, μην μπορώντας (και πάλι) να συνυπάρξει με τους Simmons-Stanley. Η δεκαετία των 00’s βρήκε τους Kiss να κάνουν συχνά-πυκνά μεγαλοπρεπείς περιοδείες αρνούμενοι όμως να κυκλοφορήσουν κάποιο νέο δίσκο μέχρι τον Οκτώβρη του 2009 και το εξαιρετικό ¨Sonic Boom¨...


 

κάντε κλικ στο εικονίδιο-μεγάφωνο,
κι ακούστε μουσική του άλμπουμ από το TaR-radio.com!



Με τον Tommy Thayer στις κιθάρες αντί του Frehley και τον Eric Singer στα drums αντί του Criss, οι Kiss έκαναν την έκπληξη και κυκλοφόρησαν ένα δίσκο, ούτε λίγο ούτε πολύ, ισάξιο με αυτούς των θρυλικών για εκείνων 70’s! Είναι πράγματι κάτι παραπάνω από ευχάριστο συγκροτήματα που μπαίνουν αισίως στην 4η δεκαετία της καριέρας τους να κυκλοφορούν τόσο αξιόλογες προσπάθειες δίχως να κάνουν ένα απλό ¨αναμάσημα¨ των παλαιότερων κυκολοφοριών τους. Κάτι παρόμοιο άλλωστε έκαναν και οι ¨γερόλυκοι¨ AC/DC στα τέλη του 2008 με το επίσης εξαιρετικό ¨Black Ice¨ (http://www.tar.gr/content/content.php?id=2109).
To ¨Sonic Boom¨ δεν περιέχει τραγούδια με περίπλοκες μελωδίες και βαθύτερα νοήματα στους στίχους. Είναι όμως το album που δε θα αφήσει κανέναν απολύτως φίλο του συγκροτήματος παραπονεμένο παρόλο που περιέχει και 2-3 τραγούδια-¨fillers¨. Όμως ακόμη και εκείνα της δεκαετίας του 70’ δεν ξέφευγαν από την παγίδα αυτή. Ταυτόχρονα μαζί με τα νέα τραγούδια κυκλοφορούν και 15 επανεκτελέσεις παλαιότερων hits ορισμένα εκ των οποίων μπορείτε να ακούσετε από το Tar-Radio.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στο Σεπτέμβρη, Ο Ace Frehley κυκλοφόρησε τον αξιόλογο νέο δίσκο του ¨Anomally¨.

Σταύρος Κουδουνάς
Δεκέμβριος 2009
Επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center