Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Τετράδιο Πρόχειρο (του μουσικού Κ. Γρηγορέα) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΠΡΟΣΩΠΑ » Συνεντεύξεις
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΕΚΙΟΣ
Συνέντευξη του μέχρι φέτος καλλιτεχνικού διευθυντή
του Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας


Ο Λάμπρος Μπέκιος και ο συνθέτης Νίκος Αστρινίδης. 24/4/2009
Από την πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του Κοντσέρτου για κιθάρα και ορχήστρα του Νίκου Αστρινίδη.
Σολίστ  Marco Socias. Την Συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης διευθύνει ο Χάρης Ηλιάδης.

Η αίσθηση που υπάρχει στο χώρο της κιθάρας είναι ότι το φεστιβάλ ξεκίνησε ως ένα προσωπικό σου όνειρο. Η εξέλιξη όμως του φεστιβάλ (και του διαγωνισμού) πιστεύω είναι ανώτερη ακόμα και των πιο αισιόδοξων προσδοκιών.
Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή: Πως ξεκίνησε το (διεθνές πλέον) Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας;

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το Φεστιβάλ ξεκίνησε ως ετήσια διοργάνωση το 2002. Διοργανωτές ήταν η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Βέροιας και το Δημοτικό Ωδείο Βέροιας.
Πριν όμως από την πρώτη διοργάνωση του 2002 προηγήθηκαν πολλές άλλες μικρότερες κιθαριστικές εκδηλώσεις, που πηγαίνουν πίσω στο παρελθόν μέχρι και το 1988 και οι οποίες αποτέλεσαν τους προδρόμους του φεστιβάλ.
Πρόκειται για μεμονωμένα γεγονότα όπως ρεσιτάλ κιθάρας ή για διοργανώσεις που περιλάμβαναν διήμερα σεμινάρια και συναυλίες. Ενδεικτικά αναφέρω τα ρεσιτάλ των Γεωργίας Γκρεμούτη, Χάρη Κανελίδη, Ελευθερίας Κοτζιά, Φώτη Μπαξέ, Γιώργου Φουντούλη, Δημήτρη Ρεγγίνου, Nora Bushman, Paul Galbraith, Gerhard Reichenbach, Carles Trepat και άλλων, τις συναυλίες μουσικής δωματίου των Αλεξάνδρα Χρηστοδήμου - Γιάννη Πετρίδη, Κυριακή Κόντη – Αθανάσιου Παύλου, Νότη Μαυρουδή - Παναγιώτη Μάργαρη, Άγγελου Μπότση- Θεόφιλου Σωτηριάδης (σαξόφωνο), Miscalanea Guitar Quartet, Noiz Guitar Duo (Ν. Νάκου – P. Izquierdo), Duo Terpsis (Ευαγγελία Παράσχου – Αναστασία Μουντράκη, φλάουτο) και άλλων.
Ακόμη τα σεμινάρια των Κώστα Κοτσιώλη (1992, 1994), Βαγγέλη Μπουντούνη (1998), Δημήτρη Ρεγγίνου (2000) και Νότη Μαυρουδή (2001).
Κορύφωση αυτών των «προφεστιβαλικών» διοργανώσεων ήταν ο “Διεθνής Κύκλος Συναυλιών Κιθάρας – Βέροια 1994” με συμμετοχή των Marco Socias, Roland & Ilke Hoffman (μαντολίνο) και Aniello Desiderio  με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσ/νίκης.
Η αναφορά μου στις παραπάνω διοργανώσεις σχετίζεται με δύο σημαντικούς παράγοντες, με την εμπειρία αφενός που αποκτήθηκε από την διοργάνωση αυτών των εκδηλώσεων και αφετέρου με την αποδοχή και τη διαρκή πρόθεση της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού Βέροιας να διοργανώνει κιθαριστικές εκδηλώσεις παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν σε ορισμένες περιπτώσεις.
Η μετεξέλιξη σε ένα μικρής εμβέλειας φεστιβάλ κιθάρας, που μάλιστα την πρώτη φορά συνειδητά δεν ονομάστηκε φεστιβάλ αλλά «Εκδηλώσεις Κιθάρας Βέροια 2002» ήρθε λοιπόν αρκετά ομαλά συμπεριλαμβάνοντας στα σεμινάρια και τις συναυλίες, πανελλήνιους διαγωνισμούς. Στη συνέχεια η αποδοχή και προσέλευση των μαθητών και καθηγητών κιθάρας οδήγησαν στις επόμενες διοργανώσεις.  


7ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2008. Ρεσιτάλ Κιθάρας με την Xuefei Yang

Ο πολιτισμός χρειάζεται στήριξη μιας και δεν μπορεί να ακολουθήσει τους κανόνες της αγοράς. Είναι προφανές ότι για το φεστιβάλ Βέροιας αυτή η στήριξη υπάρχει. Ας γίνω λοιπόν πιο συγκεκριμένος: Ποια είναι η συνεισφορά της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού Βέροιας στην διοργάνωση του φεστιβάλ κιθάρας; Είναι ο βασικός οικονομικός αρωγός;

Πράγματι, η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολλαπλής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Π.Α.) Δήμου Βέροιας, όπως λέγεται τώρα, είναι ο βασικός οικονομικός υποστηρικτής χωρίς να παραγνωρίζω το σημαντικό ρόλο των χορηγών του φεστιβάλ, είτε των τοπικών επιχειρήσεων είτε των διαφόρων φορέων που χορηγούν διοργανώνοντας ρεσιτάλ κιθάρας για τους νικητές των διαγωνισμών. Η Κ.Ε.Π.Α. έχει πάρει την απόφαση να καλύπτει το όποιο κόστος δεν προέρχεται από τα χρήματα των συμμετεχόντων και τις άλλες χορηγίες. Και βέβαια όπως στις περισσότερες περιπτώσεις είναι οι άνθρωποι της Κ.Ε.Π.Α. που κρίνουν, αξιολογούν, αποφασίζουν και, κυρίως, συνεισφέρουν ο καθένας με το δικό του τρόπο. Να μου επιτρέψεις να αναφερθώ ονομαστικά, διότι πέρα από πολιτικές και σχεδιασμούς είναι οι άνθρωποι ως μονάδες οι οποίοι επιτρέπουν σε πολιτιστικές δράσεις να ανθίσουν. Πρόκειται για το Γιάννη Καμπούρη, διευθυντή της Κ.Ε.Π.Α., το Δημήτρη Ταρατσίδη, προϊστάμενο οικονομικών, το Δημήτρη Αθανασιάδη, καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Βέροιας και την Χαρούλα Ουσουλτζόγλου, υπεύθυνη προγραμματισμού εκδηλώσεων το 2001 στην Κ.Ε.Π.Α. και νυν δήμαρχο Βέροιας μεταξύ άλλων, που συνέβαλαν στην αρχή και στη συνέχεια του φεστιβάλ.  


9ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2010. 2ος Διεθνής Διαγωνισμός Κιθάρας, Α’ κατηγορία, χωρίς όριο ηλικίας. 1ο Βραβείο Chia-Wei Lin (Ταϊβάν)

Εκτός όμως από την οικονομική και ψυχολογική στήριξη, εννοείται ότι απαραίτητη είναι και η καλλιτεχνική κι όχι μόνο σε επίπεδο «μιας καλής κουβέντας». Θα ήθελες να αναφέρεις κάποια πράγματα για όσους καλλιτεχνικά στήριξαν το θεσμό; 

 Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω ένα πραγματικά μεγάλο αριθμό συναδέλφων οι οποίοι έδειξαν ποικιλοτρόπως την αγάπη τους για το Φεστιβάλ Κιθάρας της Βέροιας. Είναι όλοι οι καθηγητές που παραβρέθηκαν, είτε πρόκειται για τους προσκεκλημένους που με την συνεισφορά τους στις καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικές δράσεις τους, έχτισαν και έδωσαν μορφή στο φεστιβάλ είτε πρόκειται για επισκέπτες που με την παρουσία τους συνέβαλαν ο καθένας με τον τρόπο του στην ανάπτυξη του φεστιβάλ. Και τους ευχαριστώ ακόμη για τις πολλές πολύτιμες συμβουλές που μου έδωσαν και οι οποίες ενεργοποιήθηκαν στο βαθμό που αυτό ήταν τεχνικά δυνατό, όπως και για το πολύ όμορφο κλίμα που μας μετέτρεπε όλους σε μια κιθαριστική παρέα.
Ακόμη θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους ναι μεν δεν ήταν παρόντες στα διάφορα φεστιβάλ, συνέβαλαν όμως ουσιαστικά, παρουσιάζοντας τη διοργάνωση σε μαθητές και γονείς και προτρέποντάς τους να έρθουν.
Και φυσικά τους ίδιους τους συμμετέχοντες που είναι άλλωστε και οι κύριοι αποδέκτες κάθε δράσης που πραγματοποιήθηκε.  


7ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2008. Παράσταση ΜΟΥΣΙΚΗΣ και ΧΟΡΟΥ ΦΛΑΜΕΝΚΟ (Amir-John Haddad, κιθάρα - Pablo Martin Jones Johnston, κρουστά - Inmaculada Ortega, χορός - Gema Maria Caballero Garzon, τραγούδι

Παρατηρώ ότι το φεστιβάλ είχε μια χαρακτηριστική εξέλιξη και μεγέθυνση από το 2002 έως τώρα. Ποια θεωρείς ότι είναι τα αίτια αυτής της εξέλιξης;

 Νομίζω ότι είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που λίγο ή πολύ αναφέρθηκαν πιο πάνω. Η αποδοχή του κιθαριστικού κόσμου, η συσσωρεμένη διοργανωτική εμπειρία, η έγκριση από την Κ.Ε.Π.Α. των αυξανόμενων ποσών που απαιτούνται, η ύπαρξη της απαραίτητης υποδομής σε κτίρια και αίθουσες, η αίσθηση φιλοξενίας που επιδιώκουμε να μεταδίδουμε σε συμμετέχοντες και προσκεκλημένους και η προσπάθειά μας για όσο είναι δυνατόν αρτιότερη διοργάνωση.


7ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2008.
Ρεσιτάλ Κιθάρας με τον Ανδρέα Καρακατσάνη
νικητή του 6ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού
Κιθάρας Βέροιας 2007, Α΄ κατηγορία,
χωρίς όριο ηλικίας.


9ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2010.
Master classes με τον Carlo Domeniconi

Πιστεύεις ότι η αγάπη όσων εργάζονται για το φεστιβάλ κι όσων το στηρίζουν είναι αρκετή για να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες της οικονομικής κρίσης; Ήδη μάθαμε ότι ένα μεγάλο καλοκαιρινό φεστιβάλ κιθάρας αναβλήθηκε. Έχει προλάβει το φεστιβάλ της Βέροιας να αποκτήσει τόσο βαθιές ρίζες που να μην επηρεαστεί από την επερχόμενη ‘καταιγίδα’;

Εκτιμώ ότι ενδεχομένως να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις ή προσαρμογές. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω, την παρούσα χρονική στιγμή, σε τι έκταση αυτό θα συμβεί, ελπίζω σε καμία έκταση. Έχω την πεποίθηση όμως ότι στην ποσοτική έλλειψη, πρέπει να αντιπαραβάλλεται η ποιοτική υψηλή στάθμη σε επίπεδο διοργάνωσης και πρόθεσης για ουσιαστική «επικοινωνία» σε επίπεδο καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό αλλά και σε επίπεδο φιλοξενίας. Το φεστιβάλ κιθάρας της Βέροιας θα δοκιμαστεί και σε αυτό το στάδιο όπως δοκιμάστηκε και σε πολλά άλλα στο παρελθόν και ξεπέρασε τα όποια εμπόδια. Και απαντώντας ευθέως, ναι πιστεύω ότι οι ρίζες του Φεστιβάλ είναι βαθιές για να αντέξουν. Εύχομαι να μην διαψευστώ. Άλλωστε πρόθεσή μου είναι να συμπαρασταθώ, ανεξαρτήτως ιδιότητας και με όσα μέσα διαθέτω, στην συνέχιση της διοργάνωσής του.


8ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας. 29/4/2009. Πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του Κοντσέρτου για κιθάρα και ορχήστρα του Νίκου Αστρινίδη. Σολίστ  Marco Socias. Την Συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης διευθύνει ο Χάρης Ηλιάδης

Μιας και έχεις περάσει με επιτυχία τις… εξετάσεις, δώσε μας κάποιες πληροφορίες. Πως επιτυγχάνεται μια καλή διοργάνωση; Ποιοι συμμετέχουν στην οργανωτική ομάδα του φεστιβάλ;

Η προετοιμασία για την διοργάνωση του φεστιβάλ ξεκινάει με το τέλος του προηγούμενου φεστιβάλ. Μετά από τις συμφωνίες που γίνονται με τους προσκεκλημένους αρχίζει το καθαρά οργανωτικό κομμάτι με φυλλάδια, αφίσες και όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες μέχρι την έναρξη του φεστιβάλ. Με το φεστιβάλ ασχολούνται εκτός από εργαζόμενους στην Κ.Ε.Π.Α. και άλλα άτομα που στελεχώνουν την οργανωτική ομάδα του φεστιβάλ, όπου ο καθένας, έχοντας μικρότερες ή μεγαλύτερες συγκεκριμένες αρμοδιότητές, συνεισφέρει στο τελικό αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι από αυτούς ασχολούνται με το φεστιβάλ ένα χρονικό διάστημα δύο ή τριών εβδομάδων. Κοινός γνώμονας όλων και βασική μου προτεραιότητα είναι οι προσκεκλημένοι και οι συμμετέχοντες να συναντήσουν ένα περιβάλλον το οποίο απαλλαγμένο από οργανωτικές ατέλειες και προβλήματα θα αποτελέσει πρόσφορο έδαφος καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας ώστε να αφοσιωθούν όλοι στο σκοπό για τον οποίο ήρθαν.


8ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας. 29/4/2009. Πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του Κοντσέρτου για κιθάρα και ορχήστρα του Νίκου Αστρινίδη. Σολίστ  Marco Socias. Την Συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης διευθύνει ο Χάρης Ηλιάδης.

Το φεστιβάλ συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο δραστηριοτήτων. Οι συμμετέχοντες ενδιαφέρονται για όλες αυτές ή υπάρχουν κάποιες προτιμήσεις;

Σε γενικές γραμμές οι συμμετέχοντες μοιράζονται στις διάφορες δραστηριότητες. Αυτό που έχει παρατηρηθεί από έτος σε έτος είναι ότι αλλάζουν οι προτιμήσεις. Π.χ. την μια χρονιά συμμετέχουν πολλοί στους διαγωνισμούς ενώ την άλλη υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή στα σεμινάρια.


8ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2009. Master classes με τον Carlo Marchione. Μαθήτρια η Magdalena Kaltcheva, 1ο Βραβείο στον 1ο Διεθνή Διαγωνισμός Κιθάρας Βέροιας , Α’ κατηγορία, χωρίς όριο ηλικίας.

Ποια είναι τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του 9ου Φεστιβάλ Κιθάρας σε σχέση με τα προηγούμενα?

Θα αναφερθώ σε κάποια νούμερα. Είχαμε 110 συμμετοχές (75 το 2009 και 2008) από 10 χώρες και 18 συμμετέχοντες από το εξωτερικό (ήρθαν οι 15). Είχαμε περισσότερες συμμετοχές για τους διεθνείς διαγωνισμούς (κατηγορίες χωρίς όριο ηλικίας και έως 21) και μείωση για τους πανελλήνιους (ηλικίες έως 13 και 16), ενώ τα προηγούμενα χρόνια συνέβαινε το αντίθετο. Προφανώς η οικονομική κρίση επηρέασε τις ελληνικές οικογένειες.
Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το φεστιβάλ του 2010 ως το φεστιβάλ της επιμόρφωσης και της μουσικής σύμπραξης. Προγραμματίστηκαν περίπου 200 μαθήματα εκ των οποίων έγιναν σχεδόν όλα (95%). Για την ορχήστρα κιθαριστών του φεστιβάλ δήλωσαν συμμετοχή 20 άτομα (συμμετείχαν τα 16). Είχαμε 20 συμμετοχές για τις πρόβες των κιθαριστικών κουαρτέτων (διδασκαλία Magdalena Kaltcheva και Helmut Oesterreich) και προγραμματίσαμε πρόβες για 5 κουαρτέτα (εμφανίστηκαν τα τέσσερα).
Είχαμε περισσότερους ακροατές στις συναυλίες (από 100 έως 120 άτομα) και κυρίως είχαμε πολύ μεγαλύτερη προσέλευση στις εκθέσεις κατασκευαστών κιθάρας σε σχέση με τις άλλες χρονιές κάτι που άφησε ένα ιδιαίτερο αίσθημα ικανοποίησης στους ίδιους τους κατασκευαστές. 


8ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2009. Ρεσιτάλ Κιθάρας με την Margarita Escarpa

Μεγάλη η αγάπη για την κιθάρα στην Ελλάδα, αλλά είμαστε μια μικρή χώρα. Πιστεύεις ότι ‘χωρούν’ τόσα φεστιβάλ κιθάρας;

Χωρούν τόσα φεστιβάλ όσα οι διοργανωτές τους θεωρούν επιτυχημένα. Ένα φεστιβάλ κιθάρας όπως  και κάθε πολιτιστική εκδήλωση που γίνεται σε μια σταθερή βάση, κρίνεται θετικά ή αρνητικά πρωτίστως από τους διοργανωτές της. Εφόσον αυτοί ζυγίσουν το τελικό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας όλους τους παράγοντες και το κρίνουν ως θετικό τότε πρέπει πάση θυσία να το συνεχίσουν. Και το λέω αυτό διότι κάθε φεστιβάλ κιθάρας προσφέρει ποικιλοτρόπως στο χώρο της κιθάρας είτε αναφερόμαστε στους συμμετέχοντες είτε στους προσκεκλημένους. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πολλοί επιτυχημένοι κιθαριστές με διεθνή καριέρα ξεκίνησαν από εμφανίσεις που πραγματοποίησαν σε φεστιβάλ κιθάρας.


9ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2010. 2ος Διεθνής Διαγωνισμός Κιθάρας, Β’ κατηγορία, έως 21 ετών . 1ο Βραβείο Πτολεμαίος Αρμάος.

Παρόλη τη γνωστή γκρίνια ημών των καλλιτεχνών, η εντύπωση που  έχω, αλλά που επιβεβαίωσα και στο φετινό φεστιβάλ της Βέροιας, είναι ότι υπάρχει μια νέα γενιά που δεν είναι διατεθειμένη να συνεριστεί την απαισιοδοξία των μεγαλύτερων. Θέλω και τη δική σου γνώμη, μιας κι εκτός της μουσικοπαιδαγωγικής σου εμπειρίας έχεις και την εμπειρία διοργάνωσης σχεδόν μιας δεκάδας φεστιβάλ κιθάρας. Την νέα ελληνική κιθαριστική γενιά λοιπόν πως την βλέπεις;

Τα εννέα χρόνια διεξαγωγής του φεστιβάλ μου έδωσαν τη αφορμή και τη δυνατότητα να παρακολουθήσω την πορεία αρκετών νέων κιθαριστών που με το ένα ή τον άλλο τρόπο βρέθηκαν στη Βέροια. Θεωρώ ότι υπάρχουν νέοι Έλληνες κιθαριστές με κατακτημένη την τεχνική του οργάνου που αποτελούν συνάμα μουσικές προσωπικότητες που μπορούν να σταθούν δίπλα σε ξένους κιθαριστές με διεθνή καριέρα. Και αυτό δεν το λέω σχηματικά ή ως ευχολόγιο αλλά ως αντικειμενική δυνατότητα. Δεν βλέπω όμως να συμβαίνει αυτό (χωρίς να ξεχνώ τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Το γιατί είναι άθροισμα πολλών παραγόντων. Θα μπορούσα να αναφέρω επιγραμματικά την περιορισμένη αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς χώρους, την έλλειψη οργανωμένης επιμόρφωσης/κατάρτισης για απόφοιτους, την περιορισμένη πρόθεση για γνωριμία με το παγκόσμιο κιθαριστικό γίγνεσθαι.
Θα σταθώ για λίγο και σε αυτό που λέγεται προβολή. Κάθε νέος κιθαριστής που επιθυμεί να δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά θα πρέπει να αφιερώνει σημαντικό χρόνο στην προβολή του. Ίσως μάλιστα θα έπρεπε να αναζητήσει και συμβουλές πάνω σε αυτό τον τομέα. Και επιπλέον θα πρέπει να αποκτήσει την ευελιξία να προσαρμόζει τις καλλιτεχνικές επιθυμίες και ανησυχίες του με τις διαφορετικές ανάγκες των ανθρώπων που θα του δώσουν καλλιτεχνικό βήμα. Θα περιορίσω στα (πολύ λίγα) παραπάνω την απάντηση μου, εύκολα όμως καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για σημαντικά θέματα που ξεπερνούν κατά πολύ το μοτίβο: «Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου >> μου είπαν ότι είμαι καλός μουσικός >> οι συναυλίες και η καλλιτεχνική δράση θα έρθουν από μόνες τους».


9ο Φεστιβάλ Κιθάρας Βέροιας 2010. Master classes με τον Hubert Kaeppel

Όπως φαίνεται στον τίτλο της συνέντευξης θα υπάρξει μια αλλαγή στην καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ. Πες μας περισσότερα πάνω σε αυτό.

Το φεστιβάλ ήταν για μένα μια πολύ όμορφη και δημιουργική εμπειρία όμως πλέον θεωρώ ότι πρέπει σε προσωπικό επίπεδο να αλλάξω σελίδα. 
Σύμφωνα με την κοινή άποψη ορισμένων συναδέλφων το φεστιβάλ είναι κάτι σαν παιδί μου. Και το λέω αυτό μόνο από την συναισθηματική πλευρά χωρίς άλλες προεκτάσεις. Επιλέγω λοιπόν να αφήσω αυτό το πνευματικό μου παιδί να ενηλικιωθεί και να προχωρήσει μόνο του.
Έτσι ζήτησα την απαλλαγή μου από την συνολική ευθύνη του φεστιβάλ και έθεσα εαυτόν στην διάθεση του φεστιβάλ ως απλός εργάτης. Επίσημα αυτό έγινε στα τέλη Μαΐου (2010). Σε προφορικό επίπεδο έγινε αρκετά νωρίτερα ενημερώνοντας το διευθυντή της Κ.Ε.Π.Α. δύο μήνες περίπου πριν την διεξαγωγή του φεστιβάλ, ώστε να μην αιφνιδιάσω πρόσωπα και καταστάσεις. Απλώς για την εύρυθμη λειτουργία και διεξαγωγή του φεστιβάλ δεν δημοσιοποιήθηκε προς τα έξω αυτή μου η απόφαση. 
Δεν νομίζω ότι έχω την δικαιοδοσία να κρίνω ο ίδιος αν το φεστιβάλ της Βέροιας ήταν επιτυχημένος θεσμός. Μπορώ να πω όμως ότι η μεγαλύτερη επιτυχία μου σε σχέση με το φεστιβάλ κιθάρας Βέροιας θα είναι το φεστιβάλ να συνεχίσει να υπάρχει χωρίς εμένα στην καλλιτεχνική διεύθυνση.


Κώστας Γρηγορέας
http://www.youtube.com/kostasgrigoreas
http://www.grigoreas.gr/
(Ιούνιος 2010)



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center