Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη


  Εγγραφείτε στο Newsletter:


 

cd TaR

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μουσικές Αναφορές (Ε. Αγραφιώτη)
  Εκτυπώστε το άρθρο

[μουσικές αναφορές]

ΤΟ ΤΣΕΜΠΑΛΟ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ!
H Γιούλη Βεντούρα στο πολιτιστικό κέντρο About

στις 18 και 19 Δεκεμβρίου.

Το γεγονός ότι η Γιούλη Βεντούρα είναι μουσικός αφιερωμένη και πολύ έμπειρη, καθιστά κάθε πρόταση της στο κοινό ενδιαφέρουσα. Είναι εξ άλλου μια μουσικός με ρεπερτόριο που ακουμπά τον εικοστό αιώνα, κάτι που μας δίνει αφορμές να σκεφτούμε πόσο το τσέμπαλο θα μπορούσε να αποτελεί γέφυρα αποδοχής  των νέων και νεότατων μορφών μουσικής επικοινωνίας, ξεφεύγοντας από τον ρόλο του οργάνου υποστήριξης της παλιάς μουσικής. Το πρόγραμμα της γλυκύτατης συναδέλφου περιελάμβανε μια ποιοτική διαδρομή από τον Φρεσκομπάλντι και τον Μπαχ μέχρι τον Κάγκελ και τον Λίγκετι, έδινε χώρο σε σημαντικούς Έλληνες συνθέτες, τον Γιώργο Κουμεντάκη και τον Κωνσταντίνο Λυγνό, μας έδινε όμως και ευκαιρίες να γνωρίσουμε λιγότερο γνωστές μουσικές φυσιογνωμίες, όπως του σχετικά νέου Gavin Bryars και του πολύ παλιού Joseph-Nicolas-Pancrace Royer.


Ο Κωνσταντίνος Λυγνός, στο About 

Η Γιούλη Βεντούρα υπεράσπισε μουσικά ό,τι κι αν έπαιξε. Εξαίσιος o Φρεσκομπάλντι, υπέροχη η Λιβελλούλα του Γ. Κουμεντάκη και το γλυκό μπλουζ του Λυγνού με τις γεμάτες του χαμηλές περιοχές και τις έξυπνες χρωματικές συγχορδίες, αλλού αυτούσια και αλλού παραλλαγμένα, τοποθετημένες.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η σακόνα του Λίγκετι με τίτλο Hungarian Rock, έργο του 1978. Κατά τη γνώμη θα έπρεπε να αποτελεί βασικό έργο ρεπερτορίου του οργάνου αυτού!


Η μεγαλύτερη πάντως έκπληξη της βραδιάς και μια συμβολική πρόκληση για τους σύγχρονους δημιουργούς ήταν αναμφιβόλως το έργο Recitativarie του Μαουρίτσιο Κάγκελ, που αφιερώθηκε όταν το 1971-1972 γράφτηκε, στην Antoinette Fischer.
Ο ίδιος ο συνθέτης γράφει ότι το έργο αυτό είναι παράδειγμα της ακουστικής του θεολογίας, που απέχει από την παρωδία. Η ερμηνεύτρια παίζει, τραγουδά και υποδύεται συγχρόνως. Θεατρικά, κινησιολογικά αλλά και πρακτικά, το να συνδυάσεις μορφές εκφράσεως, να δώσεις εντάσεις μέσα από συγκεκριμένες παύσεις και να είσαι πειστικός σε όλα, δεν είναι το ευκολότερο! Θα μου επιτραπεί να σημειώσω και το πόσο προφανής μου φάνηκε η διασύνδεση των εκφράσεων με την θεατρική τεχνική του Μπέκετ!!
Ένα μεγάλο εύγε για τη συναυλία αυτή, στους οργανωτές και στην συνάδελφο που τόσο όμορφα  ένωσε μουσικές στιγμές του τσέμπαλου κάνοντας το να ηχεί το ίδιο καλλιτεχνικά σε όλες τις εποχές της εργογραφίας.


Τέλος, οφείλω να σημειώσω την αισθητική του χώρου που φιλοξένησε τη συναυλία, το πολιτιστικό κέντρο about, στου Ψυρρή, Μιαούλη 18. Διευθύνεται από δύο νέους ανθρώπους, τον Ανδρέα Δικτυόπουλο και τη Μαρία Αλούπη. Μονώσεις ειδικές για χώρο μουσικών εκδηλώσεων, μια υπέροχη αισθητική παντού, ένα μικρό βιβλιοπωλείο βιβλίων τέχνης, εικαστικά στον τοίχο... ότι ομορφότερο στην πολύβουη περιοχή που αναδεικνύει και την άλλη της όψη!


Έφη Αγραφιώτη
effie.tar@gmail.com
(Δεκέμβριος 2010)

Επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.


το TaR έχει την άδεια της ΑΕΠΙ για τη χρήση των μουσικών έργων
«Τα μουσικά έργα παρέχονται σε κάθε επισκέπτη / χρήστη μόνο για ιδιωτική χρήση και απαγορεύεται η με οιονδήποτε τρόπο περαιτέρω εκμετάλλευση αυτών χωρίς την προηγούμενη άδεια της ΑΕΠΙ».


© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center