Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μουσικές Αναφορές (Ε. Αγραφιώτη)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Giovanni Battista Pergolesi

Το εξαίσιο "Stabat Mater" στην Αθήνα

Φιλανθρωπική συναυλία για το σεισμό και τα θύματά του, υπό την αιγίδα της Ιαπωνικής πρεσβείας

Το έργο Stabat Mater (1736) είναι το πιο γνωστό θρησκευτικό έργο του Ιταλού μουσικοσυνθέτη, βιολονίστα και οργανίστα Giovanni Battista Pergolesi, το οποίο του ανατέθηκε από την Confraternità dei Cavalieri di San Luigi di Palazzo και όχι από μοναχούς όπως πιστεύουν πολλοί. Οι φιλόμουσοι θα έχουν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν στις 19 Απριλίου στον Φ.Σ. Παρνασσός σε μια συναυλία που έχει κι έναν άλλο στόχο: να συγκεντρωθούν χρήματα για τα θύματα του ολέθρου του σεισμού της Ιαπωνίας.

Πρόκειται για ένα έργο που έγινε αμέσως πολύ αγαπητό στο κοινό! Ας σκεφτούμε απλώς ότι υπήρξε το πιο συχνά τυπωμένο έργο του 18ου αιώνα. Το Stabat Mater έχει διασκευαστεί κι από άλλους συνθέτες συμπεριλαμβανομένου και του Johann Sebastian Bach. Έμπνευση αναζήτησαν στο Stabat Mater, στον πονεμένο ύμνο του δεκάτου τρίτου αιώνα για την Μαρία που θωρεί το γιο της στο σταυρό του Μαρτυρίου, ο Πουλένκ, ο Ντβόρζακ, ο Στάνφορντ, ο Zυμανόφσκι, ο Σκαρλάττι, ο Ροσσίνι.

Stabat mater dolorosa juxta crucem Lacrimosa,
Filius pendebat dum.gementem animam cuius,
contristatam et dolentem Xiphias pertransivit.

O quam tristis et afflicta Bénédicte fuit illa,
Unigeniti mater! Quae moerebat et dolebat,
Pia Mater, dum videbat nati inclyti poenas.

Ιδού τα γενικά στοιχεία προβολής της συναυλίας στην οποία αναφερόμαστε:

“Συναυλία για τα θύματα του σεισμού της Ιαπωνίας"
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ 
Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Σολίστ:  
Σόνια Θεοδωρίδου
Dorothea Gerber

Orchestra Mobile
Δ/νση Ορχήστρας: 
Θεόδωρος Ορφανίδης

Περισσότερα ΕΔΩ

Ποια όμως είναι η καινούρια αυτή ορχήστρα;
Ευκαιρίας δοθείσης συνομιλήσαμε με τον μαέστρο της ορχήστρας, τον Θεόδωρο Ορφανίδη:

 

ΕΑ. Θεόδωρε, γιατί ονομάσατε έτσι την «ορχήστρα mobile»;

Γιατί στις μέρες μας το να είναι κανείς ευέλικτος (Mobile, Flexible) είναι το Α και το Ω, τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η Ορχήστρα μας φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση!

ΕΑ. Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός της ορχήστρας.

Η Ορχήστρα έχει το Κέντρο της στο Βερολίνο, όπου ζούμε μαζί με τη Σόνια Θεοδωρίδου, τη σύζυγο μου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ακόμη δυο ''παραρτήματα'' το ένα στο Άμστερνταμ και το άλλο στην Αθήνα.

ΕΑ. Δώσε μας το.. βιογραφικό και τη φιλοσοφία της ορχήστρας

Η φιλοσοφία της ορχήστρας είναι πως χάρη σε ένα άρτιο δίκτυο ταλαντούχων Μουσικών, κάνουμε Μουσική και Κονσέρτα
οn the spot, χωρίς να χρειάζονται extra μετακινήσεις, κάτι που κάνει αυτόματα την ΟΜ, ευέλικτη (mobile). H Ορχήστρα δημιουργήθηκε μόλις το περασμένο καλοκαίρι (2010) από την Σόνια και εμένα. Στόχος μας, να φέρουμε όλο αυτόν τον Μουσικό πλούτο της Ευρώπης μαζί, να κάνουμε μουσική με ταλαντούχους συναδέλφους
 από ολόκληρη την Ήπειρο.

ΕΑ. Ποιο είναι το ρεπερτόριο και πώς μπορεί να αναπτύσσεται αν σε κάθε μέρος η ορχήστρα αποτελείται από άλλους μουσικούς;

Το ρεπερτόριο αποτελείται από  κλασσική και σύγχρονη μουσική έως τραγούδια της Μεσογείου και μεσαιωνικά τραγούδια.Δεν νομίζω πως υπάρχει μια συγκεκριμένη ταμπέλα για την ΟΜ- Η παγκόσμια τάση αναφορικά με τις ορχήστρες είναι η διαπλάτυνση του ρεπερτορίου και της Μουσικής τους κατεύθυνσης και ταυτότητας.Το ίδιο γίνεται και με την Ορχήστρα μας. Δεν είναι το τι παίζουμε αλλά το πως παίζουμε το ζητούμενο...Το κάθε Project αναπτύσσεται με την λογική πως κάθε ''παράρτημα'' στην εκάστοτε χώρα, κάνει και το συγκεκριμένο Project.  Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις όπου πχ ένα Project του Βερολίνου, ταξιδεύει στην Ρώμη και την Λευκωσία με τους ίδιους μουσικούς.

ΕΑ. Η Σόνια Θεοδωρίδου είναι από χαρακτήρος…mobile, ευέλικτη, ευφάνταστη. Είναι επίσης βαθιά ανθρώπινη και ζεστή, δεν θα περίμενα να μην «αντιδράσει» προσφέροντας σε μια τέτοια δραματική στιγμή, μια συμφορά για τους ανθρώπους και για τον πλανήτη μας… Από τη άλλη πλευρά, οι πολλοί θαυμαστές της περιμένουν να την ακούσουν επιτέλους, σπάνια πια την ακούμε εδώ αλλά κάθε φορά είναι το ίδιο υπέροχη! Μαζί της έρχεται μια νέα τραγουδίστρια. Μίλησε μας για τις δύο πρωταγωνίστριες αυτής της συναυλίας.

Η τελευταία της εμφάνιση της Σόνιας στην Ελλάδα, ήταν το περασμένο Γενάρη στα Πλαίσια ενός Κονσέρτου για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες και τον Εθελοντισμό. Η Σόνια είναι ένας άνθρωπος πολύ ζεστός, δοτικός και αισθαντικός. Παράλληλα μια πολύ δυνατή προσωπικότητα. Η Ελλάδα «η επίσημη», όπως έλεγε ο Μάνος Χατζιδάκις- την αγνοεί επιδεικτικά. Σημείωσε σε παρακαλώ πως στις προτάσεις που κάναμε στον Κύριο Γερουλάνο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και στο Ωνάσειο, κανείς δεν έκανε τον κόπο να μας απαντήσει, έστω και αρνητικά... Η Σόνια Θεοδωρίδου είναι τρομερά ευαίσθητη σε ότι  έχει να κάνει με κοινωνικά και ανθρωπιστικά θέματα. Δεν είναι τυχαίο νομίζω, ότι και το Κοντσέρτο μας στον Παρνασσό, δίνεται για τους Σεισμόπληκτους της Ιαπωνίας. Μαζί της - και αυτό μας δίνει περισσή χαρά - τραγουδά η Dorothea Gerber, μια ταλαντούχα νεαρή σοπράνο η οποία είναι μαθήτρια της Σόνιας στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Η Σόνια δίνει ευκαιρίες στα νέα παιδιά.


Σόνια Θεοδωρίδου

ΕΑ. Τα σχέδια της ορχήστρας από εδώ και μετά;

Στα άμεσα σχέδια της ορχήστρας είναι η ηχογράφηση στο Βερολίνο, Τραγουδιών σε Ποίηση Καβάφη, μελοποιημένα από τον  Αθανάσιο Σίμογλου. Επίσης θα ηχογραφηθούν τα δύο τελευταία μας Project με την ΟΜ, με τραγούδια της Μεσογείου και μεσαιωνικά τραγούδια της Κύπρου τα οποία θα εκδοθούν από το νεοϊδρυθέν Label μας - Τhe Human Voice.
Ακολουθούν Κονσέρτα σε  Ρώμη, Άμστερνταμ, Βόννη και Λευκωσία.

Καλή επιτυχία σε σας και στην εκδήλωση!


Dorothea Gerber



Έφη Αγραφιώτη
Effie.tar@gmail.com
Απρίλιος 2011
Επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας




| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center