Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μουσικές Αναφορές (Ε. Αγραφιώτη)
  Εκτυπώστε το άρθρο
Πού μαθαίνουμε Μουσική;
 

Παρορμητικά, απαντούμε στο ωδείο, δεν είναι όμως μονοσήμαντη μια τέτοια απάντηση. Εκ των χιλιάδων μαθητών των ωδείων, με πρόχειρη διαπίστωση, ούτε δύο τοις εκατό δεν μετέχει στη μουσική εμπειρία. Μαθαίνουμε λοιπόν κάτι που δεν έχει θέση στη ζωή μας; Οι απαντήσεις είναι όσες και οι οπτικές ή ιδεολογικές προσεγγίσεις. Υπογραμμίσεις θα κάνουμε εδώ, ικανές να αναθερμάνουν τη σχετική συζήτηση.
Στη μικροαστική κουλτούρα από την οποία ανεδείχθησαν οι περισσότεροι από τους μουσικούς στις δεκαετίες του ’70 και ’80 η μουσική ήταν μια υψηλού ποιοτικού μεγέθους τέχνη κι εμείς θέλαμε να μυηθούμε! Τρέχαμε με πάθος να ακούσουμε όσα μαθαίναμε ή όσα δεν μαθαίναμε στο ωδείο, να γνωρίσουμε, να γνωριστούμε. Μετά, η αδηφαγία του νέου τρόπου ζωής, η αλλαγή των οικονομικών συνθηκών, ο άδικος θάνατος της ανθρωπιστικής παιδείας και η παντοδυναμία της χρηστικής αντίληψης περί πάντων άρχισε να υπεραπλουστεύει, να απομυθοποιεί.

Οι χιλιάδες μαθητές μουσικής δεν ακούν μουσική, δεν ξέρουν τι μαθαίνουν, δεν μετέχουν σχεδόν ποτέ στη συναυλιακή μέθεξη, δεν προσέρχονται παρά σε ωδειακές συναυλίες-ασκήσεις επειδή… πρέπει. Δεν διαθέτουν ίχνος χρόνου για να διαπιστώσουν το πώς υλοποιούνται οι κανόνες αισθητικής και αρμονίας που μαθαίνουν. Η μουσική όμως δεν διδάσκεται όπως η ξένη γλώσσα.
Η μουσική πράξη πρέπει να ασκηθεί αδιαλείπτως στα ωδεία και στη χώρα μας. Για ελάχιστα ωδεία ισχύει. Είναι φάρμακο δραστικό. Στη συναυλία αφομοιώνουμε, προσεγγίζουμε, μιλάμε με τη μουσική.

Να προσφέρουμε λοιπόν μουσική στα ωδεία. Να δημιουργήσουμε την εστία, που μπορεί να μη μεγαλουργήσει άμεσα, στον χρόνο όμως θα παραγάγει καρπό. Η προσωπική εμπειρία από το ωδείο, όπου χρησιμοποιώ αυτή την προσέγγιση δύο χρόνια τώρα, είναι λυτρωτική. Λίγοι μαθητές έρχονται ώς τώρα, αλλά αυτοί ξανάρχονται. Ηδη αγκαλιάσαμε στον χώρο και μια σπουδαία οικογένεια αξιόλογων ακροατών, γίναμε ένα «πατάρι του Λουμίδη», όπως ένας φίλος το ονόμασε. Μοιραζόμαστε τη φιλική, επικοινωνιακή αύρα στον χώρο, ο σολίστ είναι δίπλα μας, βιώνουμε την ευεργετική προσφορά του στη ζωή μας. Ας αναζητήσουν το υπέροχο αυτό βίωμα και οι «πελάτες» των ωδείων. Καλό θα ήταν να το συνυπολογίσουν στις υπηρεσίες που απαιτούν να αγοράσουν, αλλά και να το εκτιμούν όταν το έχουν.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (17/12/2011)


Έφη Αγραφιώτη
Effie.tar@gmail.com
Δεκέμβριος 2011

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center