Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Μουσικές Αναφορές (Ε. Αγραφιώτη)
  Εκτυπώστε το άρθρο

 Orchestra mobile
Μια ευέλικτη μουσική ιδέα που ορθοποδεί και δημιουργεί
 
Πολλοί άκουσαν με σκεπτικισμό λίγους μήνες πριν την ανευθυνο-υπεύθυνη θέση του ΥΠΠΟ ότι έχουμε πολλές ορχήστρες στην Ελλάδα και δεν μας χρειάζονται επειδή μας επιβαρύνουν. Σε πείσμα των καιρών, το ακροατήριο αυξάνεται στην συμφωνική μουσική και νέα σχήματα βλέπουν το φως και παρουσιάζουν όμορφες μουσικές σε νέο κάδρο λειτουργίας. Όπως και να το κάνουμε, η μουσική των συνόλων είναι μια ευφραντική συμμετοχική μουσική επικοινωνία.
Εκτός συνόρων, ο μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης και η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου ίδρυσαν μια ορχήστρα αλλιώτικη από τις άλλες, μια mobile ορχήστρα, που λειτουργεί με αρχή της προσαρμοστικότητας στις ανάγκες κάθε προγράμματος.
Ο μαέστρος Θεόδωρος Ορφανίδης μας την συστήνει σήμερα και εκφράζει απόψεις για θέματα που αφορούν την μουσική μας πραγματικότητα.

Ε.Α. Παρακολουθώ την ορχήστρα σας Θεόδωρε και βλέπω ότι ανοίγει διαρκώς το εύρος των εκδηλώσεών σας. Αλήθεια, τι θα μπορούσαν να προσφέρουν οι ορχήστρες δωματίου σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που δεν λες εύκολα ότι έχει καλή επαφή με τη συμφωνική μουσική και τη μουσική δωματίου;

Θ.Ο. Πριν από αυτό, πρέπει να διευκρινίσω πως η Μοbile δεν είναι αμιγώς ορχήστρα δωματίου. Και εξηγούμαι: αναλόγως με το project το σύνολο μπορεί να είναι από κουαρτέτο μέχρι ορχήστρα που την απαρτίζουν 30- 50 άτομα. Εξ ου και το όνομα Mobile. Είμαστε πραγματικά ευέλικτοι από όλες τις απόψεις. Η Ορχήστρα φέρνει - και όχι μόνο στην Ελλάδα -μια πολυσυλλεκτικότητα μιας και τα μέλη της κατάγονται από Ευρωπαϊκές Χώρες αλλά είναι και άτομα που έρχονται από αλλού όπως πχ. Ισραήλ, Χιλή και είναι ευρωπαίοι πολίτες. Αυτό περνά στον ήχο μας σαν Ορχήστρα, στη νοοτροπία μας, στο δημιουργείν.
Τώρα για να απαντήσω στην ερώτηση, οι ορχήστρες δωματίου θα μπορούσαν να αποτελούν πυρήνες πολιτισμού και καλλιέργειας σε όλη την ελληνική επικράτεια, αλλά για κάτι τέτοιο απαιτείται και το ανάλογο όραμα από τους εκάστοτε ιθύνοντες στην χώρα μας, κάτι το οποίο δυστυχώς λείπει...

Ε.Α. Ξαναγυρίζω στη γέννηση της orchestra mobile για να σε παρακαλέσω να μας σκιαγραφήσεις την κεντρική ιδέα πάνω στην οποία στήθηκε.

Θ.Ο. Η Μοbile δημιουργήθηκε από την γυναίκα μου, τη σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου και εμένα. Επιθυμία μας ήταν και είναι η προβολή της ελληνικής λόγιας μουσικής. Υπάρχει μια Ελλάδα που συνθέτει υπέροχη μουσική αλλά παραμένει άγνωστη τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό...Και αυτό είναι κάτι οποίο επιθυμούμε να αλλάξουμε. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο πρώτος δίσκος που δισκογράφησε η ορχήστρα είναι μελοποιημένος Καβάφης από τον Έλληνα Συνθέτη Αθανάσιο Σίμογλου. Και είναι η Ελλάδα που μας εμπνέει καθημερινά. Πρόσφατα ξεκινήσαμε μια σειρά Συναυλιών με τίτλο Beatiful Greece, προκειμένου να συμβάλουμε στην αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που υπάρχει στην Ευρώπη για την χώρα μας.

Ε.Α. Ποια είναι η μέχρι τώρα δραστηριότητα και με ποιους πρακτικούς επαγγελματικούς όρους συμμετέχουν οι μουσικοί στην ορχήστρα.

Θ.Ο. H Mobile έχει μέχρι τα τώρα δώσει κονσέρτα σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Βερολίνο, Αθήνα, Μόναχο, Βόννη, Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, είναι μερικές από τις πόλεις στις οποίες βρεθήκαμε παρουσιάζοντας μουσικές από την Μεσόγειο, παραδοσιακά τραγούδια της Κύπρου, κλασική μουσική – μάλιστα το κονσέρτο που δώσαμε πέρσι τον Απρίλη με το Stabat Mater του Pergolesi ήταν υπό την αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα και όλες οι εισπράξεις δόθηκαν για την ανακούφιση των σεισμοπλήκτων. Η Ορχήστρα μας εργάζεται με βάση τα Projcets που παρουσιάζονται. Βάση αυτών συμμετέχουν και αμείβονται οι μουσικοί.

Ε.Α. Θα γενικεύσω κάπως το θέμα μας τώρα… Τι θα συμβούλευες τους νέους Έλληνες μουσικούς ορχήστρας όχι τόσο ως διευθυντής της συγκεκριμένης ορχήστρας αλλά ως μαέστρος.

Θ.Ο. Να μελετούν, να παρακολουθούν πολλά κοντσέρτα, να έχουν καθημερινή επαφή με το όργανο τους και να αγαπούν αυτό που κάνουν, να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και συντροφικότητας με τους συναδέλφους τους. Όλοι πλέουμε στο ίδιο καράβι. Αυτό της Τέχνης...



Ε.Α. Πώς σου φαίνεται αυτή την ώρα η Ελλάδα έτσι όπως τη ζεις από το Βερολίνο σήμερα; συγκρίνεις αναπόφευκτα τη μουσική ζωή εκεί και εδώ… σε τι αλήθεια θα μπορούσαμε να μην υστερούμε;

Θ.Ο. Το Βερολίνο είναι ένα μεγάλο πολιτιστικό κέντρο, όπου η Μουσική, κυρίως η σύγχρονη, έχει δεσπόζοντα ρόλο. Είναι κάτι καθημερινό και απαραίτητο για τους κατοίκους της πόλης αυτής η μουσική εμπειρία. Η Ελλάδα πάλι, είναι ένας παλιός καλός φίλος, που δεν άλλαξε καθόλου. Και δεν είναι μόνο σήμερα. Ήταν πάντα έτσι. Αν διαβάσεις τα Ημερολόγια του Σεφέρη και ανατρέξεις σε αυτά που γράφει το 1923 πχ, είναι ίδια και απαράλλακτα. Είναι η ευλογία και η κατάρα αυτού του τόπου. Η απίστευτη δυναμική που σου δίνει το γεγονός πως είσαι Έλληνας και από την άλλη, η παντελής έλλειψη ομαδικότητας, η έλλειψη οργάνωσης του κράτους, η αναξιοκρατία, η κακεντρέχεια, ο θρίαμβος των μετρίων σε καίριες θέσεις. Τίποτε δεν έχει να ζηλέψει στην ουσία η χώρα μας από τον υπόλοιπο κόσμο. Έχει δώσει και δίνει ακόμη υπέροχα ταλέντα και προσωπικότητες της μουσικής. τα ονόματα των ταλαντούχων μουσικών μας ακούγονται στο εξωτερικό κι όμως στην Ελλάδα ούτε καν τα γνωρίζουμε, συνειδητά η ασυνείδητα..



Έφη Αγραφιώτη
Effie.tar@gmail.com
Ιανουάριος 2012

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center