Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Τετράδιο Πρόχειρο (του μουσικού Κ. Γρηγορέα) & Home » ΕΚΔΟΣΕΙΣ » CD & Διαδικτυακές Εκδόσεις
  Εκτυπώστε το άρθρο

[κυκλοφορίες-cd]

Σκέψεις, ακούγοντας το
"ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΝΕΙΡΩΝ" του Σταύρου Λάντσια 

Είμαστε πλέον για τα καλά στον 21ο αιώνα και δε νομίζω ότι μπορούμε πια να εννοούμε ως "έντεχνη σύγχρονη μουσική" ό,τι εννοούσαμε στον προηγούμενο. Αρκετοί οι λόγοι, από τους κυριότερους κατά τη γνώμη μου η εξέλιξη της τεχνολογίας που έχει ως αποτέλεσμα την άμεση επικοινωνία και πρόσβαση μέσω διαδικτύου σε οποιοδήποτε μουσικό είδος και ύφος. Λόγοι που έχουν αφαιρέσει το μεγαλύτερο μέρος της γοητείας των εξωτικών ή πειραματικών ακουσμάτων πάνω στα οποία (κακά τα ψέμματα) είχε επενδύσει η πρωτοπορία του 20ου αιώνα και η όποια, μάλλον μοναχική όπως τα ακροατήρια δείχνουν, συνέχεια της μέχρι της μέρες μας. Επίσης στο 'παιχνίδι' μπήκαν απίστευτα εξελιγμένα μουσικά εργαλεία ώστε ακόμα και τα πιο εξωτικά ηλεκτρονικά εργαλεία μουσικής του τότε ακούγονται απλοϊκά σήμερα, για να μην πω ότι μετεξελίξεις τους έχουν γίνει παιχνίδια για τον χρήστη ενός απλού κινητού τηλεφώνου.
Όταν λοιπόν επαναπροσδιορίζεται η σύγχρονη μουσική, λογικό να επαναπροσδιορίζεται και ο ρόλος του δημιουργού της, είτε αυτός είναι συνθέτης, είτε εκτελεστής. Και δεν ξέρω αν μπορούν πλέον να γοητεύσουν το νέο μουσικό οι προκλητικές και γοητευτικές "σύγχρονες" παρτιτούρες των νεανικών μου χρόνων, στις οποίες ο κάθε συνθέτης προσδιόριζε δικό του σύστημα και δική του σημειογραφία, μέχρι και δυνατότητα ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, κάτι ιδιαίτερα εξωτικό για τα τότε δεδομένα της 'κλασικής'. Όμως αλήθεια, πόσο πρωτοπορία μπορεί να αποτελεί σήμερα π.χ. ένας απλοϊκός ακαδημαϊκός αυτοσχεδιασμός του τότε, όταν έχει να συγκριθεί με αυτόν των τεράτων της σύγχρονης αυτοσχεδιαστικής μουσικής; (επιτρέψτε μου να μην χρησιμοποιώ τον όρο "τζαζ", μιας και τον βρίσκω πλέον περιοριστικό για το είδος).

Βρήκα κατάλληλη αφορμή για αυτές μου τις σκέψεις ακούγοντας τις καινούργιες μουσικές ενός εξαιρετικού μουσικού δημιουργού και εκτελεστή, του Σταύρου Λάντσια, τυπικά σύγχρονου, όπως αντιλαμβάνομαι πλέον την έννοια. Ο οποίος, δηλαδή, έχει προσεγγίσει τη μουσική από το δικό του ιδιαίτερο μονοπάτι της σπουδής της, χωρίς να υπάρχει λόγος να ασχοληθεί κανείς σε ποια αναλογία αυτό ήταν "τζαζ" ή "κλασικό".. Το σίγουρο είναι ότι αυτό περιείχε όλα τα χρήσιμα στοιχεία που μπορούν να μορφοποιήσουν μια σημαντική προσωπική έντεχνη μουσική γλώσσα, στην οποία οι έννοιες απλό ή σύνθετο, κοινότυπο ή πρωτότυπο δεν απασχολούν πια κανέναν, το μόνο που ενδιαφέρει είναι η αυθεντικότητα και η ουσία. Το αποτέλεσμα είναι προφανέστατα εξαιρετικό κατά τη γνώμη μου, από εκεί και πέρα φυσικά αναλαμβάνει ο υποκειμενισμός του ακροατή.
Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να ακούσετε το "Ημερολόγιο Ονείρων"!

Κώστας Γρηγορέας
(κιθαριστής - συνθέτης)


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μουσικές μελωδίες συνδέουν τον ήχο του πιάνου, του μπάσου, των ντραμς, αλλά και του βιολιού, του σαξοφώνου και της κρητικής λύρας, για να μας χαρίσουν μια μελωδική διαδρομή που όπως ο δημιουργός του επιθυμεί, μας συγκινεί και μας ταξιδεύει, σαν ανάμνηση ονείρων… 

Μετά από την "Επιστροφή" και το "Ταξίδι μιας Νότας", ο Σταύρος Λάντσιας επιστρέφει με τη τρίτη του προσωπική δουλειά, υπό τον τίτλο "Ημερολόγιο Ονείρων". Με τη συμμετοχή των διεθνούς φήμης μουσικών Peter Erskine (τύμπανα) & Lars Danielsson (κοντραμπάσο), το Ημερολόγιο Ονείρων είναι αποτέλεσμα μιας φιλόδοξης παραγωγής που ξεκίνησε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με την συμμετοχή της ορχήστρας Καμεράτα και ολοκληρώθηκε στο Los Angeles, με την συμβολή του βραβευμένου με Grammy ηχολήπτη, Rich Breen. Συμμετέχουν οι διακεκριμένοι σολίστες Chris Bleth (όμποε-φλάουτο), Δημήτρης Χουντής (σοπράνο σαξόφωνο), Renato Ripo (τσέλο), Sergiu Nastasa (βιολί) και Γιώργος Καλούδης (κρητική λύρα).

Το “Ημερολόγιο Ονείρων” ξεκίνησε σαν ένα σημειωματάριο μουσικών ιδεών. Μελωδίες που τις αισθάνθηκα σαν τα όνειρα που βλέπουμε, μα όταν ξυπνάμε δεν θυμόμαστε ακριβώς, σαν αναμνήσεις ονείρων που δεν ήθελα να ξεχαστούν. Επιθυμία μου, να συγκινηθώ απο το μουσικό αποτέλεσμα που ευχόμουν με την σειρά του να συγκινήσει τους μουσικούς και τελικά εσάς, τους ακροατές!” 

Σταύρος Λάντσιας


Ακούστε δείγματα εδώ!

Για περισσότερες πληροφορίες για τον Σταύρο Λάντσια και το "Ημερολόγιο Ονείρων" επισκεφθείτε τη σελίδα http://www.stavroslantsias.gr/



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center