Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΣΤΗΛΕΣ » Με τη δική μου ματιά (Ε.Ασημακόπουλος) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Κλασική Κιθάρα
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΠΑΤΡΑ 2012
Μια ανασκόπηση του
 21ου  Φεστιβάλ Κιθάρας

Θέλω να γράψω λίγα λόγια για το φετινό φεστιβάλ κιθάρας, το φεστιβάλ  που η Λίζα κι εγώ διοργανώνουμε κάθε χρόνο στην Πάτρα, το φεστιβάλ που ξεκίνησε εδώ και 21 χρόνια ως σεμινάριο και συνεχίζεται χωρίς διακοπή.
Πάει πια καιρός που κανείς δεν μας ρωτάει για τον τόπο, την εποχή, τις ημέρες, τη διάρκεια, τα ωράρια των εκδηλώσεων ενώ αντίθετα το μοναδικό ζήτημα που απασχολεί τους ενδιαφερόμενους είναι αναφορικά με το “ποιοί θα είναι φέτος οι καλεσμένοι στην Πάτρα”.
Από την άλλη, δεν σας κρύβω πως έχει μέσα μας ταυτιστεί τόσο πολύ αυτή η πόλη με τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ, που όταν μιλάμε για την Πάτρα είναι αδύνατο να μην αναφερθούμε στα δρώμενα ενός θεσμού που διανύει οσονούπω την τρίτη του δεκαετία.

Πέρασε λοιπόν μια ακόμα χρονιά με ένα τετραήμερο που κατά γενική ομολογία υπήρξε πέρα για πέρα επιτυχημένο.
Θέλετε να είναι η επιλογή των καλλιτεχνών και των προσωπικοτήτων που λαβαίνουν κάθε φορά μέρος στη διοργάνωση αλλά και η δίψα των σπουδαστών για μάθηση και ενημέρωση? Θέλετε να είναι η επιβλητική σε στιλ νεοκλασικό πανέμορφη αίθουσα συναυλιών καθώς και οι άνετοι χώροι διδασκαλίας, θέλετε η διεύθυνση και η γραμματεία του Ωδείου της Φιλαρμονικής Εταιρίας που εργάζεται ακατάπαυστα τις μέρες αυτές ή ακόμη και οι καθηγητές του Ωδείου που είναι πρόθυμοι να συνδράμουν παντοιοτρόπως? Θέλετε να παίζει ρόλο και η άνοιξη που πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις, ή η παράδοση, η συνέχεια, το ραντεβού που δίνεται την ίδια εποχή στην Πάτρα γι’ αυτή την κιθαριστική συνάντηση, θέλετε όλα αυτά μαζί και το καθένα χωριστά να αποτελούν τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας? Το αποτέλεσμα είναι πως και φέτος, για πολλοστή φορά, υπήρξε μια αθρόα προσέλευση σπουδαστών και ακροατών.  

Τελικά η διοργάνωση αυτή – και το λέω με ανεπιφύλακτο κομπασμό – επέζησε  τόσα χρόνια και εξακολουθεί να  επιζεί αν και είναι η μόνη στον τόπο μας που δεν έχει χορηγούς! Αντέχει παρά τις οικονομικές αντιξοότητες που μας ταλανίζουν, αντέχει παρά το γεγονός πως δεν έχει την συνδρομή κανενός φορέα, αντέχει γιατί σε πείσμα των καιρών εμείς διατηρούμε το κέφι και τον ενθουσιασμό μας που πηγάζει από αυτό το πλήθος των σπουδαστών που γνώρισε τη διοργάνωση και φανατικά την ακολουθεί!


Αίθουσα Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείου Πατρών - Ρεσιτάλ του Marcin Dylla


Ο Marcin Dylla στο Master Class

Από την άλλη μεριά, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι μικρή η ευθύνη της επιλογής των εκδηλώσεων, ευθύνη που φυσικά χρεώνεται εξ ολοκλήρου στη Λίζα και σε μένα. Γιατί πέρα από τη συμμετοχή του περσινού Α΄ Βραβείου, που δικαιωματικά παίρνει μέρος στις εκδηλώσεις την επόμενη χρονιά, είμαστε εμείς τελικά που θα επιλέξουμε τους καλλιτέχνες για τις συναυλίες, τις προσωπικότητες για τις διαλέξεις, τους καθηγητές για τα μαθήματα, το πρόγραμμα για τους διαγωνισμούς. Συμμετέχουμε λοιπόν και μείς με μια εύλογη αγωνία κατά πόσον οι επιλογές μας είναι σωστές, αν όλα θα πάνε καλά και αν το κοινό και οι σπουδαστές που ξεκινάνε από κάθε γωνιά της Ελλάδας θα μείνουν ευχαριστημένοι από τους προσκαλεσμένους και τις εκδηλώσεις.


Ρεσιτάλ Βασίλη Δίγκου


Ρεσιτάλ Αντώνη Λιοπύρη

Η πρώτη λοιπόν διαπίστωση, το πρώτο συμπέρασμα που βγάζει κανείς από το φετινό φεστιβάλ, είναι πως ο πήχης της κιθάρας ανεβαίνει κάθε χρόνο όλο και περισσότερο. Μιλάμε για τα νέα παιδιά, τον 16χρονο Βασίλη Δίγκο αλλά και τον Αντώνη Λιοπύρη – τους νικητές του περσινού διαγωνισμού – που   άνοιξαν το πρόγραμμα των φετινών εκδηλώσεων, με δυο εξαιρετικά από κάθε άποψη ρεσιτάλ. Στο τέλος μάλιστα, δεν ήταν λίγοι αυτοί που συμφώνησαν πως αν συνεχίσουν με τον ίδιο ενθουσιασμό, τα παιδιά αυτά έχουν μπροστά τους μια λαμπρή σταδιοδρομία.
Είχε προηγηθεί ωστόσο η πολύ κατατοπιστική, γύρω από την κατασκευή της κιθάρας, ομιλία του Θεσσαλονικιού Γιάννη Παλαιοδημόπουλου που έδειξε στο ακροατήριο δικές του καινοτομίες, παρουσίασε τα υλικά που απαιτούνται για το χτίσιμο του οργάνου και τέλος ανέλυσε αρκετά από τα μυστικά της κιθάρας που για πολλούς ήταν εντελώς άγνωστα.


Ο κατασκευαστής Γιάννης Παλαιοδημόπουλος στη διάλεξή του.


Από τη διάλεξη του καρδιολόγου-συνθέτη Θανάση Δρίτσα. Ο γιατρός παίζει στο πιάνο συνθέσεις του.

Με μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσης διάλεξη άνοιξε την άλλη μέρα τις εκδηλώσεις ο γνωστός καρδιολόγος – συνθέτης Θανάσης Δρίτσας που με γλαφυρό και εμπεριστατωμένο τρόπο αναφέρθηκε στην ευεργετική επίδραση της μουσικής πάνω στον ανθρώπινο οργανισμό, κλείνοντας μάλιστα την ομιλία του με δικούς του αυτοσχεδιασμούς που εκτέλεσε στο πιάνο.
Η συναυλίες που ακολούθησαν δικαίωσαν τις προβλέψεις όλων μας και ενθουσίασαν το κοινό που είχε κατακλύσει κυριολεκτικά την υπέροχη αίθουσα του Ωδείου της Φιλαρμονικής Εταιρίας. Ο Μανώλης Βροντινός πρώτα και αμέσως μετά ο Πολωνός Marcin Dylla, κάνοντας δυο υψηλού επιπέδου εμφανίσεις, επέδειξαν και οι δυο τους μια τεχνική και εκφραστική πληρότητα και έδωσαν απτά δείγματα άνεσης, ωριμότητας, καλλιτεχνίας και επαγγελματισμού.


Ρεσιτάλ Μανώλη Βροντινού


Ρεσιτάλ Marcin Dylla

Η τρίτη ημέρα δεν ήταν αφιερωμένη απόλυτα στην κλασική κιθάρα μια και το ακροατήριο είχε την ευκαιρία να απολαύσει την βιρτουόζο ισπανίδα μαντολινίστα Ana Belén Tejedor de la Iglesia η οποία σε συνεργασία με τον κιθαριστή Γιάννη Σοφό – μια συνεργασία πράγματι πολύ επιτυχημένη – ερμήνευσε σε μεταγραφές πέντε ντουέτα από έργα συνθετών του κλασικού ρεπερτορίου.
Την ίδια βραδιά το κοινό απήλαυσε επίσης τον δεξιοτέχνη του φλαμένκο Χρίστο Τζιφάκι ο οποίος, με τη συνοδεία του Βαλέριου Ιωαννίδη στο Καχόν, ενθουσίασε τους φίλους του είδους αυτού, φίλους και σπουδαστές που τις προηγούμενες ημέρες μάλιστα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα φλαμένκο από τον ίδιο.
Μια και μιλάμε τώρα για μαθήματα, θα πρέπει να αναφερθώ και στην τάξη του Marcin Dylla που δεν είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε, αφού τις ίδιες μέρες και ώρες η Λίζα κι εγώ διδάσκαμε επίσης. Το σημειώνω ωστόσο και το υπογραμμίζω έντονα, γιατί όσοι έλαβαν μέρος στην τάξη του χαρισματικού Πολωνού έμειναν κατενθουσιασμένοι από τον τρόπο διδασκαλίας του.


Ana Belén Tejedor – Γιάννης Σοφός: Συναυλία μαντολίνου - κιθάρας

 


Ρεσιτάλ μουσικής φλαμένκο με τους Χρίστο Τζιφάκι (κιθάρα) - Βαλέριο Ιωαννίδη (Καχόν)

Το φεστιβάλ έκλεισε την τέταρτη ημέρα με τους διαγωνισμούς των τριών κατηγοριών.
Έτσι που άκουγα ως ακροατής από κάποια γωνιά της αίθουσας την επίδοση των διαγωνιζομένων της Α΄ και της Β΄ κατηγορίας αναλογιζόμουνα αυτό που προανέφερα και στην αρχή: τις εντυπωσιακές επιδόσεις που επιτυγχάνουν αυτά τα νεαρά παιδιά ώστε να εμφανίζουν αξιοθαύμαστα αποτελέσματα, σε σημείο που να διερωτάται κανείς πόσο ψηλά θα φθάσει επί τέλους κάποια μέρα το επίπεδο του οργάνου.
Δεν μπορώ ωστόσο να πω το ίδιο για την Γ΄ κατηγορία στην οποία προήδρευσε μάλιστα ο Marcin Dylla, αφού οι συμμετέχοντες, είτε από έλλειψη ψυχραιμίας είτε από έλλειψη εμπειρίας, δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα κανείς από αυτούς να μην αποσπάσει το πρώτο βραβείο. Οι περισσότεροι ωστόσο, προικισμένοι και με μεγάλες ευκολίες, παρουσίασαν εμφανή δείγματα τεχνικών και εκφραστικών δυνατοτήτων που θα τους επιτρέψουν να δικαιωθούν στο μέλλον σε κάποια άλλη δοκιμασία.


Η επιτροπή του διαγωνισμού στην Κατηγορία Γ’:
Γιάννης Λυγεράκης, Κώστας Βρέλλης, Marcin Dylla, Μανώλης Βροντινός, Βασιλική Φιλιππαίου


Οι διοργανωτές του Φεστιβάλ μαζί με την επιτροπή και τους βραβευθέντες των διαγωνισμών

Κλείνοντας αυτό το σημείωμα αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω και δημόσια όλους τους προσκαλεσμένους καλλιτέχνες που έλαβαν μέρος στο φεστιβάλ και να υπενθυμίσω στους αναγνώστες μου πως η προσφορά τους υπήρξε αφιλοκερδής.

Ευάγγελος Ασημακόπουλος
15 Απριλίου 2012
Τεχνική Επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας


 ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ

 21ο  Φεστιβάλ Κιθάρας στην Πάτρα
(Λίζα Ζώη – Ευάγγελος Ασημακόπουλος)
6 – 9 Απριλίου 2012

Οργάνωση: Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών
Διεύθυνση: Βασιλική Φιλιππαίου

110 Συμμετοχές

Στο τμήμα τελειόφοιτων – απόφοιτων δίδαξαν οι: 

Marcin Dylla (2 ημέρες)

Χρίστος Τζιφάκις (2 ημέρες)

Λίζα Ζώη – Ευάγγελος Ασημακόπουλος (4 ημέρες)

Στο παιδικό τμήμα δίδαξαν για τρεις μέρες οι:

Λίζα Ζώη και Ευάγγελος Ασημακόπουλος

Έκαναν διαλέξεις οι:

Θανάσης Δρίτσας με θέμα ‘Η ζωή μας ως μουσικός αυτοσχεδιασμός’

Γιάννης Παλαιοδημόπουλος με θέμα ‘η κατασκευή της κιθάρας’ και

Ευάγγελος Ασημακόπουλος με θέμα ‘όσα ξέρουμε και δεν ξέρουμε για την κιθάρα’        

Έδωσαν ρεσιτάλ οι: 

Marcin Dylla

 Βασίλης Δίγκος

 Αντώνης Λιοπύρης

 Μανώλης Βροντινός

 Ana Tejedor – Γιάννης Σοφός (μαντολίνο - κιθάρα)

 Χρίστος Τζιφάκις – Βαλέριος Ιωαννίδης (κιθάρα Φλαμένκο - Καχόν)

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ 2012

Στο διαγωνισμό κιθάρας του 21ου Φεστιβάλ Κιθάρας που πραγματοποιήθηκε την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ (τη Δευτέρα 9 Απριλίου 2012) τα αποτελέσματα είναι τα παρακάτω:

Κατηγορία Α΄ 
(για σπουδαστές έως 12 ετών)

Μποβολής Χρήστος,  Α΄ Βραβείο
Βούζης Αλέξης,  Β΄ Βραβείο
Βρέκος Δημήτρης,  Γ΄ Βραβείο
Κρέτση-Σιαμπαλιώτη Αικατερίνη-Ζωή,  Έπαινος
Ντζάνη Βασιλική,  Έπαινος
Τζανής Παναγιώτης,  Έπαινος
Φίλιππας Γιάννης,  Έπαινος


Κατηγορία Β΄ 
(για σπουδαστές έως 16 ετών)

Φίλιππας Σπύρος,  Α΄ Βραβείο
Μπάρδας Δημήτρης
,  Β΄ Βραβείο
Γιαννοπούλου Δήμητρα
,  Γ΄ Βραβείο
Βρέκου Αλίκη,  Έπαινος
Κυδωνιάτη Βασιλική,  Έπαινος
Παπαγιάννη Φεβρωνία,  Έπαινος


Κατηγορία Γ΄ 
(για σπουδαστές κάθε ηλικίας)

Αγοραστός Παναγιώτης,  Β΄ Βραβείο
Αραποστάθη-Γαλάνη Άννα-Μαρία,  Β΄ Βραβείο
Εικοσιπεντάκης Μιχαήλ,  Γ΄ Βραβείο
Καρώκης Αθανάσιος - Αλέξανδρος  Γ΄ Βραβείο

Μέλη των επιτροπών οι:

Marcin Dylla (πρόεδρος στην Κατηγορία Γ΄), 

Βασιλική Φιλιππαίου – Συνθέτις, Διευθύντρια του Ωδείου Φιλαρμονικής Εταιρίας

Μανώλης Βροντινός – Σολίστ, Καθηγητής κιθάρας

Γιάννης Λυγεράκης – Καθηγητής κιθάρας, Διευθυντής Σύγχρονου Ωδείου Κρήτης

Κώστας Βρέλλης – Σολίστ, Καθηγητής κιθάρας

Δημήτρης Δερδενές – Σολίστ, Καθηγητής κιθάρας



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center