Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » ΣΤΗΛΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ » Maecenae contestatio (Γ. Λιγνός) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Οι μουσικές των χουλιγκάνων… και όχι μόνο

Τι μουσική ακούγεται στα γήπεδα;
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς κοινωνιολόγος ή ανθρωπολόγος για να αντιληφθεί ότι στο γήπεδο λαβαίνει χώρα μία σημαντική διαδικασία σχεδόν καθαρτική.
Γνωρίζω ότι αυθαιρετώ αλλά σκεφτείτε τι σχέση έχει ο ορισμός της τραγωδίας απο τον Αριστοτέλη με το ποδόσφαιρο. Κατά τη γνώμη μου μεγάλη.

Ἐστὶν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας, μέγεθος ἐχούσης, ἡδυσμένῳ λόγῳ, χωρὶς ἑκάστῳ τῶν εἰδὼν ἐν τοῖς μορίοις, δρώντων καὶ οὐ δι’ ἀπαγγελίας, δι’ ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν

Δηλαδή, “είναι λοιπόν η τραγωδία μίμηση (δηλ. αναπαράσταση επί σκηνής) πράξης σημαντικής και ολοκληρωμένης, η οποία έχει κάποια διάρκεια, με λόγο ποιητικό (“γλυκό” ή “διανθισμένο”, στην κυριολεξία), τα μέρη της οποίας διαφέρουν στη φόρμα τους, που παριστάνεται ενεργά και δεν απαγγέλλεται, η οποία προκαλώντας τη συμπάθεια και το φόβο του θεατή τον αποκαθάρει (λυτρώνει) από παρόμοια ψυχικά συναισθήματα”.
Το ποδόσφαιρο μας επιτρέπει να βιώνουμε ένα “ανήκειν” που μας λυτρώνει από όλα τα άλλα που μας διαιρούν εκτός γηπέδου. Υπάρχει μία καθολικότητα και μία ομαδικότητα, έστω προσωρινή, που εκφράζεται στην αρχή επίσημα και πιο κόσμια με τους ύμνους των ομάδων και μετά με τις ιαχές τα συνθήματα και όλα τα άλλα (ύβρεις, κροτίδες, ξύλο κλπ). Δεν είμαι οπαδός, τρέφω πολύ χαλαρή συμπάθεια για μία ομάδα, αλλά δεν μπορώ να κρύψω ότι με έχει εντυπωσιάσει η συσπείρωση που βλέπω να δημιουργείται στο ποδόσφαιρο. Με όλα αυτά κατά νουν έβαλα το ερώτημα:
Άραγε έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι ύμνοι των ομάδων; Λένε κάτι για τον κόσμο τους; Για τον τόπο τους; Για την παράδοση της κοινωνίας που εκφράζουν.
Δεν μιλάμε για τα λόγια. Είναι όλα παιδαριώδη, πομπώδη και πότε πότε γελοία.
Ο προφανής στόχος να είναι ένας ρυθμός που να τραγουδιέται είναι περίπου δεδομένος αν και σε μερικές περιπτώσεις ο κανόνας αυτός μερικές φορές παραβιάζεται.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από την ΑΕΚ . Ίσως ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ύμνους ελληνικής ΠΑΕ. Με τη σφραγίδα του Στέλιου Καζαντζίδη.

ΑΕΚ

Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης, Θεσσαλός
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης
Πρώτη εκτέλεση: Μίμης Παπαϊωάννου

ΑΕΚ-ΑΕΚ-ΑΕΚ

Αναστενάζουν τα γκολπόστ
και τα δοκάρια σπάζουν,
της Ένωσης οι αετοί
τα δίχτυα κομματιάζουν.

Εμπρός της ΑΕΚ παλικάρια
σουτάρετε και σπάστε τα δοκάρια
τα δίχτυα σκίστε, την δόξα κατακτήστε,
νικήστε-νικήστε-νικήστε.
Τα δίχτυα σκίστε, την δόξα κατακτήστε,
νικήστε-νικήστε-νικήστε.

Στο ίδιο περίπου ύφος αν και στην αρχή δεν έχει τίποτε να πει ο ύμνος του Πανιωνίου

ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ

Η έκπληξη από τον ύμνο του Ατρόμητου Αθηνών. Μια πιο ροκ και νεανική σύνθεση. Με ηλεκτρική solo κιθάρα και φωνή.

ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ

Σε ρυθμούς disco η SKODA ΞΑΝΘΗΣ αν και το χάνει μετά

SKODA ΞΑΝΘΗ

Ακολουθούν 2 εκδοχές του ΗΡΑΚΛΗ. Ο δεύτερος του Ρέμου. Ξέρετε τι θα ακούσετε.

ΗΡΑΚΛΗΣ

ΗΡΑΚΛΗΣ του Ρέμου

Ας πάμε στις ξένες ομάδες

Γερμανία

BAYERN Μονάχου

Και λίγο καλό κλασσικό αγγλικό ροκ

MANCHESTER UNITED

Ισπανία. Δύο εντελώς διαφορετικοί ύμνοι.

BARCELONA

REAL MADRIT

Όχι δεν είναι το SAN REMO, είναι ο ύμνος της ΜΙΛΑΝ

Σας κούρασα και σας αποχαιρετώ με μια υποψία Σοβιετικής μουσικής παράδοσης

CSKA Μόσχας

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου οι φίλαθλοι ακούνε κάτι πιο εκλεκτό απο ζωντανή ορχήστρα όπως η Berlin Philarmonic Orchestra που εμφανίστηκε στο Παγκόσμιο κύπελλο της Νοτίου Αφρικής (2010) μόνο που μέσα στα χάλκινα μπήκαν και ….

ΒΟΥΒΟΥΖΕΛΕΣ!

Έκλεισαν όμως με SAKIRA. Αυτό όμως γίνεται πάντα στο τέλος μιας μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης. Να μην θυμηθούμε τα δικά μας…

Αυτά τα ολίγα.


Γιώργος Λιγνός (Μαικήνας)
http://lignostar.wordpress.com/



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center