Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » σκληρό... baRock (Ν. Παναγιωτίδης) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Παλαιά Μουσική & Home » ΠΡΟΣΩΠΑ » Συνεντεύξεις
  Εκτυπώστε το άρθρο

H λαουτίστα Christina Pluhar γεννήθηκε στην Αυστρία και μέσα από μιά πλούσια διεθνή καρριέρα έφτασε να είναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στο χώρο της λεγόμενης "Παλιάς (Μεσαιωνικής, Αναγεννησιακής και Μπαρόκ) Μουσικής". Σπούδασε στην Ολλανδία, την Ιταλία και άλλες χώρες, με διάσημους δασκάλους όπως ο Toyohiko Sato, ο Hopkinson Smith και η Mara Galassi. Συνεργάστηκε με πολλά μουσικά σύνολα σε όλη την Ευρώπη για να εγκατασταθεί τελικά στο Παρίσι πριν από 20 χρόνια. Το 2000 ίδρυσε το σύνολο L' Arpeggiata, παίρνοντας το όνομα από την Toccata Arpeggiata, ένα από τα γνωστότερα κομμάτια του σόλο ρεπερτορίου της θεόρβης, του Ιταλού συνθέτη Girolamo Kapsberger - στον οποίο ήταν αφιερωμένη και η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση του συγκροτήματος.

CHRISTINA PLUHAR

Η Arpeggiata ήταν εξαρχής ένα πολυεθνικό σύνολο, με μέλη από πολλές Ευρωπαϊκές χώρες - από τη Ρουμανία ώς τη Φινλανδία - αλλά και από την Αμερική και την Ιαπωνία. Κοινός τόπος όμως για όλους τους μουσικούς ήταν οι ειδικές σπουδές στην μουσική Μπαρόκ, επάνω σε αυθεντικά (αντίγραφα, εννοείται) όργανα της εποχής. Η Christina Pluhar, ιθύνων νους, διεξάγει την έρευνα και εκπονεί τα προγράμματα, συχνά με κατεύθυνση τις παραδοσιακές μουσικές της Ευρώπης και με ασυνήθιστη τόλμη στις αυτοσχεδιαστικές πρωτοβουλίες των μουσικών. Έτσι, η Arpeggiata έχει διαμορφώσει έναν ιδιαίτερο ήχο που από τη μία πλευρά αναπαριστά πιστά το ύφος των περασμένων αιώνων και από την άλλη ανοίγει δρόμους προς το μέλλον. Στις 10 δισκογραφικές δουλειές της, μαζί με τα αφιερώματα σε Ιταλούς συνθέτες όπως ο Girolamo Kapsberger, ο Stefano Landi, ο Claudio Monteverdi, βρίσκουμε μουσικές με έντονο παραδοσιακό και αυτοσχεδιαστικό στοιχείο, από τη νότια Ιταλία, την Ισπανία, τη Λατινική Αμερική και εσχάτως τη Μεσόγειο, απ' την Ιβηρική ώς την Τουρκία. Οι ηχογραφήσεις της  L’ Arpeggiata έχουν γίνει από μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες και έχουν αποσπάσει διακρίσεις όπως:

-          Echo Klassik Preis της Γερμανίας (3 συνεχόμενα έτη, 2009, 2010, 2011)

-          Edison Prize στην Ολλανδία το 2009

-          VSCD Musikeprijs το 2008

-          Βραβεία από: Cannes Classical Awards, Platinum of International Opera Magazine, CD of the Month of BBC Magazine

L’ ARPEGGIATA

Το τελευταίο project της Christina Pluhar και της Arpeggiata με τίτλο editerraneo" (Μεσόγειος) ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2013 από την Virgin/EMI Classics και έχει περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη. Λόγω της ιδιαίτερης σχέσης που έχει με την Ελλάδα και χάρη στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής, το σπουδαίο αυτό συγκρότημα έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για μία μοναδική συναυλία την Παρασκευή στις 29 Νοεμβρίου. Το πρόγραμμα είναι ένας συνδυασμός από παλαιότερα και παραδοσιακά τραγούδια, οργανικά έργα και αυτοσχεδιασμούς από την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Κάτω Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Εκτός από την συναυλία, θα πραγματοποιηθεί ένα masterclass με όργανα εποχής στο οποίο θα συμμετάσχουν γνωστοί Ελληνες σολίστ και συγκροτήματα του είδους, καθώς και ένα μουσικό εργαστήρι με την Christina Pluhar και τα μέλη της Arpeggiata στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στις 27 και 28 Νοεμβρίου αντίστοιχα, στο Μέγαρο Μουσικής.

Η όλη διοργάνωση εντάσσεται στο πλαίσιο της Πράξης «Με μουσικές εξαίσιες, με φωνές - 150 χρόνια από τη γέννηση του Κ.Π. Καβάφη», με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΠΕΠ Αττική, ΕΣΠΑ 2007 - 2013).

 

Ενόψει αυτής της επίσκεψης, η Christina δέχτηκε με χαρά να παραχωρήσει μιά τηλεφωνική συνέντευξη στο TAR που είναι χορηγός επικοινωνίας. Άνετη, χαλαρή, γελαστή και ευγενέστατη, έδειχνε να απολαμβάνει μια κουβέντα μεταξύ συναδέλφων ή παλιών φίλων!

- Έχεις ξαναέρθει στην Ελλάδα;

- (στιγμιαίος δισταγμός) ...όχι για συναυλία, όχι.

- Αλλά, για διακοπές;

- Βασικά, μόνο μία φορά - ξέρεις, όταν τελειώνουμε το Λύκειο, στην Αυστρία, είναι παράδοση η τελειόφοιτη τάξη να πηγαίνει μιά εκδρομή. Έτσι, πήγαμε καμμιά εικοσαριά 18χρονες κοπέλες, στην Ελλάδα (γελάει)

- Ήταν, λοιπόν, πολύ έξαλλο - ή προτιμάς να μη μιλήσεις γι' αυτό;!

- (γελώντας) πολύ αστείες, πολύ διασκεδαστικές αναμνήσεις. Πέρασα πολύ ωραία, τόσο που ήθελα να έρθω να μείνω στην Ελλάδα, τόσο πολύ.

- Ελπίζω πως όλοι θα ευχαριστηθείτε και την επερχόμενη επίσκεψη... Λοιπόν, πώς σου φάνηκε όταν δέχτηκες την πρώτη πρόσκληση για συναυλία στην Ελλάδα, δεδομένου και ότι το τελευταίο project της Arpeggiata έχει σχέση μ' αυτήν;

- Όταν είχαμε την πρώτη επαφή με την Όλγα (Καλογρηάδου), δεν είχαμε ακόμα ηχογραφήσει το τελευταίο project. Υπήρχε στο μυαλό μας η πρόθεση, και ήταν πολύ σπουδαίο ότι δεχτήκαμε την πρόσκληση ενώ δουλεύαμε σ' αυτό το πρόγραμμα με την Ελληνική μουσική. Μας ευχαρίστησε πολύ, λοιπόν, ήταν μιά φανταστική συγκυρία και ...είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη που θα έρθουμε στην Ελλάδα. Για την Arpeggiata, βέβαια, είναι η εντελώς πρώτη φορά, αλλά έχουμε και αυτούς τους καταπληκτικούς Έλληνες μουσικούς, οπότε είναι όλο μαζί μιά πολύ ωραία κατάσταση.

- Πες μας λοιπόν γι' αυτό το πρόγραμμα, είναι γνωστό βέβαια ότι και στο παρελθόν έχετε ασχοληθεί με μουσική εκτός του αυστηρού Μπαρόκ πλαισίου, αλλά αυτό το συγκεκριμένο με τη Μεσογειακή μουσική πώς προέκυψε;

- Ξεκίνησε κατ' αρχήν με την σύνδεση μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Κάναμε την πρώτη συναυλία μαζί με Έλληνες μουσικούς αρκετό καιρό πριν φτάσουμε στην ηχογράφηση, περίπου ένα χρόνο πριν. Ήθελα να δημιουργήσω μιά συναυλία με μουσική από την Ιταλία και την Ελλάδα, γιατί πριν δέκα χρόνια είχαμε κάνει το δίσκο "La Tarantella" και, δουλεύοντας πάνω σ' αυτό το υλικό, ανακάλυψα τις Ελληνικές ταραντέλλες! Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον ότι υπήρχε αυτή η Ελληνική μουσική...

- ...και η γλώσσα, η διάλεκτος

- Και η γλώσσα, ναι, η μειονότητα που μιλάει αυτή τη μικτή Ιταλοελληνική διάλεκτο που είναι πανέμορφη. Βέβαια όταν ηχογραφήσαμε την "Tarantella", είχαμε ήδη τόσα πολλά θαυμάσια κομμάτια, που δεν γινόταν να επεκταθεί το πρόγραμμα, ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο, καταλαβαίνεις... Αλλά κράτησα στο μυαλό μου αυτή την έρευνα που είχα ήδη κάνει γι' αυτή τη μουσική. Έτσι, όταν κάλεσα πρώτη φορά την Κατερίνα (Παπαδοπούλου) και τον Σωκράτη (Σινόπουλο) να συμμετάσχουν σε συναυλία μας, ήταν γιατί ήθελα να συνδυάσω την Ελληνική με την νότια Ιταλική μουσική, και αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί αυτό το Ελληνοϊταλικό ρεπερτόριο.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

- Κατά κάποιο τρόπο επεκτείνοντας μιά παλιότερη ιδέα.

- Ναι...αν και όχι ακριβώς παλιά ιδέα, μάλλον ευκαιρία να συμπεριλάβουμε αυτό το υπέροχο ρεπερτόριο που είχαμε ώς τώρα αφήσει απ' έξω. Και φυσικά να το συνδέσουμε με τις ρίζες του, την Ελληνική μουσική. Έτσι, αυτό ήταν το σημείο έναρξης - και μετά αρχίσαμε να συμπεριλαμβάνουμε και άλλες χώρες. Και είναι ένα τεράστιο project, με τόσες διαφορετικές κουλτούρες και τόσα ωραία πράγματα να κάνουμε... Οπότε έπρεπε βέβαια να διαλέξουμε και καναδυό άλλους πρωταγωνιστές, και αυτός ήταν ένας λόγος να συμπεριλάβουμε και την Misia στο σχέδιο, γιατί ήταν ένα άλλο όνειρο από χρόνια να κάνω μιά συνεργασία μαζί της, καθώς τη θαυμάζω πάρα πολύ.

- Είναι πράγματι, όπως είπες, πολλές διαφορετικές κουλτούρες κι η κάθε μία ένας κόσμος ολόκληρος, αλλά είναι ωραίο να καταδεικνύεται και η σύνδεση μεταξύ τους, η σχέση ανάμεσα σ' όλες αυτές τις μουσικές...

 - Φυσικά, και για μένα μιά άλλη ισχυρή σύνδεση μεταξύ τους είναι ο ήχος των οργάνων, είναι τόσο συναρπαστικό να έρχεσαι από το χώρο της "παλιάς" μουσικής, με τα λαούτα, το ψαλτήρι και τα νυκτά από το 17ο αιώνα και να βρίσκεις σε όλες αυτές τις χώρες όργανα που είναι τα "ξαδέρφια" τους.

- Βέβαια: όσο πιο πίσω στο χρόνο πας, τόσο πιο κοινά είναι τα όργανα.
-
Ακριβώς, κι έτσι αισθανόμαστε αμέσως πολύ άνετα με όλους αυτούς τους μουσικούς, προκειμένου να βρούμε ένα κοινό τρόπο δουλειάς.

- Στη νότια Ευρώπη υπάρχουν συγκροτήματα που έχουν ήδη μπει σ' αυτό το δρόμο της μίξης των ήχων και των οργάνων, τώρα είναι πολύ ευχάριστο κι ενδιαφέρον να βλέπουμε κι ένα βορειότερης προέλευσης σύνολο να προχωράει σ' αυτή την ανάμιξη.

- Βέβαια, βέβαια - και φυσικά ξέρω πολύ καλά πως αυτές οι συναντήσεις δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά εμείς ερχόμαστε από το χώρο της ευρωπαϊκής "παλιάς" μουσικής, πιστεύω ότι ιδιαίτερα η συνάντηση αυτή δίνει μιά διαφορετική διάσταση, κάτι διαφορετικό.

- Ήθελα να ρωτήσω πώς ανακάλυψες το Σωκράτη και την Κατερίνα, αφού όπως λες ήταν η αφετηρία αυτού του προγράμματος.

- Όταν ακόμα σκεφτόμουν γι' αυτές τις συναυλίες, μιά φίλη μου τραγουδίστρια της "παλιάς" μουσικής, Ελληνίδα, μου έδειξε ένα βίντεο της Κατερίνας στο YouTube. Ερωτεύτηκα απολύτως τη φωνή της!, δεν την ήξερα προηγουμένως, αλλά ...ήταν πολύ δύσκολο να τη βρω, δεν έχει μάνατζερ, δεν έχει Facebook... (γελάει)

- Ε καμμιά φορά στην Ελλάδα δεν είμαστε τόσο οργανωμένοι σ' αυτά, είναι αλήθεια...

- Ναι ναι, έτσι προσπαθούσα επί βδομάδες να βρω τρόπο να έρθω σε επαφή μαζί της, ώσπου είδα ότι συνεργάζεται με το Σωκράτη, οπότε βρήκα επαφή μ' εκείνον - χωρίς να ξέρω ότι είναι παντρεμένοι (γελάει), είδα το CD που είχαν κάνει μαζί, και τελικά έτσι τους βρήκα, με το YouTube και το Facebook. Συνειδητοποίησα ότι είναι πολύ διάσημοι στην Ελλάδα, αλλά δε μπορούσα να επικοινωνήσω... Πρέπει λοιπόν να πω ότι η πρώτη επαφή ήταν η έξοχη φωνή της Κατερίνας, πολύ συγκινητική, κι είμαι πολύ ευτυχής μ' αυτή τη συνεργασία, είναι φανταστική.

- Συμφωνώ! Τώρα το πρόγραμμα αυτό είναι γνωστό, έχει δισκογραφηθεί, έχει γυρίσει σε πολλά μέρη, θα συνεχιστεί και μετά την Αθήνα ή κάπου εδώ κλείνει τον κύκλο του και θα συνεχίσετε με κάτι άλλο;

- Θα συνεχίσουμε και την επόμενη χρονιά, φυσικά - είχαμε πολλές συναυλίες φέτος γιατί όπως καταλαβαίνεις ένα project κάνει τις μεγάλες περιοδείες όταν πρωτοβγαίνει, αλλά έχουμε μιά καλή συνέχεια και του χρόνου. Ξέρεις καμμιά φορά τα προγράμματα συνεχίζουν για πολύ καιρό, ακόμα μας ζητάνε την "Tarantella", που είναι τόσα χρόνια πίσω, απλώς προσπαθούμε να έχουμε τις περισσότερες συναυλίες για κάτι καινούργιο τη χρονιά που το παρουσιάζουμε. Αλλά, δεν έχει τελειώσει!

- Πες μας κάτι άλλο, τι θα περιλαμβάνει αυτή η τριήμερη παραμονή στην Αθήνα, ξέρουμε ότι εκτός από τη συναυλία θα γίνει πρώτα ένα masterclass, μετά μιά ανοιχτή πρόβα-εργαστήρι, πες μας πιο αναλυτικά.

Πώς δουλεύεις συνήθως το σεμινάριο, ποιά είναι η διαδικασία;

- Την πρώτη μέρα θα είναι το masterclass: συνήθως είναι μιά πολύ σύντομη επαφή, αλλά θεωρώ πως είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος να μαθαίνεις τους μουσικούς και να συναντιούνται μεταξύ τους. Έτσι άρχισα την "παλιά" μουσική...

- Όπως όλοι μας!

- Έτσι γνώρισα τους καθηγητές μου. Ήμουν πολύ νέα, δεν ήξερα τίποτα, και δεν θα ξεχάσω το πρώτο μου σεμινάριο στην Ιταλία, ήταν Αύγουστος και το Σεπτέμβρη μετακόμισα στη Χάγη για να σπουδάσω λαούτο, ήταν κάτι που μου άλλαξε τη ζωή. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για όλα αυτά τα μαθήματα που πήρα στα σεμινάρια, ως νέα σπουδάστρια. Και μου αρέσει να το κάνω κι εγώ τώρα, μου αρέσει πολύ η διδασκαλία, μου αρέσει πολύ η επαφή με τη νέα γενιά, αλλά φυσικά πάντα το masterclass έχει πολύ περιορισμένο χρόνο, πρέπει να δώσεις στο σπουδαστή που παίζει ή παρακολουθεί μιά ισχυρή ώθηση να ανοιχτεί, να συνεχίσει και ίσως να δει κάτι από το πώς σκέφτεσαι εσύ τη μουσική και πώς τη νιώθεις, αλλά παράλληλα να έχεις μεγάλη ευαισθησία για το πώς σκέφτονται και αισθάνονται κι εκείνοι, ώστε να προσπαθήσεις να τους βοηθήσεις. Στην Αθήνα θα εμφανιστούν και κάποιοι σολίστ αλλά κυρίως σύνολα, αυτή η πρώτη μέρα θα είναι  ουσιαστικά μία μουσική συνάντηση με τους Έλληνες μουσικούς και τα σύνολα που ήδη υπάρχουν στο χώρο της παλιάς μουσικής - και απ' όσο γνωρίζω θα υπάρχουν και πολλοί ακροατές.

- Θα δεις και μένα εκεί!, θα παίξω κι εγώ...

- Ωραία, έξοχα! Μετά, η δεύτερη μέρα θα είναι μιά ανοιχτή πρόβα, ένα εργαστήρι - θα έρθουμε χωρίς τους παραδοσιακούς μουσικούς, (την Misia, την Κατερίνα το Σωκράτη και τους Τούρκους), θα είναι μόνο ο τραγουδιστής, ο Vincenzo Capezzuto και οι μουσικοί της Arpeggiata. Θα μιλήσουμε λοιπόν για το ρεπερτόριό μας, για το πώς κάνουμε μουσική, αυτοσχεδιασμούς, τον τρόπο που δουλεύουμε μαζί. Έτσι θα έχει ο κόσμος την ευκαιρία να δεί πώς, στην Arpeggiata, ...διαφωνούμε κιόλας! (γελάει)

- Κι αυτό εποικοδομητικό είναι!

- Ναι...

- Ήθελα να το θίξω νωρίτερα, υπάρχουν Έλληνες, Τούρκοι, Ιταλοί, Πορτογάλοι, τουλάχιστον 4 επιπλέον εθνικότητες στο συγκρότημα, ή περισσότερες;

- Ξέρεις ότι η Arpeggiata από μόνη της είναι ένα ...πολύχρωμο σύνολο, μπορεί να είμαστε επί σκηνής 15 άτομα από 15 διαφορετικές εθνικότητες. Στο συγκεκριμένο, είναι επιπλέον η Nuria Rial από την Ισπανία, η Misia με τους δύο εκπληκτικούς κιθαρίστες της, καθώς και οι Τούρκοι και οι Έλληνες. Και οι Ιταλοί φυσικά, με τον Vincenzo...


MISIA


VINCENZO CAPEZZUTO


NURIA RIAL

                                                                                            

- Δύσκολο project - και οργανωτικά, υποθέτω, με τόσους ανθρώπους από τόσες χώρες.

- Ναι και θέλω να ευχαριστήσω θερμά το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών και το Σύλλογο Φίλων της Μουσικής για αυτή την πρόσκληση, ιδιαίτερα δε την Ολγα Καλογρηάδου με την οποία συνεργαζόμαστε πολύ στενά τους τελευταίους μήνες για να πραγματοποιηθεί μιά τόσο σύνθετη εκδήλωση, με το masterclass, το εργαστήρι και τη συναυλία. Το ξέρουμε κι από πολλές άλλες χώρες, ότι ο Πολιτισμός έχει πια όλο και λιγότερες ευκαιρίες, κι ακόμη περισσότερο στην Ελλάδα, με τη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία... Είμαστε λοιπόν απέραντα ευγνώμονες και ανυπομονούμε να έρθουμε στην Αθήνα. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω το TAR και σένα για αυτή την συνέντευξη που ελπίζω να είναι ενδιαφέρουσα για τους αναγνώστες σας.

- Είμαι βέβαιος πως θα είναι και σ' ευχαριστούμε για το χρόνο που διέθεσες. Κι εμείς ανυπομονούμε να σας υποδεχτούμε... Θέλεις να μας πεις κάτι για τα επόμενα σχέδια, τι ετοιμάζεις;

- Ναι το νέο CD θα βγει πολύ σύντομα, θα είναι μιά δουλειά πάνω στον Purcell, με τον κόντρα-τενόρο Philippe Jaroussky και αυτοσχεδιασμούς από σολίστες της Jazz! Θα κυκλοφορήσει το Φεβρουάριο.

- Πολύ ενδιαφέρον, για μιά ακόμη φορά... Ευχαριστώ λοιπόν, και θα τα πούμε από κοντά, σύντομα. Σας περιμένουμε!

- Ευχαριστώ κι εγώ, χάρηκα πολύ...


Νίκος Παναγιωτίδης
http://panagiotidistar.wordpress.com/
Νοέμβριος 2013

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας


ΣΥΝΑΥΛΙΑ

L’ ARPEGGIATA - CHRISTINA PLUHAR

MEDITERRANEO - ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ

29 Νοεμβρίου 2013

στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Τραγουδούν

Misia, Nuria Rial, Vincenzo Capezzuto, Κατερίνα Παπαδοπούλου

Συγκρότημα L’ Arpeggiata

Margit Übellacker ψαλτήρι, Sarah Ridy μπαρόκ άρπα,
Eero Palviainen λαούτο & μπαρόκ κιθάρα, David Mayoral κρουστά,
Francesco Turrisi
τσέμπαλο, μελόντικα & κρουστά, Boris Schmidt κοντραμπάσο

Συμμετέχουν οι μουσικοί:

Daniel Pinto fado βιόλα, Sandro Daniel fado κιθάρα

Σωκράτης Σινόπουλος πολίτικη λύρα, Νίκος Μέρμηγκας λάφτα

Aytac Dogan κανονάκι, Ismail Tunçbilek σάζι

Χορός: Anna Dego

Μουσική Διεύθυνση-Θεόρβη: Christina Pluhar

 

Αίθουσα "Χρήστος Λαμπράκης"

Παρασκευή  29 Νοεμβρίου 2013, ώρα: 20:30

Τιμές εισιτηρίων: Διακεκριμένη Ζώνη: €45,  Α’: €32, Β’: €22, Γ’: €12,  φοιτητικά: € 7

Έναρξη προπώλησης: Δευτέρα 4 Νοεμβρίου

Εισιτήρια: http://www.megaron.gr/, 210-7282333

 


MASTERCLASS CHRISTINA PLUHAR

Αίθουσα Διδασκαλίας Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη»

Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 10:00 – 17:00

Πληροφορίες: www.sfm.gr

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

 

Nicola Matteis: Ayrs για βιολί

Antonio Maria Montanari: Σονάτα αρ. 2 για βιολί και μπάσο κοντίνουο 

Αναστασία Μηλιώρη, μπαρόκ βιολί - Σταύρος Νικολάου, τσέμπαλο

------

Αlessandro Scarlatti: Cantata "Poi che riseppe Orfeo"

Αναστασία Συμεωνίδου, σοπράνο - Γεράσιμος Χοϊδάς, τσέμπαλο

------

Claudio Monteverdi: Come dolce oggi l' auretta

Luzzascho Luzzaschi: T' amo mia vita

Luigi Rossi: Dormite begl' occhi

 

Ensemble CANTO SECRETO

Φαίνη Νούσια - Νατάσα Αγγελοπούλου, σοπράνο

Έφη Μηνακούλη, μέτζο σοπράνο

Νίκος Παναγιωτίδης, θεόρβη - Κατερίνα Κτώνα, τσέμπαλο

------

Girolamo Kapsberger: Canario

Alessandro Piccinini: Ciaccona in partite variate

Βασίλης Τιγγιρίδης, θεόρβη

------

Andrea Falconieri: "La Suave Melodia"

Andrea Falconieri: "Corrente detta l'Avellina"        

Ensemble RITORNELLO

Αμαλία Κουντούρη, φλάουτο με ράμφος
Αλέξανδρος Κάλκος, μπαρόκ κιθάρα - Βασίλης Τιγγιρίδης, θεόρβη

------

Barbara Strozzi: Sino alla morte, έργο 7

Τίνα Ανδρικοπούλου, σοπράνο - Νίκος Παναγιωτίδης, θεόρβη

-----

Aνωνύμου: "Antidotum Tarantulae", Ρώμη 1640/ Νάπολη 1699

Ανωνύμου: "Ciaccona de Paradiso e dell’Infernο", Μιλάνο 1677

Διασκευές από το Σύνολο Κέλσος

Σύνολο ΚΕΛΣΟΣ

Φαίνη Νούσια, σοπράνο

Μαρία Κολέτου - Νίκος Νικολαίδης - Ελλη Τσενέ, φλάουτο με ράμφος

Σταύρος Κατηρτζόγλου, θεόρβη (μπαρόκ λαούτο) - Νίκος Παναγιωτίδης, θεόρβη & μπαρόκ κιθάρα

Σταύρος Παργινός, βιόλα ντα γκάμπα

 


ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

L’ ARPEGGIATA - CHRISTINA PLUHAR

Αίθουσα Διδασκαλίας Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη»

Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 11:00

Πληροφορίες: www.sfm.gr

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Kircher / Αυτοσχεδιασμός: Tarantella Napoletana

Παραδοσιακό: La Carpinese

Kapsberger / Αυτοσχεδιασμός: Canario

Παραδοσιακό: Pizzica di San Vito

Monteverdi: Amor

Mattei / Αυτοσχεδιασμός: La Dia Spagnola 

------

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Vincenzo Capezzuto, τραγούδι

Eero Palviainen, λαούτο & μπαρόκ κιθάρα

Francesco Turrisi, τσέμπαλο

David Mayoral, κρουστά

Margit Übellacker, ψαλτήρι    

Sarah Ridy, μπαρόκ άρπα         

Boris Schmidt, κοντραμπάσο  

Christina Pluhar, θεόρβη και μουσική διεύθυνση



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center