Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Δημιουργός και καλλιτέχνης στην εποχή του διαδικτύου (Α. Πλέσσας) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Μουσική Τεχνολογία (δημιουργία & παραγωγή)
  Εκτυπώστε το άρθρο

Έσοδα από ψηφιακές πωλήσεις

Η ραγδαία εξάπλωση του Διαδικτύου επέφερε ριζοσπαστικές αλλαγές σε πολλές πτυχές της μουσικής βιομηχανίας. Οι τρόποι που οι καταναλωτές ανακαλύπτουν μουσική, την αγοράζουν ή αποκτούν πρόσβαση σε αυτήν και ο τρόπος που βιώνουν τη μοναδικότητα της εμπειρίας της είναι αισθητά πιο αποκεντρωμένοι σε σχέση με το παρελθόν.

Είναι πολλά και καθημερινά τα ερωτήματα των συναδέλφων σχετικά τα εισοδήματα από τις ψηφιακές χρήσεις και πωλήσεις των έργων μας. Σε αυτό το κείμενο θα σας παρουσιάσω κάποια στοιχεία για τον τρόπο υπολογισμού των εσόδων από ψηφιακές πωλήσεις των έργων μας που μέσω της συνεργασίας μας με διανομείς που με τη σειρά τους συνεργάζονται με εκατοντάδες online καταστήματα και παρόχους μουσικών υπηρεσιών διανέμονται στη διεθνή αγορά.

Η μουσική αγορά της Ευρώπης έχει 230 παρόχους υπηρεσιών μουσικής που προσφέρουν στο κοινό 37 εκατομμύρια tracks. Την ίδια ώρα η ακρόαση μουσικής διά συνεχούς ροής (Streaming) καλύπτει το 37% της ψηφιακής αγοράς της Ευρώπης.   

Το παράδειγμα που παραθέτω στη συνέχεια αναφέρεται στο τρόπο υπολογισμού της απόσβεσης μιας παραγωγής που χρηματοδοτούμε οι ίδιοι. Προκειμένου να είναι προσβάσιμη η μουσική μας από το διεθνές κοινό πρέπει να επιλέξουμε έναν διεθνούς κύρους και εμβέλειας διανομέα που θα τη διαθέσει σε ψηφιακή και φυσική μορφή μέσω του πλήθους των online καταστημάτων και υπηρεσιών πώλησης που συνεργάζεται.  

Προς χάρη παραδείγματος ας υποθέσουμε ότι:

α) Το άλμπουμ που κυκλοφορήσαμε περιέχει 10 συνθέσεις μας (tracks).

β) Σε διάστημα ενός μηνός ένα online κατάστημα ανέφερε πωλήσεις 500 tracks και κάθε track πωλείτο για 99 cents ($.99)

Σημείωση:
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα online καταστήματα και οι υπηρεσίες διάθεσης μουσικής υιοθετούν διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα και τρόπους τιμολόγησης με βάση διαφορετικά κριτήρια (πχ: Αν κάνουμε αποσπασματικές αγορές ή είμαστε συνδρομητές της υπηρεσίας και πλήθος άλλων). 

Για διανομέα στο παράδειγμά μου επέλεξα τον μεγαλύτερο διανομέα της ανεξάρτητα παραγόμενης μουσικής του κόσμου που ονομάζεται CD Baby . Για online κατάστημα επέλεξα το iTunes Store της Apple

Στον πίνακα που ακολουθεί παρακολουθούμε το πρώτο σκέλος που αφορά το κόστος καταχώρησης του άλμπουμ στην υπηρεσία του διανομέα (CD Baby). Το ποσό αυτό πληρώνεται μια φορά για κάθε single ή album που θέλουμε να διαθέσουμε.


Προχωρώντας στον δεύτερο πίνακα παρουσιάζονται οι προμήθειες επί των πωλήσεών μας από το online κατάστημα λιανικής πώλησης (iTunes.) 

Για πωλήσεις 500 tracks το iTunes εισπράττει 495 δολάρια (500 downloads x .99 cents). Στο ποσό αυτό χρεώνει προμήθεια 30% για τις υπηρεσίες του και αποδίδει στον διανομέα το υπόλοιπο ($346.50) για λογαριασμό μας.



 

Στον τρίτο πίνακα βλέπουμε την προμήθεια που χρεώνει ο διανομέας για τη διαχείριση και αναφορά των πωλήσεών που έγιναν για λογαρισμό μας από το iTunes και η οποία ανέρχεται σε 9%.
 

 

Αν από τα 315.31 που θα μας αποδοθούν αφαιρέσουμε τα έξοδα καταχώρησης του άλμπουμ που πληρώσαμε (εφάπαξ) και τα οποία ανέρχονται σε 69 δολάρια τότε θα λάβουμε 246,32 ευρώ ήτοι το 49,76% της συνολικής είσπραξης από τις πωλήσεις των 500 tracks. 

Από τη στιγμή που θα γίνει η απόσβεση του κόστους καταχώρησης του album το ποσοστό της είσπραξης που θα λάβουμε από την πώληση των επόμενων για παράδειγμα 500 tracks θα ανέρχεται στα 315,32 δολάρια ήτοι το 63,70% της συνολικής είσπραξης από τις πωλήσεις.

Σημείωση:
Επί των ποσών που θα λάβουμε θα πρέπει να υπολογίσουμε και την φορολόγηση που προκύπτει από την δήλωσή των εισοδημάτων αυτών στη χώρα μας.

Τώρα που έχουμε την εικόνα του τρόπου υπολογισμού είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε για κάθε online κατάστημα ή υπηρεσία το ακριβές ποσό που θα φτάσει στα χέρια σας με βάση το αριθμό των πωλήσεών των έργων μας. Παράλληλα θα είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε τον αριθμό των πωλήσεων σε ψηφιακή αλλά και φυσική μορφή που απαιτούνται για την απόσβεση του κόστους της παραγωγής μας.

Σε ένα επόμενο κείμενο θα σας παρουσιάσω το ίδιο σκεπτικό μέσα από ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο που παρέχει και συνδρομητικές υπηρεσίες.

Κλείνοντας αυτή την αναφορά κρατήστε υπόψη σας ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα αλλά και οι όροι συνεργασίας των διανομέων και online μουσικών καταστημάτων και υπηρεσιών αλλάζουν κατά διαστήματα.

Αντώνης Πλέσσας
2014
www.facebook.com/plessas.antonis  



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center