Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Δημιουργός και καλλιτέχνης στην εποχή του διαδικτύου (Α. Πλέσσας) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά)
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

 Η σημασία της έγκαιρης προετοιμασίας...

Ολοκληρώσαμε την τελευταία μας δουλειά! Αναμφισβήτητα την καλύτερή ως σήμερα. Δυνατές συνθέσεις, εξαιρετικές εκτελέσεις, παθιασμένες ερμηνείες, κρυστάλλινη ηχογράφηση, μίξη που καθηλώνει και mastering κέντημα.

Κρατάμε στα χέρια μας το καλοτυπωμένο  βινύλιο ή CD και οργανώνουμε μια εκδήλωση για την αναγγελία της κυκλοφορίας της. Την ανακοινώνουμε σε φίλους, ακολουθητές και οπαδούς καλώντας τους σε μια γιορταστική εκδήλωση με ζωντανή εμφάνιση. 

Η παρουσίαση είχε πρωτόγνωρη επιτυχία. Ο γεμάτος χώρος ξεχείλιζε από θετική ενέργεια. Τα διαθέσιμα προς πώληση βινύλια, μπλουζάκια και CD έγιναν ανάρπαστα. Μιλάμε για την ιδανική εκπλήρωση των προσδοκιών μας απέναντι στους κόπους και τις αγωνίες μιας πολύμηνης προσπάθειας.

Τελειώσαμε; Όχι ακριβώς.

  • Τι θα γίνει με την αναγκαία προώθηση στον τύπο και τα άλλα μέσα ενημέρωσης; 
  • Τι προωθητικό υλικό θα πρέπει να προετοιμάσουμε για την υποστηρίξη τη νέα μας δουλειάς; 
  • Πως θα μπορέσουμε να την γνωστοποιήσουμε σε νέο ένα ακροατήριο έξω από την οικογένεια των οπαδών μας;

    Με άλλα λόγια πως θα οργανώσουμε την διαφημιστική μας εκστρατεία (promotional campaign);  

 Το υπ’ αριθμόν ένα λάθος που κάνουμε συχνά οι δημιουργοί είναι ότι περιμένουμε να έχουμε ολοκληρώσει την παραγωγή της μουσικής πριν ασχοληθούμε με την προώθησή της.

Τη μέρα που το άλμπουμ μας θα εμφανιστεί στα online καταστήματα όπως το iTunes, το Amazon και τα εκατοντάδες άλλα πώλησης μουσικής σε όλο τον κόσμο είναι ήδη πλέον αργά για να σκεφτούμε την προώθηση. 

Ο λόγος είναι απλός. Στα μάτια όσων ασχολούνται με την ενημέρωση στο χώρο της μουσικής και τρέφονται με το κάθε τι το νέο, η είδηση ενός άλμπουμ που ήδη κυκλοφόρησε είναι “νέα χθεσινά”.

Οι bloggers, οι κριτικοί, οι podcasters, οι  δημοσιογράφοι, οι παραγωγοί του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης, οι διευθυντές προγράμματος και οι DJ’s, θέλουν όλοι να είναι πρώτοι αυτοί που θα πάρουν μια “γεύση” θα μιλήσουν για αυτήν. 

Οι ασχολούμενοι με την ενημέρωση μας στα της μουσικής θέλουν να είναι αυτοί που πρώτοι θα παρουσιάσουν την είδηση και όχι απλά εκείνοι που θα αναφερθούν σε αυτήν. Θέλουν να είναι ΑΥΤΟΙ που θα ορίσουν την ΤΑΣΗ και όχι εκείνοι που θα απλά θα την ακολουθήσουν. Για να παίξουν λοιπόν τον ρόλο τους όπως τον αντιλαμβάνονται χρειάζεται να γνωρίζουν για την μουσική μας αρκετά πριν την κυκλοφορία της. 

Η αρχική προώθηση δεν έχει να κάνει μόνο με την έγκαιρη κάλυψη από τον τύπο, την δημοσίευση κριτικών ή την σε πρώτη εκτέλεση παρουσίαση κάποιων τραγουδιών μας στο ραδιόφωνο. Έχει να κάνει με τη διεύρυνση του κύκλου των ακροατών μας διαδικασία που συνήθως ξεκινά με την εμπλοκή των υφιστάμενων οπαδών μας.

Πρέπει να καλλιεργήσουμε την προσδοκία των οπαδών μας και να προσφέρουμε μια πρόγευση αντάξια της αναμονής τους. Να τους δώσουμε πρόσβαση σε ένα ή δύο singles με τη δυνατότητα να τα μοιραστούν με φίλους και γνωστούς.

Θέλουμε να προετοιμάσουμε τους οπαδούς μας ώστε να είναι έτοιμοι να αγοράσουν το CD μας με το που θα κυκλοφορήσει ή ακόμα καλύτερα να το προ παραγγείλουν σε ψηφιακή μορφή αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες μας για μια καλή κατάταξη στις πωλήσεις (charts).

Θέλουμε να περιμένουν με αγωνία όχι μόνο την ανακοίνωση της εκδήλωσης που θα γιορτάσει την κυκλοφορία του CD μας, αλλά και τα βίντεό μας, τις συνεντεύξεις μας, τις κάθε είδους ανακοινώσεις μας στα κοινωνικά δίκτυα και λοιπά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας για να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους.

Ο ενθουσιασμός των οπαδών είναι πάντα μεταδοτικός και θα προσδώσει ενέργεια στις προωθητικές μας προσπάθειες είτε αυτό που κάνουμε είναι μια μεγάλη και απαιτητική καμπάνια προώθησης εθνικής εμβέλειας είτε ή μια σειρά στοχευμένων ενεργειών όπως webcasts και live-chats στο Twitter.

Για να πετύχουμε πρέπει να εμπλέξουμε τους ανθρώπους και τα μέσα του χώρου αλλά και το κοινό πολύ πριν την κυκλοφορία του άλμπουμ και όχι μόνο λίγες εβδομάδες ή ημέρες πριν τη μέρα της εκδήλωσης για την παρουσίαση.

Τελικό συμπέρασμα: Η προώθηση της μουσικής μας πρέπει να ξεκινά πολύ πριν την κυκλοφορία της στην αγορά. 

Ας μη βιαστούμε να κυκλοφορήσουμε τη μουσική μας όσο και αν αυτό αντίκειται στην ανάγκη μας να μοιραστούμε το πνευματικό μας έργο. Χρειάζεται υπομονή. Προετοιμασία. Είτε θέλουμε να προετοιμάσουμε δύο περιφερειακές τουρνέ, μια σειρά μουσικών βίντεο, να παρουσιάσουμε κάποιες ραδιοφωνικές μεταδόσεις μέσα από το στούντιο ή να εξασφαλίζουμε την δημοσιογραφική κάλυψη της δουλειάς μας σε μια μεγάλη εφημερίδα, πρέπει να βάλουμε τους στόχους της προώθησής της σε σειρά. Στον απόηχο των ενεργειών μας αυτών θα κυκλοφορήσουμε και τα τραγούδια μας στην αγορά. 

Να είστε σίγουροι ότι αυτοί οι πρόσθετοι μήνες προετοιμασίας θα μας εξασφαλίσουν πρόσθετους ακροατές, μετέπειτα ακολουθητές και ίσως και οπαδούς.


Αντώνης Πλέσσας
Δεκέμβριος 2014

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας

Βιβλιογραφία: Guerrilla Music Marketing Handbook: 201 Self-Promotion Ideas for Songwriters, Musicians & Bands on a Budget.



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center