Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Οξύνσεις και αναιρέσεις την εποχή της…Ύφεσης (Τ. Βαρουχάκη) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Κλασική Κιθάρα
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΑΜΠΑΣ, 20 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ
Διημερίδα Eκδηλώσεων

Ο 1ος  Διεθνής  Διαγωνισμός Κλασικής Κιθάρας «Δημήτρης Φάμπας» -όνειρο χρόνων- αποτελεί πλέον πραγματικότητα.
Η τελική του φάση, εντάχθηκε  στο πλαίσιο Διημερίδας, η οποία υλοποιήθηκε σε κλίμα έντονης συγκινησιακής φόρτισης, στις 9 και 10 Απριλίου με αφορμή τα 20 χρόνια απουσίας του καθηγητή των  καθηγητών μας.

Την ευθύνη της  διοργάνωσης, που πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο Άννα και Μαρία Καλουτά, είχε ο  Σύλλογος των Φίλων της Κιθάρας Δημήτρης Φάμπας, υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.).
«Η Διημερίδα αυτή έγινε προς τιμήν του Δημήτρη Φάμπα, γιατί φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια που έχει φύγει από κοντά μας. Θέλαμε να τον τιμήσουμε κάνοντας κάτι ιδιαίτερο που μας έκανε και μας πολύ περήφανους, γιατί φοιτήσαμε κοντά του, γιατί τον τιμούμε και τον σεβόμαστε, αλλά ακόμη, γιατί και  εμείς μπορούμε να προσφέρουμε ωραία πράγματα, στη μουσική, στην τέχνη της κιθάρας, αλλά και στον πολιτισμό του τόπου μας» ανέφερε, μεταξύ άλλων, προλογίζοντας την εκδήλωση, η κόρη του,  Εύα Φάμπα.

 

 

1ος Διαγωνισμός Δημήτρης Φάμπας

Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε σε δυο φάσεις: η πρώτη, διενεργήθηκε  μέσω διαδικτύου όπου εστάλησαν videos σε τριανταπέντε μέλη της διεθνούς Επιτροπής του Διαγωνισμού. Η δεύτερη φάση, διεξήχθη ενώπιον επιτροπής κατά την πρώτη ημέρα της Διημερίδας. Σε αυτή την τελική φάση, προκρίθηκαν οι εξής σολίστ[1]:
Δημήτρης Σουκαράς, Boyan Douchev, Daryan Shahab, Βαγγέλης Σταθόπουλος, Χρόνης Κουτσουμπίδης, Αντώνης Παπαδάκης.
Η  παρουσία όλων των ερμηνευτών που προκρίθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού ήταν εντυπωσιακή!

«Οι κιθαριστές που πήραν μέρος έπρεπε να παίξουν έργα Δημήτρη Φάμπα και στον Τελικό του ιδίου συνθέτη,  μαζί  με άλλα έργα του ρεπερτορίου της κιθάρας. Αυτό μπορεί να περιόρισε λίγο το να είναι παγκόσμιος ο Διαγωνισμός, αλλά θεωρούμε ότι είναι καλύτερο να δίνουμε ερεθίσματα στο να γνωρίσουν την Ελληνική μουσική, παρά να βάλουμε το ίδιο πρόγραμμα που έχουν όλοι οι διαγωνισμοί σε όλο τον κόσμο, για να προσελκύσουμε κιθαρίστες» είπε η Εύα Φάμπα και πρόσθεσε: “Πιστεύω ότι ήταν επιτυχημένη η πρώτη χρονιά αυτού του διαγωνισμού που ελπίζουμε να ξαναγίνει σε τρία χρόνια. Από τον πρώτο γύρο πέρασαν έξι κιθαριστές, οι οποίοι έκαναν εξαιρετικές ερμηνείες που δυσκόλεψαν την επιτροπή να τους βαθμολογήσει. Θέλω να ευχαριστήσω την επιτροπή του Ά γύρου, που ήταν 35 κιθαριστές από όλο τον κόσμο, καθώς και την Επιτροπή του τελικού[2]».
Η  Εύα Φάμπα εξήρε το έργο και προσωπικοτήτων – μη μουσικών – όπως του  γλύπτη  Μπάμπη Δαραδήμου, ο οποίος φιλοτέχνησε τα βραβεία και επιμελήθηκε της έκθεσης αρχειακού υλικού από τη ζωή, την καριέρα και τη μουσική προσφορά του Δημήτρη Φάμπα,[3] του εικαστικού Τάκη Βαρελά, ο οποίος φιλοτέχνησε  το λογότυπο του διαγωνισμού, αλλά και του φιλότεχνου χορηγού, ο οποίος προσέφερε το χρηματικό βραβείο και επιθυμεί να μην γίνει γνωστό το όνομά του. Επίσης και την εταιρία που παράγει τις χορδές La Bella για την προσφορά βραβείων.
Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν το απόγευμα της 9ης Απριλίου πριν την έναρξη των συναυλιών[4].

Διακρίθηκαν οι ακόλουθοι:

Boyan Doychev, (από τη Βουλγαρία) 1ο Βραβείο

Χρόνης Κουτσουμπίδης, 2ο Βραβείο

Δημήτρης Σουκαράς, 3ο Βραβείο 

*********

Διάλεξη Θωμά Ταμβάκου

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρακολουθήσαμε τη διάλεξη του μουσικογράφου, κριτικού, ερευνητή, Θωμά Ταμβάκου, με θέμα: «H παρουσία του Δημήτρη Φάμπα στην Δισκογραφία, το Θέατρο και τον Κινηματογράφο».
Η διάλεξη περιελάμβανε πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, τα οποία για ευνόητους λόγους δεν μπορούν να παρατεθούν αναλυτικά στο παρόν άρθρο. Αρχικά, ο ομιλών ανέπτυξε την πτυχή που αφορούσε στη δισκογραφία του Δημήτρη Φάμπα.
Μας πήγε πολύ πίσω, στο 1963: «ήταν η πρώτη φορά που ο Φάμπας εμφανίστηκε με δική του μουσική στη δισκογραφία. Δεν ήταν τίποτε άλλο από θαυμάσιοι κιθαριστικοί αυτοσχεδιασμοί  που συνόδευσαν τη φωνογράφηση σε δίσκο επτά ιντσών της απαγγελίας του ποιήματος «Ερωτικό» του σημαντικού ποιητή, Τάσσου Λειβαδίτη».

Εντυπωσιακά ήταν τα αριθμητικά στοιχεία: «Στο “Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου”  υπάρχουν καταχωρήσεις για 176 κιθαριστές, εκ των οποίων 112 Έλληνες και οι υπόλοιποι ξένοι, (από διάφορες χώρες της Υφηλίου) που ερμήνευσαν έστω και μια φορά στην καριέρα τους ή στη διάρκεια των σπουδών τους, κάποιο έργο του Φάμπα».
Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία έργων Φάμπα από Έλληνες κιθαριστές, ο Θωμάς Ταμβάκος, ανέφερε τη σχετική δισκογραφία κατά χρονολογική σειρά: «Το δισκογραφικό ταξίδι ξεκινά το ΄72 από την Ιταλία, με τον Νότη Μαυρουδή και την πρώτη και αξιόλογη φωνογραφική εμφάνιση της “Σούστας”. Το ηχογράφημα εκδόθηκε στην Ελλάδα από τη «Λύρα» και στην «Ιταλία» από την Ars Nova. (…)  Η συνέχεια ανήκει και πάλι στον Μαυρουδή, που την επόμενη χρονιά φωνογράφησε την «Καραγκούνα» για λογαριασμό της βραχύβιας Γαλλικής εταιρείας “Skorpios”. To ηχογράφημα επανεκδόθηκε από τη «Motivo» του Νίκου Μωραΐτη, με μόνη αλλαγή το χρώμα του εξωφύλλου».

Στη συνέχεια της διάλεξης προστέθηκαν πολλά ακόμη ονόματα Ελλήνων κιθαριστών με τη σειρά που εμφανίστηκαν οι δίσκοι:  Μάρκος Τσέτσος (1983, σε ηλικία μόλις 13 ετών!), Εύα Φάμπα (1985), Ελευθερία Κοτζιά (1989), Λεωνίδας Κανάρης και Γιώργος Φουντούλης (ντουέτο, 1993),  Βαρβάρα Γύρα (2003), Γιώργος Μαυροειδής, Χρήστος Σαρκατζής κ.ά.  
Από το 1972 έως σήμερα, «κυκλοφόρησαν είκοσι ηχογραφήματα με τρείς επανεκδόσεις»  ανέφερε ο μουσικογράφος, Θωμάς Ταμβάκος και πρόσθεσε: «Ξεχωρίζει το ηχογράφημα “H Εύα Φάμπα παίζει Δημήτρη Φάμπα” (2005), από την Ιταλική aulia. Επίσης, ο ομιλών αναφέρθηκε σε ηχογράφημα του 2002,  με «την πρώτη φωνογράφηση του “Οράματος” και επίσης του “Κοριτσιού με τα πράσινα” μέρους σουίτας που βρέθηκε στο Αρχείο της ΕΡΤ, εμπνευσμένης από ζωγραφικούς πίνακες του Θανάση Φάμπα». Σε ό,τι αφορά κιθαριστές εκτός συνόρων «Όλοι αυτοί υπογράφουν εννέα ενδιαφέροντα ηχογραφήματα. Η “Σούστα” πάλι κυριαρχεί όπως είναι φυσικό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ερευνητής, Θωμάς Ταμβάκος.
Ανάμεσα στους δεκάδες τίτλους δίσκων που αναφέρθηκαν στο πλαίσιο της διάλεξης, αξίζει να αναφέρουμε  και ένα συλλεκτικό ηχογράφημα, που, όπως εξήγησε ο ομιλών, κυκλοφόρησε το 2002 εκτός εμπορίου,  σε 300 αριθμημένα αντίτυπα και αφορούσε  σε συναυλία Ελλήνων συνθετών για κιθάρα, υπό τη Διεύθυνση του αείμνηστου συνθέτη, Μάρκου Σοφιανόπουλου. Η εκδήλωση έγινε σε μουσείο της Τεργέστης σε κοινή διοργάνωση πολιτιστικού φορέα της πόλης και του Αρχείου Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου.
Αναφορά έκανε ο ερευνητής, Θωμάς Ταμβάκος στις μεταγραφές τραγουδιών εκ μέρους του Δημήτρη Φάμπα: «Από τις 30 περίπου γνωστές μεταγραφές του, οι 19 φωνογραφήθηκαν με τον ίδιο ως ερμηνευτή», παρουσιάζοντας στη διαφάνεια ένα «σπάνιο ηχογράφημα του ΄65» όπως μας εξήγησε, το οποίο  περιελάμβανε γνωστά  τραγούδια όπως το «Αστέρι του Βοριά», «Ροδόσταμο» και «Άνοιξε το παράθυρο».

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του Δημήτρη Φάμπα στον Κινηματογράφο, ο Θωμάς Ταμβάκος ανέφερε ότι «από τα τέλη της δεκαετίας του ΄40 και στις επόμενες τρείς δεκαετίες, έλαβε μέρος σε ηχογραφήσεις μουσικών επενδύσεων και τραγουδιών για 84 τουλάχιστον κινηματογραφικές ταινίες». Κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή, αναφέρθηκε σε ένα σπάνιο και άγνωστο στο ευρύ κοινό, ντοκουμέντο: «Η πρώτη συμμετοχή του, ήταν το 1949 στην ταινία «Κόκκινος Δράκος» του Γρηγορίου, που αναφέρεται στη Ζάκυνθο του 1883. Σε αυτή ο φίλος του Αργύρης Κουνάδης, τον έβαλε να ηχογραφήσει το μέρος του μαντολίνου. Είναι η μοναδική ταινία που ο Φάμπας ηχογραφήθηκε με μαντολίνο. Όμως δεν αναγράφεται στους τίτλους της ταινίας και μόνο μέσω της  αρχειακής έρευνας εντοπίστηκε».  Άλλες γνωστές ταινίες- τίτλοι των οποίων αναφέρθηκαν στη διάλεξη- είναι: «Τελευταία γιασεμιά», «Στέλλα» «Μαγική Πόλη», «Ουρανός» «Φαίδρα», «Κόκκινα φανάρια», «Αμέρικα –Αμέρικα», «Ντάμα σπαθί», «Ελλάς η χώρα των ονείρων», «διπλοπενιές», «χαμένα όνειρα» και «τιμωρία» κ.ά.
Στενή ήταν η σχέση του Δημήτρη Φάμπα και με το Θέατρο. «Ξεχωρίζει η παράσταση του  1962 στο Κυκλικό θέατρο με το θεατρικό έργο «ένας Όμηρος» τη σκηνική μουσική της παράστασης με πασίγνωστα τραγούδια όπως το «Γελαστό παιδί»  που είχε γράψει ο Θεοδωράκης. Την ερμήνευσαν επί τόπου σε περισσότερες από 30 θεατρικές παραστάσεις ο Φάμπας και η τραγουδίστρια ηθοποιός Ντόρα Γιαννακόπουλου.»

 Ενδιαφέρον είχε και το στοιχείο που ανέφερε ο Θωμάς Ταμβάκος ότι: «Στην παράσταση δεν περιοριζόταν στη μουσική συνοδεία με την κιθάρα του, αλλά είχε ενεργό ρόλο συμμετέχοντας στη σκηνική δράση του έργου» (…) «και μάλιστα με εξαιρετικές κριτικές την εποχή εκείνη». Επίσης σημαντική ήταν και η συνεργασία του αείμνηστου Δημήτρη Φάμπα με τον Μάνο Χατζιδάκι «σε θεατρικές παραστάσεις που άφησαν εποχή, όπως  “Οδός Ονείρων”, “Όρνιθες” και “Καίσαρ και Κλεοπάτρα”. Και οι τρεις φωνογραφήθηκαν -όλες οι γνωστές εκδόσεις και επανεκδόσεις με αυτά τα τρία θεατρικά έργα, ανέρχονται στις έντεκα».

Ως προς την τηλεόραση, όπως ανέφερε ο μουσικοκριτικός, «είναι γνωστό ότι μεταδόθηκαν απευθείας τουλάχιστον πέντε ρεσιτάλ σε στούντιο των δημοσίων τηλεοπτικών σταθμών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας». Ωστόσο, δυσάρεστη έκπληξη αποτελεί  κατά την ταπεινή μας γνώμη, η πληροφορία  ότι: «Με την ελληνική κρατική τηλεόραση η μόνη σχέση του ήταν η εκπομπή μονόγραμμα του ζεύγους Σγουράκη – αφιερωμένη σ΄ αυτόν. Μεταδόθηκε από την ΈΡΤ 1 το 1985»[5].

Στο ραδιόφωνο η παρουσία του Δημήτρη Φάμπα, φαίνεται ότι ήταν περισσότερο αισθητή: «Σε ραδιοφωνικούς σταθμούς εμφανίστηκε τουλάχιστον  δεκαπέντε φορές. Ένα στοιχείο που δεν είναι γνωστό  είναι η συμμετοχή του σε ηχογραφήσεις μουσικής για ραδιοφωνικό θέατρο και ραδιοφωνικά σκετς. Μάλιστα τρεις από αυτές κυκλοφόρησαν σε δίσκους ακτίνας ως συνοδευτικό υλικό του πάλαι ποτέ περιοδικού “Ραδιοτηλεόραση”».
Σημαντική τέλος ήταν και η συμμετοχή του Φάμπα σε δίσκους Ελληνικού τραγουδιού: «Ο Φάμπας έλαβε επίσης μέρος σε περισσότερους από 150 δίσκους με τραγούδια λαϊκής, ελαφράς και έντεχνης μουσικής δεκαπέντε συνθετών όπως των:  Σπανού,  Ζαμπέτα,  Γλέζου,  Καλδάρα,  Λοϊζου,  Τερψιχόρης Παπαστεφάνου (κ.ά). Οι δίσκοι που κυκλοφόρησαν ή και επανεκδίδονται (μερικοί μάλιστα πολύ δημοφιλείς) δεν αναγράφουν το όνομα του Φάμπα εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις». Σε αυτές τις εξαιρέσεις, εντάσσονται οι δίσκοι του Μάνου Χατζιδάκι «15 Εσπερινοί» και «Μεγάλος Ερωτικός», στους δίσκους του Μ. Θεοδωράκη «Λιποτάκτες», «Επιφάνεια», «Επιτάφιος» με την Μαίρη Λίντα και το Μανώλη Χιώτη. Επίσης συνεργάστηκε με τον Γιώργο Ζαμπέτα σε επτά  δίσκους.

Ας κλείσουμε την αναφορά σε αυτή τη διάλεξη με μια ακόμη ενδιαφέρουσα παρατήρηση του Θωμά Ταμβάκου: «Είναι κρίμα που κανένα από τα δικά του τραγούδια  για φωνή και κιθάρα δεν ευτύχισε να φωνογραφηθεί όπως η θαυμάσια «Ωδή στην Ειρήνη». Ελπίζω να γίνει αυτό στο μέλλον και να διαπιστώσουμε  ακόμη μια πιο λυρική πλευρά του».


ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Κιθαριστικά σύνολα μουσικών σχολείων Ιλίου και Παλλήνης

Το απόγευμα της 9ης Απριλίου, το πρόγραμμα ξεκίνησε με δυο συναυλίες των μουσικών σχολείων Ιλίου και Παλλήνης. Ας μας επιτραπεί στο σημείο αυτό το σχόλιο, ότι τα χρηματοδοτούμενα- από το φτωχό ελληνικό Κράτος -μουσικά σχολεία, λειτουργούν υπό  αντίξοες συνθήκες, αλλά παρόλα αυτά, κατορθώνουν να διατηρούν σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα της δουλειάς τους! Στο πρόσφατο δε παρελθόν, εξαιτίας νεοφιλελεύθερων πολιτικών, κινδύνευσαν με κατάργηση (!) Η χρηματοδότηση τους βαίνει μειούμενη, παρά ταύτα, το έργο τους είναι αντιστρόφως ανάλογο αυτής και κατά κοινή ομολογία  γίνεται μια άξια θερμών συγχαρητηρίων δουλειά. Το υψηλό επίπεδο που κατορθώνουν να κρατήσουν,  αντανακλάται στην παρουσία των μαθητών, όπως συνέβη και στην εν λόγω συναυλία των δυο Σχολείων, Ιλίου και Παλλήνης.

Αρχικά, παρουσιάστηκαν οι μαθητές του Κιθαριστικού Συνόλου του Μουσικού Σχολείου Ιλίου, υπό τη διεύθυνση και διδασκαλία της καθηγήτριας, Μαρίας Αναγνωστοπούλου.
Οι μαθητές, παρουσίασαν Γαλλικούς  χορούς του 17ου αιώνα, Ισπανικά τραγούδια, καθώς και έργα των C. Machando, F. Tarrega, Δ. Φάμπα, Μ. Λοίζου κ.ά.



Στη συνέχεια, ακολούθησε η συναυλία του Κιθαριστικού Συνόλου «Αθηνά» του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης, υπό τη διεύθυνση και διδασκαλία των καθηγητών Αστρινού Καραγιωργάκη, Σταύρου Κατηρτζόγλου και Κώστα Σφήκα.

Οι μαθητές παρουσίασαν έργα των: H. Shore, E. Morricone, Δ. Φάμπα, J. Canhoto, P.Pena, H.Villa Lobos κ.ά.

 

Ρεσιτάλ Εύας Φάμπα – Μαρίας Αναγνωστοπούλου

Με τον σχετικά σπάνιο συνδυασμό κιθάρας – μαντολίνου,  η Εύα Φάμπα (κιθάρα) και στο Μαντολίνο η Μαρία Αναγνωστοπούλου, η οποία είχε κάνει και τις διασκευές των έργων, ερμήνευσαν έξοχα, έργα Δημήτρη Φάμπα όπως  από τη Συλλογή για νέους κιθαρίστες «Η γιορτή της καρδιάς μου»,  «Η Μηλίνα», δύο βαλς, ενώ το πρόγραμμα έκλεισε με το δημοφιλές- εντός και εκτός συνόρων- έργο του, «Ελληνικός Χορός, Νο 3, “Σούστα.”»



Ρεσιτάλ Γιώργου Μαυροειδή

Στη συνέχεια ερμήνευσε έργα του ιδίου συνθέτη, ένας από τους τελευταίους χρονολογικά μαθητές του, ο Γιώργος Μαυροειδής: «Ο Δάσκαλός μας, ταξίδεψε βαθιά μες την ψυχή μας» είπε προλογίζοντας το ρεσιτάλ του, ο σολίστ Γιώργος Μαυροειδής. Στη συνέχεια ερμήνευσε έργα όπως «Τα δύσκολα ρολόγια», «Ο άνεμος των αλύτρωτων ψυχών» από τη «Θαλασσογραφία Ν4»,
«Ο χορός και το τραγούδι», «Ένα νανούρισμα»,  «Στη χώρα των Κενταύρων», «Τσάμικος» και «Σούστα». «Θα πρέπει τέτοιες εκδηλώσεις να γίνονται συχνά και αυτό το υπέροχο έργο να διασωθεί και να διαδοθεί» ανάφερε συγκινημένος ο σολίστ, στο τέλος της συναυλίας.

Αμέσως μετά, ακολούθησε η συναυλία των Giorgio Mirto (κιθάρα) και Celeste Guigliandolo (φωνή).
Οι δυο σολίστ,  ερμήνευσαν πολύ ενδιαφέροντα έργα του G. Mirto, (“3 Concert  Studies”, “3 Songs”, “Villa 31”, “Sicilian Suite”), καθώς και μια σονάτα  του M. Pujol, αφιερωμένη στον Giorgio Mirto.
 

 

Απονομή βραβείων

Στις 10 Απριλίου, το απόγευμα, έγινε η απονομή των βραβείων στους νικητές του διαγωνισμού. Στη συνέχεια κάθε ένας εκ των βραβευθέντων, ερμήνευσε ένα έργο επί σκηνής – όχι απαραιτήτως από τα έργα που είχαν παρουσιάσει στο διαγωνισμό.
Οι εργασίες της Διημερίδας ολοκληρώθηκαν με μια εξαιρετική συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του Αρχιμουσικού, Γιώργου Μπαλατσινού.
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος, οι σολίστ κιθάρας Νίκος Αθανασάκης και Μηνάς Μπόγρης συνέπραξαν με τη Συμφωνική ερμηνεύοντας το Κοντσέρτο του Antonio Vivaldi, για δυο μαντολίνα και έγχορδα σε σολ μείζονα RV532 (σε τρία μέρη και μεταγραφή για δυο κιθάρες).
Στη συνέχεια η Εύα Φάμπα ερμήνευσε την Ελληνική Σουίτα για κιθάρα και Ορχήστρα (σε ενορχήστρωση Andersen Viana & Georgio Mirto) σε τρία μέρη: «Η χώρα των Κενταύρων», «Χορός», «Τσάμικος», «Ρεματιές».
Η συναυλία ολοκληρώθηκε με το Κοντσέρτο Andaluz, για τέσσερις κιθάρες και Ορχήστρα σε τρία μέρη. Σολίστ ήταν οι Άγγλος Αγκυρανόπουλος, Θανάσης Γεωργιάδης, Κώστας Τσερεγκώφ, Εύα Φάμπα.

Ακόμη αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 23 Απριλίου, διοργανώθηκε η συναυλία (όπως κάθε χρόνο αυτή την εποχή) με τίτλο: «Η Άνοιξη της Κιθάρας» με έργα νέων κιθαριστών- μαθητών ορισμένων εκ των πάλαι ποτέ- μαθητών του Δημήτρη Φάμπα.

 

Ας μας επιτραπεί να κλείσουμε αυτό το αφιέρωμα με ένα σύντομο απόσπασμα από συνέντευξη του Δημήτρη Φάμπα[6]στην εκπομπή «Μονόγραμμα, το οποίο νομίζουμε ότι εξηγεί το πώς
ο Δημήτρης Φάμπας εξελίχθηκε στην εξέχουσα αυτή προσωπικότητα της μουσικής:  
«Για μένα η κιθάρα είναι το όργανο που μπορεί να είναι μια συνέχεια του εαυτού μου. Eίναι πάντα ακουμπισμένη πάνω στο στήθος μου. Mπορείς όλα να τα πεις μαζί της! Πάντα μου ήταν εύκολο να λέω ό,τι επιθυμώ, ό,τι νιώθω χαϊδεύοντας τις χορδές της. Mου απαντά κι εκείνη με τους παλμούς της πάνω στο στήθος μου. Έχει όμως και μια αντίθεση: είναι τρομερά απαιτητική, όσο πιο πολύ την αγαπάω τόσο πιο πολλά ζητάει»[7]...


Τίνα Βαρουχάκη 
Μάϊος  2016
varouchaki.tar@gmail.com 

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)
 


[1] Τα ονόματα των κιθαριστών που προκρίθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού, παρατίθενται με κριτήριο τη σειρά εμφάνισής τους. Με την ίδια σειρά, αναγράφονταν και στο  έντυπο πρόγραμμα. 

[2] Την κριτική επιτροπή της τελικής φάσης, αποτέλεσαν οι:
Eλευθέριος Καλκάνης, Μαέστρος, Συνθέτης
Εύα Φάμπα, Σολίστ και Καθηγήτρια Κιθάρας, Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων της Κιθάρας «Δημήτρης Φάμπας»
Giorgio Mirto, Συνθέτης και σολίστ της Κιθάρας
Κωνσταντίνος Φλεριανός, Συνθέτης
Αθανάσιος Βαβλίδας Λογοτέχνης, Μουσικοκριτικός
Paul Fowles, Μουσικογράφος και μουσικοκριτικό σε κιθαριστικά περιοδικά

[3] Η έκθεση, παρουσιάστηκε από  20 έως 27 Απριλίου 2016,  στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα».

[4] Τα βραβεία που δόθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
1ος Νικητής
: Συμβολικό χρηματικό έπαθλο (700 ευρώ), γλυπτό βραβείο, πάπυρος, χορδές από τον οίκο SAVAREZ, χορδές από τον οίκο LA BELLA, παρτιτούρες και δίσκοι ακτίνας. Επιπλέον, θα έχει την ευκαιρία να συμπράξει ως σολίστ σε μία συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων
2ος Νικητής
: Συμβολικό χρηματικό έπαθλο (300 ευρώ), γλυπτό βραβείο, πάπυρος, χορδές από τον οίκο SAVAREZ, χορδές από τον οίκο LA BELLA, παρτιτούρες και δίσκοι ακτίνας. 
3ος Νικητής
: Συμβολικό χρηματικό έπαθλο (200 ευρώ), γλυπτό βραβείο, πάπυρος, χορδές από τον οίκο SAVAREZ, χορδές από τον οίκο LA BELLA, παρτιτούρες και δίσκοι ακτίνας. Σημειώνεται ότι τα γλυπτά βραβεία δημιουργήθηκαν από τον γλύπτη Χαράλαμπο Δαραδήμο, ενώ όλοι οι φιναλίστ έλαβαν  πάπυρο που έχει επιμεληθεί ο γνωστός ζωγράφος Τάκης Βαρελάς.

[5] Την αναδημοσίευση της εν λόγω συνέντευξης, μπορεί κανείς να διαβάσει στο περιοδικό www.tar.gr στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.tar.gr/content/content.php?id=638.html

[6] Εκτενές αφιέρωμα στην Προσωπικότητα και το έργο του αείμνηστου Δημήτρη Φάμπα, από το  www.tar.gr, διατίθενται στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.tar.gr/content/content.php?id=628

[7] Απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης Δημήτρη Φάμπα στην εκπομπή «Μονόγραμμα» του Γιώργου και Ηρώς Σγουράκη στο περιοδικό www.tar.gr  http://www.tar.gr/content/content.php?id=638.html



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center