Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Οξύνσεις και αναιρέσεις την εποχή της…Ύφεσης (Τ. Βαρουχάκη) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ» ΜΙΑΣ «ΔΗΜΟΣΙΑΣ» ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ

 

Oι αφορμές για να κάνει κανείς ένα αφιέρωμα στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, είναι πολλές.
To έναυσμα θα μπορούσε να δώσει, η σχετικά πρόσφατη συνέντευξη τύπου του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή, με επίκεντρο το πρόγραμμα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου 2016-17.
Επίσης, αφορμή θα μπορούσε να είναι μια πολύ σημαντική είδηση: η ίδρυση της Ακαδημίας Νέων Μουσικών της ΚΟΑ, με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Αλλά- γιατί όχι-και η συναυλία της ΚΟΑ στις 28 Σεπτεμβρίου, στο Βέλγιο (Γάνδη),στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Φλάνδρας[1].
Ασφαλώς, επίκεντρο ενός ρεπορτάζ θα μπορούσε να αποτελέσει και μια από τις πολλές συναυλίες της ΚΟΑ στο ΜΜΑ. Πρόσφατο παράδειγμα, η υπέροχη συναυλία της 25ης Νοεμβρίου, υπό τη διεύθυνση του Ντάνιελ Χούπερτ, όπου απολαύσαμε το ελεγειακό Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα, του Έντουαρντ  Έλγκαρ, (έργο 85), με σολίστα τον Γιάννη Τσιτσελίκη, την 4η Συμφωνία του Μέντελσον (έργο 90), καθώς και ένα πολύ ενδιαφέρον, όσο και μελωδικό έργο, ενός νέου- ηλικιακά- συνθέτη, του Κ. Κριτσωτάκη.      


Φωτογραφία από τη συναυλία της ΚΟΑ στη Γάνδη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Φλάνδρας
[2]

Ωστόσο, για το εν λόγω αφιέρωμα, η αφορμή δόθηκε από κάτι άλλο: την αποστολή  ενός δελτίου τύπου, το οποίο  είχε τον τίτλο:«Η ΚΟΑ ευχαριστεί τον Λεωνίδα Καβάκο».
Το κείμενο αφορούσε την σύμπραξη του διάσημου βιολονίστα με την ΚΟΑ με ένα διττό ρόλο: όχι μόνο του σολίστα, αλλά για πρώτη φορά - του Αρχιμουσικού! Η συναυλία, πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Χορού της Καλαμάτας. Στο δελτίο τύπου, υπήρχε η συνήθης ένδειξη: «με την παράκληση της δημοσίευσης».
Διαβάζοντας το γλαφυρό και ως εκ τούτου, συγκινητικό κείμενο, ένοιωσα ότι δεν του «άξιζε»  μια «ψυχρή» ανάρτηση, απλώς και μόνο για να τηρηθεί το πρωτόκολλο.
Το κείμενο αξίζει, κατά την ταπεινή μου γνώμη,  μιας βαθύτερης ανάλυσης.


Πηγή: σελίδα της ΚΟΑ στο facebook

Προτείνω, να  περιοριστούμε αρχικά, στην αυτούσια παράθεσή του:
«Βασικό «συστατικό» της επιτυχίας μίας καλλιτεχνικής εκδήλωσης είναι ο βαθμός της αμφίδρομης επικοινωνίας και της ανταλλαγής εμπειριών και αισθημάτων που δημιουργούνται μεταξύ των καλλιτεχνών και του κοινού. Στην περίπτωση της συναυλίας που έδωσε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 14 Οκτωβρίου, στην Καλαμάτα, με το Λεωνίδα Καβάκο στο διττό μουσικό ρόλο του αρχιμουσικού αλλά και του σολίστ μαζί με τον σπουδαίο Roman Simovic, εξάρχοντα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, στο Διπλό κοντσέρτο για βιολί του Γ.Σ.Μπαχ, το αποτέλεσμα δεν ήταν μόνον, κατά κοινή ομολογία, εξαιρετικά επιτυχημένο[3]. Ήταν και μία ζωντανή απόδειξη της αμφίδρομης και απόλυτα ειλικρινούς σχέσης που αναπτύχθηκε μεταξύ του κοινού, της Ορχήστρας, του αρχιμουσικού και του σολίστ. Κι αυτό φάνηκε τόσο από την υποδοχή του κοινού, όσο κι από την αφοσίωση και τη συγκίνηση των μουσικών.

Μετά από αυτή την εμπειρία είναι φυσικό οι μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (οι οποίοι ήταν άλλωστε εκείνοι που πήραν την πρωτοβουλία της πρώτης επαφής με το Λεωνίδα Καβάκο ώστε να γίνει τελικώς εφικτή η πραγματοποίηση της συναυλίας), να θέλουν να του απευθύνουν και ένα δημόσιο «ευχαριστώ». Το ίδιο μεγάλο «ευχαριστώ» επιθυμεί να απευθύνει και η Διεύθυνση της Ορχήστρας καθώς και ολόκληρος ο φορέας (Κ.Ο.Α.) προς τον, διεθνούς κύρους, μουσικό που παραχώρησε ευγενώς την αμοιβή του υπέρ των μεγάλων αναγκών της Ορχήστρας και συγκεκριμένα υπέρ της αγοράς ενός κοντραμπάσου με το οποίο θα παίζει εφεξής ο κορυφαίος κοντραμπασίστας της Κ.Ο.Α. Οι θερμές ευχαριστίες αφορούν επίσης και το ΡόμανΣίμοβιτς που, κατόπιν προσκλήσεως του Καβάκου, συμμετείχε στη συναυλία αφιλοκερδώς. Ευχαριστίες επίσης οφείλει η Κ.Ο.Α. στο Δήμο Καλαμάτας και την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» για την καθοριστική βοήθεια και στήριξη που προσέφεραν στη διοργάνωση της συναυλίας, καθώς και στο ξενοδοχείο FiloxeniaKalamata (του ομίλου Grecotel) για τη χορηγία φιλοξενίας.
Τα έσοδα από τη συναυλία αποφασίστηκε να διατεθούν υπέρ της Παιδιατρικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας. Αντιπροσωπεία της κλινικής υπό το Διευθυντή της μονάδας ΒάιοΚατσάρο, είχε μάλιστα την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη Γενική Δοκιμή. Τη Γενική Δοκιμή παρακολούθησαν όμως και μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου, καθώς και του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας.

Η συναυλία που σηματοδότησε την «πρωτιά» του σπουδαίου Έλληνα μουσικού στο πόντιουμ της Κ.Ο.Α. πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Μέγαρο Χορού της Καλαμάτας, παρουσία μεταξύ άλλων και του Δημάρχου της πόλης Παναγιώτη Νίκα. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκτός από το Διπλό κοντσέρτο για βιολί του Γ.Σ.Μπαχ, τη Συμφωνία «του Λιντς» του Μότσαρτ και τη Δεύτερη Συμφωνία του Σούμαν. Τα χειροκροτήματα κι οι επευφημίες του κόσμου και η συγκινησιακή φόρτιση των μουσικών για την ολοκλήρωση της μουσικής διαδρομής και της εμπειρίας που μοιράστηκαν τις προηγούμενες ημέρες με το Λεωνίδα Καβάκο και τον ΡόμανΣίμοβιτς, σημάδεψε τη λήξη της συναυλίας.

Σε ανάμνηση της βραδιάς η Κ.Ο.Α. προσέφερε στον Σίμοβιτς ένα καλάθι γεμάτο με χαρακτηριστικά προϊόντα της μεσσηνιακής γης. Και στο Λεωνίδα Καβάκο η Ορχήστρα χάρισε ένα αντίγραφο βιολόσχημου κυκλαδικού ειδωλίου, κάνοντας την ευχή αυτή να είναι η αρχή μιας μακράς και γόνιμης συνεργασίας.

Ας επισημάνουμε τέλος ότι το επόμενο ραντεβού στην ατζέντα του Λεωνίδα Καβάκου ως αρχιμουσικού είναι η-επίσης «πρώτη»-παρουσία του την ερχόμενη εβδομάδα στο πόντιουμ της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης με πρόγραμμα που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη Δεύτερη Συμφωνία του Σούμαν, την οποία ερμήνευσε και με την Κ.Ο.Α.»


Από τη συναυλία στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Ακολούθως, ας μου επιτραπεί να θέσω τον εξής προβληματισμό: εάν αυτό το κείμενο μοιραζόταν  σε φοιτητές δημοσιογραφίας και τους ζητούσε κάποιος να αναφέρουν «ποια είναι η είδηση» θα μπορούσε να πάρει ποικίλες απαντήσεις όπως:

α) Η  εναρκτήρια σύμπραξη του Λεωνίδα Καβάκου με την ΚΟΑ και η ενδεχόμενη συνέχεια αυτής της  συνεργασίας.
β) Η διττή ιδιότητα του Λεωνίδα Καβάκου ως σολίστ και Αρχιμουσικού.
γ) Η διοργάνωση μιας μεγαλειώδους συναυλίας, όχι στην Αθήνα, αλλά στην Περιφέρεια, γεγονός που σηματοδοτεί μια πρακτική αποκέντρωσης εκ μέρους της Ορχήστρας.
δ) Η πολιτιστική χορηγία εκ μέρους του Λεωνίδα Καβάκου.
ε) ότι όλοι οι συντελεστές παραιτήθηκαν της αμοιβής τους και  τα έσοδα της συναυλίας διατέθηκαν υπέρ της Παιδιατρικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας.
στ) Η διείσδυση της Ορχήστρας στην Τοπική Κοινωνία με την παρακολούθηση ανοικτών δοκιμών από σχολεία, ιδρύματα κ.ά.
η) η υποστήριξη ενός εκ πρώτης όψεως «ελιτίστικου» πολιτιστικού γεγονότος, μέσω χορηγιών από φορείς της Τοπικής Κοινωνίας.

Εν τέλει, είδηση θα μπορούσε να θεωρηθεί το ίδιο γεγονός ότι ειπώθηκε ένα «δημόσιο ευχαριστώ» και μάλιστα εγγράφως.
Οι υποθετικές απαντήσεις,  αναφορικά με την «είδηση» του εν λόγω κειμένου, θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερες- ενδεχομένως όσες και οι δυνάμει ερωτώμενοι.

Ας μου επιτραπεί μια προσωπική ερμηνεία για το τι είναι είδηση σε αυτό το κείμενο.
Σε μια χώρα με Νεοφιλελεύθερο Οικονομικό Μοντέλο, μια συναυλία συμφωνικής μουσικής θα μπορούσε να διοργανωθεί σε ένα οιοδήποτε «Μέγαρο», όπου οι διεθνούς φήμης σολίστ να μετακληθούν ζητώντας (τύποις δικαιωματικά) υπέρογκες αμοιβές,  αντάξιες της φήμης τους. Οι διοργανωτές, όντας απολύτως νόμιμοι, θα μπορούσαν να αυξήσουν σημαντικά τις τιμές των εισιτηρίων, ούτως ώστε  να πωλούνται σε υπέρογκα ποσά, συμβολικά ισοδύναμα της αντίστοιχης φήμης των μουσικών και αρχιμουσικού. Αυτό συχνά συμβαίνει και στη χώρα μας, στο πλαίσιο διοργανώσεων συναυλιών εκτός πλαισίου των θεσμών που διοικούν πολιτιστικούς φορείς (όπως πχ στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού εκτός πλαισίου του Φεστιβάλ Αθηνών). Μια τέτοια κατάσταση, θα προκαλούσε, νομίζουμε,  τα ακόλουθα αποτελέσματα: το πολιτιστικό γεγονός θα είχε μεν μεγάλη δημοσιότητα,  πλην όμως, η επιρροή του  στο κοινό, θα ήταν αντιστρόφως ανάλογη! Αυτό θα συνέβαινε κυρίως λόγω οικονομικής δυσπραγίας, καθώς θα το παρακολουθούσαν οι «έχοντες» χρήμα και όχι κατ΄ανάγκη, οι έχοντες γνώση της μουσικής. Χωρίς κανείς να θέλει να υποτιμήσει τον σημαίνοντα ρόλο της αστικής τάξης διαχρονικά, (άλλωστε δεν πρέπει να παραβλέπουμε, εν προκειμένω, τον σημαίνοντα ρόλο του  Ιδρύματος «Στ.Νιάρχος»), ωστόσο δεν γίνεται να αγνοήσουμε μια άλλη βεβαιότητα: ότι η πνευματική ελίτ δεν είναι κατ΄ανάγκη οικονομική και αντιστρόφως. Το πιθανότερο λοιπόν, είναι ότι εάν η συναυλία γινόταν με όρους νεοφιλελεύθερης  οικονομίας, θα την παρακολουθούσαν, μεταξύ άλλων, άνθρωποι που δεν έχουν ειλικρινή σχέση με τη συμφωνική μουσική, απλώς γοητεύονται από μια δραστηριότητα που τη βιώνουν ως «ελιτίστικη» και «κοσμική».

Το Παράδειγμα οργάνωσης και λειτουργίας της ΚΟΑ έχει τα ακριβώς αντίθετα χαρακτηριστικά από αυτά που μόλις περιγράψαμε. Σε αυτό ακριβώς το σημείο, «κρύβεται» κατά τη γνώμη μας και η είδηση του κειμένου:  μια Κρατική Ορχήστρα, καταφέρνει να «υπηρετεί» το «Κοινό όφελος» δικαιώνοντας την  ταυτότητά της ως Κρατικής. Γίνεται Δημόσια, με θετικό πρόσημο και με αντιστοίχως θετικό αποτέλεσμα. Σε αυτό το πνεύμα, η ΚΟΑ εκφράζει ένα «Δημόσιο Ευχαριστώ», σε όλους όσοι  στηρίζουν εμπράκτως το έργο της, ταυτιζόμενοι με τις Αρχές της: την υπηρεσία του Δημοσίου συμφέροντος.
Είναι συγκινητική η διαπίστωση ότι σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης,  κατορθώνει ενώ τα έσοδά της βαίνουν μειούμενα, το έργο της να βαίνει αυξανόμενο, δεδομένου ότι η κρατική επιχορήγηση είναι αντιστρόφως ανάλογη της δραστηριότητάς της.  Αναλαμβάνει δράσεις με γνώμονα να διεισδύσει σε ένα ευρύτερο κοινό, τμήμα του οποίου  έχει πλήρη άγνοια και της έννοιας ακόμη «συμφωνική μουσική». Ιδίως τα τελευταία χρόνια, η ΚΟΑ έγινε «εξωστρεφής»,  οι- αμειβόμενοι με μισθούς Δημόσιου Τομέα- μουσικοί, προσέγγισαν  το ευρύ κοινό. Αρκεί να θυμηθούμε τις συναυλίες των συνόλων μουσικής δωματίου της ΚΟΑ, αλλά ορισμένες φορές και της ίδιας της Ορχήστρας, σε σχολεία,  πολιτιστικά ιδρύματα, όπως μουσεία,  κοινωνικά ιδρύματα, όπως γηροκομεία, φυλακές, αλλά ακόμη και  την έντονη παρουσία  της στο Δημόσιο Χώρο αυτόν καθεαυτόν, όπως στάσεις μετρό κ.ά.
Ας θυμηθούμε την  πληθώρα των συναυλιών και σεμιναρίων της ΚΟΑ στην Περιφέρεια, την εδώ και χρόνια λειτουργία του προγράμματος «άγονη γραμμή γόνιμη.  Επίσης, ας μην ξεχνάμε την πολιτική της Ορχήστρας για προσιτά εισιτήρια ομαδικά και ατομικά (για ευπαθείς ομάδες και όχι μόνο), με δράσεις όπως την «ενοποίηση» της τιμής του εισιτηρίου στη Β΄και Γ΄ζώνη, στο ΜΜΑ).
Κοντολογίς, η Ορχήστρα δραστηριοποιείται με πνεύμα πολιτιστικού πλουραλισμού, μεγάλη γεωγραφική διασπορά και με γνώμονα την ολοένα αυξανόμενη  κοινωνική της επιρροή.


Φωτογραφία εξωφύλλου του προγράμματος της ΚΟΑ για τη χρονιά 2016-17

Η ΚΟΑ υιοθετεί ένα καινοτόμο  μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας, που διέπεται από ορισμένες «σταθερές». Επομένως, όταν γίνεται λόγος  για ανακοίνωση προγραμματισμού του νέου ακαδημαϊκού έτους, το κοινό αναμένει ότι θα περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

α) «Κύκλοι» συναυλιών Συμφωνικής Μουσικής. Βασικός θεματικός κύκλος για τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά «οι πόλεις της μουσικής» (Λειψία, Μόσχα, Λονδίνο, Βιέννη, Πράγα, Δρέσδη, Παρίσι, Νέα Υόρκη). Επίσης εντάσσεται κύκλος συναυλιών αφιερωμένων στα 400 χρόνια από το θάνατο του Σαίξπηρ. Ακόμη, συνεχίζεται ο  Κύκλος Μάλερ (Maler IV). Ενδιαφέρον έχει και η  συναυλία της ΚΟΑ με έργα για Εκκλησιαστικό Όργανο (2 Δεκεμβρίου), αλλά και σειρά συναυλιών  συμφωνικής μουσικής, όπως πχ «Μπράμς και Έλγκαρ» (20 Ιανουαρίου 2017) κ.ά. Στο πρόγραμμα εντάσσονται βεβαίως και οι εορταστικές συναυλίες, όπως η Χριστουγεννιάτικη Συναυλία (18 Δεκεμβρίου), Πασχαλινή συναυλία (8 Απριλίου 2017).

β) Συναυλίες μουσικής δωματίου σε μουσεία
. Φέτος, το πρόγραμμα αυτών των συναυλιών είναι πολύ ενδιαφέρον και πλούσιο. Θυμίζουμε, ότι το κοινό με έγκαιρη κράτηση, μπορεί να συμμετάσχει σε οργανωμένη ξενάγηση στο μουσείο πριν την έναρξη της συναυλίας. Ήδη, στις αρχές Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε μια συναυλία  στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και επίκεινται άλλες, όπως στις 27 Μαρτίου του 2017. Συναυλίες έχουν προγραμματιστεί και στο Μουσείο Μπενάκη (κεντρικό κτίριο). Ηδη πραγματοποιήθηκε μια συναυλία στις 14 Νοεμβρίου και έπονται στις 12 Δεκεμβρίου 2016, 13 Φεβρουαρίου 2017 και 10 Απριλίου 2017. Επίσης, συναυλίες θα πραγματοποιηθούν στην Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου – Γκίκα (16 Ιανουαρίου 2017), καθώς και στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης (15 Μαϊου 2017).

γ) Συναυλίες Όπερας: Στις 31 Οκτωβρρίου 2016, διοργανώθηκε στο ΜΜΑ, «Γκαλά Όπερας» όπου με την ΚΟΑ συνεργάστηκαν λυρικοί τραγουδιστές του διάσημου  Θεάτρου Μαρίινσκυ, υπό τη διεύθυνση του Αμερικανού μαέστρου Γκάβριελ Χάινε, τακτικού Αρχιμουσικού του Θεάτρου. Η εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου,  σχεδιάστηκε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, Βάλερι Γκέργκιεφ και εντάσσεται στο πλαίσιο εορτασμού των εκδηλώσεων  «2016-Έτος Ρωσίας στην Ελλάδα / Ελλάδας στη Ρωσία».Eπίσης έχει προγραμματιστεί το Πρωτοχρονιάτικο Gala Όπερας στις 30 Δεκεμβρίου.

δ) Συναυλίες Κινηματογραφικής Μουσικής (ζωντανή μουσική με παράλληλη προβολή ταινιών  βωβού κινηματογράφου).

ε) Κύκλος συναυλιών για παιδιά: για παράδειγμα, συναυλία με τίτλο «Καρναβάλι» (19 Φεβρουαρίου 2017), «Πες το πρέστο με μαέστρο» (7 Μαϊου 2017).

στ) Σεμινάρια-επιμορφωτικές δράσεις: σε αυτά εντάσσονται οι γνώριμες έως σήμερα δραστηριότητες της ΚΟΑ και των μικρών μουσικών της συνόλων,  όπως συναυλίες σε σχολεία, ανοικτές δοκιμές της Ορχήστρας, Εργαστήρια για Χάλκινα πνευστά, που πραγματοποιούνται φέτος για 5η συνεχή χρονιά σε συνεργασία με το Ωδείο «Φ.Νάκας», καθώς και τα προγράμματα  «Δικαίωμα στη Μουσική» και «Άγονη γραμμή γόνιμη».

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου της ΚΟΑ, εντάσσεται για πρώτη φορά και η πολλά υποσχόμενη  Ακαδημία Νέων Μουσικών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο δελτίο τύπου της ΚΟΑ «Σ’ αυτήν την πρώτη, πιλοτική χρονιά της παρουσίας της (2016-2017), η Ακαδημία θα προσφέρει στους 18 υποτρόφους της δωρεάν μαθήματα-σεμινάρια που θα αφορούν στα έγχορδα και τα κρουστά. Οι υποψήφιοι, που θα πρέπει να βρίσκονται κατ’ ελάχιστον στην Ανωτέρα Σχολή του οργάνου τους, θα επιλεγούν μέσω ακροάσεων…»

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, υπάρχουν δυο σημεία που αξίζει  να υπογραμμισθούν: δωρεάν μαθήματα (άρα παροχή ίσων ευκαιριών) και επιλογή μέσω ακροάσεων (άρα αξιοκρατική επιλογή συμμετεχόντων).
Σημειωτέον ότι στις 7 Ιουνίου 2017, οι φοιτητές της Ακαδημίας, συνεργαζόμενοι με την ΚΟΑ, θα παραχωρήσουν από κοινού συναυλία στο ΜΜΑ.

Όλες αυτές οι πλούσιες και αξιόλογες μουσικές προτάσεις, υλοποιούνται  υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης, από μουσικούς που είναι μισθωτοί Δημόσιου Τομέα! Γι΄αυτό  καλό είναι να τα λάβει υπ΄όψιν αυτά κάθε αναγνώστης που επιθυμεί «λιγότερο Κράτος», τασσόμενος  υπέρ  του «laissez-faire, laissez-passer».
Θα συμφωνήσω μαζί του στο ότι καθίσταται  αδιέξοδη μια αμιγώς κρατικοδίαιτη κοινωνία και επιχειρηματικότητα. Όμως κάθε φορά που κάποιος  υβρίζει το Κράτος, επιμένοντας να μηδενίζει τη συμβολή του σε κάθε Τομέα της κοινωνικής, πολιτιστικής  ζωής, καταφερόμενος επί δικαίους και αδίκους, ας αναθεωρήσει, σκεπτόμενος  το «υγιές» Παράδειγμα της ΚΟΑ. Μιας Κρατικής Ορχήστρας,  με καίριο ρόλο στη Δημόσια Σφαίρα, που σε όλους όσοι τη στηρίζουν, έχει το σθένος να εκφράζει  ένα Δημόσιο «Ευχαριστώ».
Δημιουργείστε… είς όφελος ΌΛΩΝ. «Με λογισμό και μ΄όνειρο».  


Τίνα Βαρουχάκη 
varouchaki.tar@gmail.com 
Νοέμβριος 2016

Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)


[1]Στην ιστοσελίδα της Ορχήστρας στο facebook έχει αναρτηθεί video με ολόκληρη τη συναυλία

[2] Πηγή: σελίδα της ΚΟΑ στο facebook

[3] Περισσότερες λεπτομέρειες για το αναλυτικό πρόγραμμα της συναυλίας στην ιστοσελίδα της ΚΟΑ: http://www.koa.gr/gr/Events/mia_eutuhis_sugkuria



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center