Η Θεόρβη είναι το βαθύτερο όργανο της οικογένειας του λαούτου. Έχει 14 μονές χορδές (ενώ όλα τα άλλα λαουτοειδή έχουν διπλές) και ιδιότροπο χόρδισμα πού θέλει ψηλότερη την τρίτη χορδή αντί της πρώτης.
Εμφανίσθηκε στην Φλωρεντία στο τέλος του 16ου αιώνα, μεσουράνησε τον 17ο, αλλά και μεγάλο μέρος του 18ου. Αν και όργανο συνοδείας κυρίως, σχεδόν απαραίτητο στο ”basso continuo”, αναπόφευκτα προκάλεσε του συνθέτες της εποχής του να συνθέσουν και σόλο κομμάτια.
Έτσι στην βραδιά αυτή θα ακουστούν αντιπροσωπευτικά κομμάτια των κύριων εκπροσώπων της μικρής αλλά σημαντικής φιλολογίας της θεόρβης.
Του Alessandro Piccinini, του Giovanni Girolamo Kapsberger και του Bellerofonte Castaldi από την Ιταλία, αλλά κυρίως του Robert de Visée, λαουτίστα στην ορχήστρα του Jean Baptiste Lully, αρχιμουσικού της αυλής του βασιλιά Λουδοβικου του ΙΔ’ στις Βερσαλλίες.
Α’ μέρος
Pièces en Re mineur
1. Robert de Visée (ca.1655 - ca.1733) : Entrée d’ Apollon
(Jean Baptiste Lully-Le triomphe e l’amour)
2. Anonyme (Ms. Paris 1106): Les échos d’ Atys (J. B. Lully- Entrée des Zephirs)
3. Robert de Visée : Contredance (La Furstemberg) et double de la Contredance
Pièces en La mineur
4. Anonyme (Ms. Paris 1106): Air de Galatée
5. Giovanni Girolamo Kapsberger (ca.1580-1651) : Passacaglia
6. G.G. Kapsberger: Tocatta 2nda Arpeggiata & Canarios (Sol maggiore)
7. Bellerofonte Castaldi (1580-1649) Arpeggiata a mio modo (Re minore)
8. B. Castaldi : Sonata 9 (La minore)
9. Alessandro Piccinini (1566-1638): Chiaccona in partite variate (Sol maggiore)
Β’ μέρος
Pièces en Sol majeur
1. Anonyme (Ms. Paris 1106): La Cloris
2. Robert de Visée : Entrée des Espagnols de Mr. de Lully
3. Robert de Visée : La Muzette, Rondeau
4. Robert de Visée : Chaconne
Pièces en Re majeur
5. Robert de Visée : Logistille (de Roland de J.B.Lully)
6. Robert de Visée : Suite en Re majeur : Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Chaconne des Harlequins, Gigue.
Θεόρβη κατασκευής Jiri Cepelak (2013) στο πρότυπο του Matteo Sellas 1637 (Βενετία)
Χορηγός επικοινωνίας TaR