Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Οξύνσεις και αναιρέσεις την εποχή της…Ύφεσης (Τ. Βαρουχάκη) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Κλασική Κιθάρα & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Ηλεκτρική & Ακουστική Κιθάρα
  Εκτυπώστε το άρθρο



2o ALL THAT GUITAR FESTIVAL 
στο Λουτράκι

Ένας νέος θεσμός, αναδύεται τα δυο τελευταία χρόνια και το μέλλον του, προδιαγράφεται ευοίωνο. O λόγος για το Φεστιβάλ Κιθάρας Λουτρακίου, το “All That Guitar Festival”, το οποίο διοργανώθηκε τον Ιούλιο του 2016 με ιδιαίτερη επιτυχία, για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Χωρίς βαρύγδουπες διαφημιστικές κορώνες, δίχως υπερβολές και ούτε ίχνος έπαρσης – στοιχεία που άλλωστε χαρακτηρίζουν και την προσωπικότητα του καλλιτεχνικού του Διευθυντή, Γιώργου Μπεχλιβάνογλου,  το νέο φεστιβάλ  επιχειρεί επιτυχώς να γίνει θεσμός.


(Από αριστερά) Γιώργος Μπεχλιβάνογλου (καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ), Γιώργος Αθανασίου, Γιώργος Τσάνας, Βασίλης Κανελλόπουλος, Γιώργος Αναγνωστόπουλος, Βασίλης Καναράς και Κώστας Γρηγορέας.

Το “All That Guitar”, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος του, διαφοροποιείται  από άλλα κιθαριστικά φεστιβάλ, από την άποψη ότι δεν περιορίζει το ενδιαφέρον του αποκλειστικά και μόνο στην κλασική κιθάρα. Επιχειρεί  να  μελετήσει   όλα τα είδη κιθάρας:  κλασικής,   ηλεκτρικής,  ακουστικής, καθώς επίσης και την κιθάρα ως τμήματος ενός ευρύτερου μουσικού συνόλου. Ας μην ξεχνάμε ότι πολυδιάστατη  είναι και η ενασχόληση  του ίδιου του Γ. Μπεχλιβάνογλου με την κιθάρα: αφενός ως σολίστ και καθηγητή κλασικής κιθάρας και αφετέρου ως έναν από τους πιο δημοφιλείς κιθαριστές στη λεγόμενη ως «έντεχνη» ελληνική τραγουδοποϊία.  Αυτό, ερμηνεύει και την πρόθεσή του για παρουσίαση μιας «παλέτας» μουσικών ειδών, στο φεστιβάλ του οποίου έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια. Αυτό το χαρακτηριστικό, είναι πολύ θετικό, γιατί  έδωσε στο κοινό του φεστιβάλ  την ευκαιρία να παρακολουθήσει συναυλίες διαφορετικής μουσικής αισθητικής:  swing, τζαζ, ροκ, ελληνικής μπαλάντας, κλασικής κιθάρας, μουσικής δωματίου κτλ
Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός, ότι φέτος προσκεκλημένοι του φεστιβάλ ήταν μουσικές προσωπικότητες που έχουν  διττή ιδιότητα: αφενός του σολίστα και αφετέρου του συνθέτη (ή και) διασκευαστή. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δελτίο τύπου του Φεστιβάλ: «Το 2o Φεστιβάλ Kιθάρας Λουτρακίου, επικεντρώνει φέτος το ενδιαφέρον του, όχι μόνο σε άξιους εκτελεστές και δεξιοτέχνες σε διάφορα είδη της κιθάρας, αλλά και σε κιθαριστές, οι οποίοι αναπτύσσουν την εργογραφία της μέσα από τις ιδιότητες του συνθέτη και του διασκευαστή».
Η πρώτη μέρα του  Φεστιβάλ, ξεκίνησε με παρουσίαση του έργου  του Κώστα Γρηγορέα, ο οποίος προλόγισε την εκδήλωση.
 Έργα του Κώστα Γρηγορέα ερμήνευσαν οι:  Γιώργος Αθανασίου, («Mattina Luminosa» και «Danza con Fuoco»)  Γιώργος Αναγνωστόπουλος («Τραγούδι με Κρυμμένα Λόγια»),  Βασίλης Κανελλόπουλος («Τρεις Ελληνικές Σπουδές», «Στα Βήματα του Μάρκου»,  «Πρέβεζα»)   Γιώργος Τσάνας («Notturno Affettuoso» και «Παράδοξη Μπαλάντα»).
Στην εκδήλωση συμμετείχε ο καθηγητής και σολίστ Βασίλης Καναράς, με την ερμηνεία του έργου «Πανσέληνος στο Μόλυβο».


Ο Βασίλης Κανελλόπουλος, ερμηνεύοντας έργα του Κώστα Γρηγορέα ”[1]

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, οι πιο «προχωρημένοι» στην κιθάρα από τους συμμετέχοντες μαθητές, είχαν την ευκαιρία να ενταχθούν σε κιθαριστικό σύνολο υπό τη Διεύθυνση του καθηγητή κλασικής κιθάρας Στέλιου Μούστου. Στο σημείο αυτό,  ας μας επιτραπεί η παρατήρηση ότι οι  τρείς ραδιοφωνικές εκπομπές του στο «Τρίτο Πρόγραμμα» («έξι χορδές σαν μια Ορχήστρα», “Musica Reservata” και «Αλχημείες»), αποτελούν παράδειγμα καλών πρακτικών για το πώς θα μπορούσε να διδάσκεται η ιστορία της μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης-τυπικής και άτυπης.  



Η πρώτη ημέρα του Φεστιβάλ, έκλεισε με μια έκπληξη:  τη συναυλία του gypsy swing  μουσικού σχήματος με την επωνυμία «Gadjo Dilo», το οποίο αποτελούν οι μουσικοί: K. Μητρόπουλος, κιθάρα, Σ. Πoμόνης, κιθάρα, Σ. Χρυσοβιτσάνος, βιολί, Γ.Τσιτσούλης, Ακορντεόν και Ηλ. Τσαπατσιάρη,Τραγούδι.
To δελτίο τύπου αναφέρει σχετικά με τη φυσιογνωμία του μουσικού αυτού συγκροτήματος: «Οι Gadjo Dilo έχουν κατορθώσει να συνδυάσουν την μουσική ιδιοφυΐα του θρυλικού κιθαρίστα της gypsy swing Django Reinhardt και την Ελληνική μουσική σκηνή του ’50 και ’60. Με αφετηρία τους δύο αυτούς μουσικούς πολιτισμούς και με πειραματισμούς πάνω σε μεταγενέστερους ήχους της jazz, διασκευάζουν αγαπημένα ελληνικά τραγούδια κορυφαίων δημιουργών, δημιουργώντας το δικό τους μουσικό στυλ, το «Manouche De Grec».

Το επόμενο πρωί ακολούθησαν σεμινάρια κλασικής κιθάρας. To μεσημέρι, της δεύτερης ημέρας του Φεστιβάλ, πραγματοποιήθηκε η συναυλία δυο  ταλαντούχων μουσικών, οι οποίοι εντυπωσίασαν το κοινό: των Εύας Αμπατζίδου και Ορέστη Καλαμπαλίκη.


Το βράδυ της επόμενη ημέρας η συναυλία είχε jazz αισθητική. Ο κιθαριστής  Γρηγόρης Ντάνης (κιθάρα) και η Αγγελική Τουμπανάκη (φωνή) έδωσαν μια εξαιρετική συναυλία στο χώρο wave, στην Παραλία Λουτρακίου.
Η τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ, δεν περιελάμβανε μαθήματα, αλλά μόνο συναυλίες. Μαθητές που διακρίθηκαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, παρουσίασαν τουλάχιστον από ένα έργο στο πλαίσιο της μαθητικής συναυλίας που «άνοιξε» το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας.
 Το κοινό είχε την ευκαιρία να απολαύσει τα πολλά υποσχόμενα ταλέντα μικρών σε ηλικία μαθητών, αλλά και ορισμένων μεγαλύτερων σε επίπεδο πτυχίου και διπλώματος.
Το μεσημέρι της Κυριακής, πραγματοποιήθηκε η συναυλία της Ορχήστρας των Κιθαριστών, υπό τη Διεύθυνση του Στέλιου Μούστου. Είναι άξιο αναφοράς, ότι το υπέροχο αισθητικό αποτέλεσμα που παρακολουθήσαμε, ήταν αποτέλεσμα μόλις δυο ημερών προετοιμασίας!
Aμέσως μετα την Ορχήστρα των Κιθαριστών, εμφανίστηκε το κουαρτέτο μαθητών του Στέλιου Μούστου, με την επωνυμία “ Guitar4-Tune ”, το οποίο αποτελείται από τους κιθαριστές: Δημήτρη Κωστόπουλο, Ανδρέα Μαδημένο, Ιωάννη Σοφό και  Δημήτρη Κλαυδιανό.

Oι διπλωματούχοι σολίστ, εντυπωσίασαν το κοινό με την ωριμότητα των ερμηνειών τους, τη δεξιοτεχνία τους, καθώς επίσης και για το ενδιαφέρον, όσο και πρωτότυπο πρόγραμμά τους. Ειδικότερα, ερμήνευσαν τα έργα: Κώστα Γρηγορέα: «Πρέβεζα»,  Δημήτρη Κωστόπουλου:   «Tune for fortune»,   Andrew York:  «Quiccan»,  Nikolai Rimsky-Korsakov : «Capriccio Espagnol» και Ian Krouse : «Labyrinth (part1)» 

To Φεστιβάλ Λουτρακίου, ολοκληρώθηκε με τη συναυλία των Νότη Μαυρουδή και Γιώργου Τοσικιάν στον χώρο «waves», Παραλία Λουτρακίου.

 

Ακούστηκαν οι γνωστές ατμοσφαιρικές μπαλάντες τους, αλλά και έργα για ορχηστρική μουσική, ερμηνευμένη από δυο κιθάρες σε διασκευή των Νότη Μαυρουδή και Γιώργου Τοσικιάν.

Βαίνοντας προς τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους, οι αναμνήσεις από το  “All that guitar” του 2016, ξεθωριάζουν.
Ακούγοντας τον Γιώργο Μπεχλιβάνογλου να μας αναλύει τα  σχέδια για την επόμενη διοργάνωση, τον Ιούλιο του 2017, δεν μπορεί να μην σκεφτεί κανείς ότι σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, κάποιοι άνθρωποι  ζουν όχι μόνο από, αλλά για τη μουσική.

 




Τελευταία παρατήρηση, αλλά όχι λιγότερο σημαντική: η γάτα του ωδείου, στο οποίο φιλοξενήθηκαν τα επιμορφωτικά σεμινάρια  του All That Guitar 2016, δεν φαίνεται να κατανοεί την αξία της διοργάνωσης και έτσι προτίμησε να...κοιμηθεί.
Αντιθέτως, οι μαθητές  που εκουσίως  έλαβαν την απόφαση να διδαχθούν κιθάρα, (κλασική ή άλλου είδους) οφείλουν να συνειδητοποιούν τα οφέλη που κανείς αποκομίζει παρακολουθώντας  επιμορφωτικά σεμινάρια και συναυλίες – αμφότερα εκπαιδευτικά σχεδιασμένα και υλοποιούμενα από έγκριτους καθηγητές και σολίστ.
Aυτές οι προδιαγραφές δεν πρέπει να φαίνονται αυτονόητες. Δυστυχώς, διανύουμε μια  εποχή, όπου το διαδίκτυο και η tv προωθούν την με κάθε τρόπο  εμπορευματοποίηση της μουσικής, με έμφαση στην  ποπ (δημοφιλή) μουσική.  Τα ΜΜΕ, εκμεταλλευόμενα  το εύλογο «όνειρο» χιλιάδων   παιδιών και εφήβων να ασχοληθούν επαγγελματικά με τη «μοντέρνα» μουσική,  προσπαθούν να τους παρουσιάσουν  τα κάθε μορφής «talent shows» ως τους μοναδικούς διαύλους για τη μουσική γνώση και την επιτυχία! 





Εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες μαθημάτων κλασικής και σύγχρονης κιθάρας, όπως είναι το «All That Guitar»Λουτρακίου, υφίστανται ως μια αξιόπιστη και αξιέπαινη εκπαιδευτική πρόταση.
Φεστιβάλ όπως αυτό, αποτελούν  ένα ισχυρό αντιστάθμισμα στην ημιμάθεια,  την κερδοσκοπία και τη χαλαρή ηθική των καιρών. 


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟ 3ο ALL THAT GUITAR FESTIVAL ΕΔΩ:

(6-10 /7) 3ο Φεστιβάλ Κιθάρας Λουτρακίου


Τίνα Βαρουχάκη 
varouchaki.tar@gmail.com 
Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)


[1] Αναλυτική παρουσίαση και φωτογραφίες αναφορικά με τα έργα του Κώστα Γρηγορέα που παρουσιάστηκαν στο All That Guitar: εδώ



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center