Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » ΣΤΗΛΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ » Ηλεκτρικές Νότες [Μ. Καραγιάννης] & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Ηλεκτρική & Ακουστική Κιθάρα
  Εκτυπώστε το άρθρο

Ένας δεξιο…τέχνης αριστερόχειρας:
Θοδωρής  Ζήρας
(2ο Μέρος)  

Στον προηγούμενο μήνα είχαμε δυο βίντεο για την τεχνική του sweep, που παραχώρησε αποκλειστικά για το TaR ο Θοδωρής Ζήρας.
Στο 1ο  βίντεο σε μορφή μαθήματος μας εξηγεί το μηχανισμό του sweep με κάποιο παράδειγμα. Στο 2ο βίντεο βλέπουμε πως χρησιμοποιεί ο ίδιος το sweep στη μουσική του και τι αποτέλεσμα έχει τεχνικά και μουσικά.
Πριν πάμε λοιπόν στη συνέχεια της συνέντευξης θα σας δώσω και σε παρτιτούρα μια άσκηση σε sweep που μας παραχώρησε ο Θοδωρής Ζήρας.
  





(Συνέχεια της συνέντευξης)

TAR Πού μπορούμε να κατατάξουμε τη μουσική σου, σε τι είδος;
Θ.Ζ. Είναι μια μίξη μοντέρνου metal rock με κλασσική μουσική. Φαίνεται και από τις ενορχηστρώσεις που έχω. Εκτός δηλ. τα drums, μπάσο και ηλεκτρική κιθάρα, όλα τα άλλα είναι «φουλ βιολιά», ίσως και κάποιο harpsichord. Στο καινούριο CD που θα κυκλοφορήσει και θα λέγεται “ Hyperpyrexia”, είναι πιο μοντέρνα η ενορχήστρωση, περισσότερες κιθάρες. Προσπαθώ να το κάνω πιο σύγχρονο. Στον ήχο αυτόν που ακούγεται σήμερα. Αλλά και πάρα πολλά στοιχεία από Μεσόγειο και Ανατολή. Δηλαδή, το CD θα έχει πολύ φρύγιο τρόπο. Γενικά τη μουσική μου θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω Rock-  Metal με μίξη μοντέρνων κλασσικών και Ανατολίτικων στοιχείων.

TAR  Θα ήθελα να μου πεις για τις συνεργασίες σου με άλλους μουσικούς.
Θ.Ζ. Πολύ σημαντική συνεργασία είναι αυτή που έχω τώρα με τον Derek Sherinian  στο CD που θα κυκλοφορήσει. Στο παρελθόν έχω συνεργαστεί με τον κ. Φακανά, με τον κ. Καπηλίδη, με τον Bob Katsioni, το «μεγάλο» αυτόν Έλληνα κημπορντίστα.

TAR   Ποια είναι η γνώμη σου για τη σημερινή ελληνική μουσική, υπάρχει κάτι που να έχει ενδιαφέρον;
Θ.Ζ. Στην ελληνική μουσική τα πράγματα έχουν προχωρήσει μόνο από άποψη παραγωγής. Η ουσία δεν έχει βελτιωθεί. Δηλ. ακούμε ωραίες ηχογραφήσεις, εφάμιλλες του εξωτερικού, αλλά από ουσία τίποτα. Υπάρχει πολύ fast-food. Θέλουν να τελειώνουν σ’ ένα μήνα ολόκληρο CD. Όταν βλέπεις, ότι ένας συνθέτης κάνει πέντε και έξι CD το χρόνο και με δεκαπέντε τραγούδια στο CD δηλαδή…… δε γίνεται. Ποιος μπορεί να γράψει εκατό καλά τραγούδια το χρόνο; Παρακολουθώ τα πάντα και ενημερώνομαι για το παραμικρό στη μουσική, για να έχω και άποψη. Δυστυχώς τα πράγματα δεν τα βλέπω καλά και θα είναι όλο και χειρότερα.

TAR Ποια είναι η θέση της ηλεκτρικής κιθάρας στην ελληνική μουσική; Υπάρχει ουσιαστική παρουσία;
Θ.Ζ. Νομίζω, ότι όσο περνά ο καιρός, η θέση της ηλεκτρικής κιθάρας θα συρρικνώνεται. Εκτός εάν είναι κάτι προφανές κιθαριστικό, κάτι σε πιο Rock, κάτι τέτοιο. Όμως δεν υπάρχουν και συγκροτήματα, που είναι κάτι πιο ομαδικό. Τώρα πια όλοι θέλουν να κάνουν σόλο καριέρα. Σημασία έχει μόνο ο τραγουδιστής και δε νοιάζεται κανείς ποιος θα παίξει κιθάρα ή οτιδήποτε άλλο.

TAR Έχουν βοηθήσει και τα reality προς αυτήν την κατεύθυνση;
Θ.Ζ. Δεν έχω τίποτα με τα παιδιά των reality’s, αλλά βλέπω ότι τα κατευθύνουν. Τους δημιουργούν μια ψεύτικη εικόνα. Δεν μπορεί να σε ψηφίζουν πεντακόσιες χιλιάδες κόσμος, να βγαίνεις «πρώτος» και μετά να πουλάς μόνο πέντε-έξι χιλιάδες CD.

TAR Ποιούς Έλληνες κιθαρίστες ξεχωρίζεις;
Θ.Ζ. Αυτός που με έχει εντυπωσιάσει, είναι ο Γιάννης Σπάθας! Μου αρέσει αυτό το ιδιαίτερο που έχει στο παίξιμό του, έχει… έχει… κάτι! Όλοι παίζουν πεντατονική, αλλά όπως την παίζει αυτός μ’ αρέσει πολύ. Τον είδα και στο live με τους Toto πολύ ωραίο live! Επίσης ένας κιθαρίστας που μου αρέσει πολύ είναι ο Κώστας Καραμητρούδης των Gus G. Πολύ καλός κιθαρίστας με έξυπνο παίξιμο και ξέρει και πως να πλασάρει αυτό που θέλει στον ακροατή.

TAR Από το διεθνή χώρο;
Θ.Ζ. Από το διεθνή χώρο η πρώτη μου μεγάλη επιρροή ήταν ο Yngwie Malmsteen. Ήταν ο λόγος που ξεκίνησα να παίζω ηλεκτρική κιθάρα και γι’ αυτό τα δύο πρώτα μου CD ήταν σ’ αυτό το στυλ. Τώρα έχω ξεφύγει απ’ αυτό και ψάχνω διαφορετικά πράγματα. Μ’ αρέσει ο Allan Holdsworth, Greg Howe. Είναι ο αγαπημένος μου αυτή τη στιγμή, ο οποίος έχει μια μίξη fusion με Blues, Rock, Metal, (τα παίζει όλα και πολύ καλά). Μ’ αρέσει ο Michael Romeo των Symphony X, αυτός παίζει νεοκλασικό σαν τον Malmsteen και έχει   επιρροές από Soundτrack. Επίσης ο Derek Sherinian που συνεργάζομαι  στο καινούριο μου CD, αν και παίζει πλήκτρα έχει πολύ κιθαριστικό στυλ και στον ήχο του χρησιμοποιεί πετάλια κιθάρας distortion, delays, κάνει Bend κλπ.  

TAR . Έχεις δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διδασκαλίας με βιβλία, CD, σε βλέπουμε να παίζεις τις ασκήσεις σε DVD,  θέλεις να μας πεις λίγα λόγια;
Θ.Ζ.  Η διδασκαλεία είναι ο βασικός τρόπος βιοπορισμού που έχω, γιατί δυστυχώς ή ευτυχώς δεν έχω φτάσει ακόμα στο σημείο να πουλάω τόσα πολλά CD, ώστε να ζω απ’ αυτό. Έχω ασχοληθεί όμως  με τη διδασκαλεία παρά πολύ. Από το στρατό ακόμα άρχισα να φτιάχνω την ύλη. Μιλάμε για δεκάδες σελίδες εκπαιδευτικού υλικού και έχω κυκλοφορήσει και DVD. Τώρα ετοιμάζω μια σειρά με πολλά DVD με εξειδικευμένα θέματα, όχι δηλαδή πώς να παίξετε κιθάρα, αλλά πχ. Sweep picking σε τρεις χορδές, sweep picking σε πέντε, tapping με οκτώ δάχτυλα κλπ. πολύ εξειδικευμένα πράγματα. Αυτό μ’ αρέσει γιατί εμβαθύνω στην τεχνική και αφ’ ενός με κάνει καλύτερο και μπορώ να το χρησιμοποιώ στην μουσική μου, αφ’ εταίρου με βοηθάει να μπορώ να δίνω λύσεις στο μαθητή που έχει απορίες ή προβλήματα στην τεχνική. Όλα αυτά που περιέχονται στη διδασκαλεία μου, είναι πράγματα που έχω μάθει από τους δασκάλους μου εδώ, αυτά που έμαθα στην Αγγλία, είναι αυτά που ακούω, είναι αυτά που μελετάω.      



Τελειώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω τον Θοδωρή Ζήρα για τη συνέντευξη που μας έδωσε και για όλο το υλικό που μας παραχώρησε σε βίντεο και παρτιτούρες. Παρακάτω θα δούμε μια άσκηση στην πεντατονική κλίμακα αυτή τη φορά σε τεχνική Tapping, όπως επίσης και για τους πολύ προχωρημένους, ένα κομμάτι του το Dash, από το πρώτο του CD με τίτλο “Trained to play”. Εδώ έχουμε στην αρχή το κομμάτι πλήρες, για να το ακούσουμε, μετά το έχουμε σε backing track, δηλ. έχουμε τη συνοδεία χωρίς το σόλο, για να παίξουμε εμείς το σόλο, έχουμε και την παρτιτούρα σε μορφή pdf  και ένα video που βλέπουμε πως το παίζει ο ίδιος ο δημιουργός.
Σε όσους το επιχειρήσουν «καλή επιτυχία» !!!

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ:
01 Dash original track.mp3
02 Dash-Backing Track.mp3
03 Dash Video.wmv
04 Dash Score.pdf

 

 

 



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center