Μήπως κάτι μου διαφεύγει; (2)
Μετά τον περίφημο σοπράνο Δημήτρη Κοπανάκη, είχαμε την εξαιρετική τύχη να πέσουμε επάνω σε κάποιες ακόμα παγκόσμιας εμβέλειας ειδήσεις, με την πολύτιμη βοήθεια καλού φίλου του TaR.
Δυστυχώς, βρίσκονται κι αυτές καταχωνιασμένες μέσα σε άλλη, πολύ μικρότερης σημασίας από αυτές, είδηση!
Στην ιστοσελίδα in.gr και συγκεκριμένα στις πολιτιστικές ειδήσεις, διαβάσαμε για την επικείμενη συναυλία στην μνήμη του Νίκου Κούρκουλου της συμφωνικής ορχήστρας των μουσικών συνόλων του Δήμου Αθηναίων (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=789129&lngDtrID=253), η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 27 Μαρτίου στο θέατρο Rex. Ανάμεσα στ’ άλλα, αναφέρονται και επί λέξει τα εξής (οι υπογραμμίσεις δικές μας):
...Θα βρεθούν ο Ίψεν μαζί με τον Κρικ στο έργο του Πέρκινκ, στη σουίτα Πέρκινκ θα βρεθεί δίπλα ο Σαίξπηρ με τον Καρλ Μαρία Φον Βέμπερ στον Οπερο και θα παρουσιαστεί επίσης ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα του Σαίξπηρ μέσα από τη φαντασία του Τσαϊκόφσκι...
...Το πρόγραμμα θα συμπληρωθεί με τη φαντασία για χορωδία πιάνων και ορχήστρα του Μπετόβεν...
Μετά από... ενδελεχή έρευνα σύσσωμου του δημοσιογραφικού επιτελείου του TaR, διαπιστώσαμε τα εξής:
1) Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, ζούσε στην Αμερική ένας Έλληνας μετανάστης – Κρητικής καταγωγής – ονόματι... Ρυάκης. Μπολιασμένος από το καλλιτεχνικό μικρόβιο και θέλοντας να κάνει καριέρα μουσικού, άλλαξε το όνομα του επί το καλλιτεχνικότερον σε... Creek (the Greek)! Κυκλοφορώντας στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Αμερικής, αλλά και στην ελληνική παροικία, γνώρισε την Μελίνα Μερκούρη και, μέσω αυτής, τον Anthony Perkins. Ο οποίος Perkins ετοιμαζόταν τότε να ανεβάσει μία πειραματική θεατρική παράσταση, εμπνευσμένη από τον Peer Gynt του Ibsen, χωρίς όμως να χρησιμοποιήσει τη γνωστή μουσική του Edvard Grieg. Έτσι, συμφώνησαν να γράψει τη μουσική ο Creek. Με το που ολοκλήρωσε τη σύνθεση μιας σουίτας γι’ αυτό το σκοπό (την οποία τιτλοφόρησε Perkink - μιας και του άρεσαν και οι Kinks!), έμαθε ότι τελικά η παράσταση ματαιώνεται, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του Perkins. Έτσι, το πρώτο αυτό έργο του Creek, έμελλε να είναι και το τελευταίο του. Απογοητευμένος, χάθηκε στη δίνη της ψυχεδέλειας. Κάποιοι μάλιστα λένε ότι τον είδαν κάποτε παρέα με τον Syd Barrett, στο σπίτι του οποίου βρέθηκαν τα χαμένα χειρόγραφα της σουίτας μετά τον πρόσφατο θάνατο του.
Την σουίτα Perkink θα απολαύσουμε σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση στην επικείμενη συναυλία.
Creek the Greek - Jane Fonda - Anthony Perkins
2) Η χαρά των πρωτόγνωρων ακουσμάτων δεν σταματάει όμως εδώ. Ο Όπερος είναι μια όπερα του Carl Maria von Weber, η οποία κάποια στιγμή παρουσίασε έντονα συμπτώματα κρίσης ταυτότητας. Μετά από μακροχρόνιες έρευνες ειδικών, συμφωνήθηκε σε πρόσφατο παγκόσμιο συνέδριο, πως η μόνη αποτελεσματική λύση θα ήταν η εγχείριση αλλαγής φύλου. Έτσι, η Όπερα έγινε... Όπερος και για καινούργιο της όνομα διάλεξε το Oberon! Πρόκειται για την μοναδική καταγραμμένη περίπτωση στα παγκόσμια χρονικά αρσενικής όπερας, την (τον) οποία(-ο) θα έχουμε την τύχη να ακούσουμε στην νέα της (του) μορφή για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό παίχτηκε ήδη στο 17ο παγκόσμιο συνέδριο τραβεστί...
Ο Όπερος Oberon
3) Η κορύφωση της βραδιάς θα προκύψει με την επίσης πρώτη παγκόσμια εκτέλεση ενός άγνωστου έως σήμερα έργου του Beethoven, το παρασκήνιο της σύνθεσης του οποίου έχει περίπου ως εξής:
Λίγο μετά την παρουσίαση της 9ης Συμφωνίας, ο Beethoven διαπίστωσε πως είχε πλέον κουφαθεί τόσο πολύ, που ούτε με τόσο μεγάλη ορχήστρα και χορωδία κατάφερνε να ακούει τις συνθέσεις του. Αρχισε λοιπόν να φαντάζεται πως αν οι εκατόν τόσοι άνθρωποι της χορωδίας, εκτός από το να τραγουδάνε έπαιζαν και από ένα πιάνο ο καθένας, ίσως κάτι κατάφερνε να ακούσει. Έτσι συνέθεσε την φαντασία για χορωδία πιάνων και ορχήστρα. Δυστυχώς, τζίφος η υπόθεση! Εντελώς κουφός (τόσο, που πλέον νόμιζε πως είναι... ζωγράφος!) και απογοητευμένος, χάρισε τα χειρόγραφα σ’ έναν Αγγλο φίλο του, μακρινό πρόγονο του... Syd Barrett!!!
Να συμπληρώσουμε πως η χορωδία πιάνων είναι μικτή: τα μισά είναι με ουρά και τα άλλα μισά... κολοβά!
Beethoven (disappointed...)
4) Ο δαιμόνιος συντάκτης της είδησης δεν μπορεί να φανταστεί τι παγκόσμιες αποκλειστικότητες ξεγλίστρησαν μέσα απ’ τα χέρια του!
(he coofed you: άλκης)
Υ.Γ. Με την ευκαιρία, θυμηθήκαμε και τον τρόπο που κάποια εφημερίδα είχε παρουσιάσει πριν από πολλά χρόνια μια συναυλία των Ασημακόπουλου – Ζώη: Συναυλία πιάνου για δύο κιθάρες!!!!!!!!!!