Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΣΤΗΛΕΣ » Οξύνσεις και αναιρέσεις την εποχή της…Ύφεσης (Τ. Βαρουχάκη) & Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΑΠΟΗΧΟΙ:
ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018

Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε (βιολί), Benedict Klöckner(βιολοντσέλο) και Ούβε Μάτσκε (πιάνο)

 

 

Ένα εξαίρετο τρίο μουσικής δωματίου μας ζέστανε, φέρνοντάς μας την «Άνοιξη» και μας αποχαιρέτισε με ένα γλυκύτατο, μελωδικό, «Χειμώνα».
Ο λόγος για τη συναυλία μουσικής δωματίου που δόθηκε το Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου, στην κατάμεστη αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών. 
Η εξαίρετη σολίστ βιολιού, Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε, (Danae Papamatthäou-Matschke) με την υπερβατική της δεξιοτεχνία, ερμήνευσε μια από τις πιο γνωστές και μελωδικές σονάτες του L. v. Beethoven για βιολί και πιάνο, τη Σονάτα ν.5 σε Φα μείζονα, έργο 24 (1801) γνωστή με την επωνυμία «της Ανοίξεως»-επωνυμία που δεν αποδίδεται στον ίδιο τον συνθέτη. Στο πιάνο, ο επίσης εξαίρετος σολίστ, Ούβε Μάτσκε (Uwe Matschke), ο οποίος είναι τακτικός Καθηγητής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Στη συνέχεια του πρώτου μέρους της συναυλίας, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τον καταξιωμένο Γερμανό βιολοντσελίστα, Benedict Klöckner, ο οποίος συνέπραξε με τον Ούβε Μάτσκε για μια εντυπωσιακή ερμηνεία της επίσης πολύ μελωδικής Σονάτας «Arpeggione» D.821, (1824) για βιολοντσέλο και πιάνο του F. Schubert.
Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, εμφανίστηκαν οι τρείς μουσικοί επί σκηνής για να ερμηνεύσουν ένα επίσης δημοφιλές έργο μουσικής δωματίου του L. v. Beethoven. Πρόκειται για  το περίφημο τρίο L. v. Beethoven  σε σι ύφεση μείζονα, έργο 97 γνωστό ως «τρίο του αρχιδούκα» για βιολί,  βιολοντσέλο και πιάνο (1810-11).

Οι έξοχες ερμηνείες καταχειροκροτήθηκαν από το ευπρεπέστατο και ώριμο κοινό, το οποίο σεβόμενο το πρωτόκολλο και τη συνοχή των έργων, δεν χειροκρότησε ούτε μια φορά ανάμεσα στα μέρη. Μετά το πέρας του επίσημου προγράμματος, οι τρείς εξαίρετοι μουσικοί, μας επιφύλασσαν μια σπουδαία έκπληξη: μας ταξίδεψαν σε άλλη εποχή και ύφος, ερμηνεύοντας τον «Χειμώνα» από το έργο “Four Seasons of Buenos Aires” του Ástor  Piazzolla.
Η Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε, είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεται με τον τσελίτσα Benedict Klöckner, όπως δήλωσε σε συνέντευξή της στο Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ύστερα από σπουδές προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου στο Πανεπιστήμιο Mozarteum στο Ζάλτσμπουργκ, σήμερα ζει και εργάζεται στη Γερμανία, όπου παράλληλα παρακολουθεί  το δεύτερο μεταπτυχιακό κύκλο "Konzertexamen" στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου.

H συναυλία αποτελούσε την κορύφωση των μουσικών δραστηριοτήτων ενός σεμιναρίου για βιολί και βιολοντσέλο που έλαβε χώρα στο Ωδείο Αθηνών από τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου, έως την Παρασκευή, 8 του ίδιου μήνα. Ίσως έτσι ερμηνεύεται το γεγονός ότι μεταξύ των θεατών ήταν πολλοί νέοι και παιδιά.

 

Σημειωτέον ότι την Κυριακή, 9 Δεκεμβρίου, οι τρείς μουσικοί παραχώρησαν αφιλοκερδώς μια συναυλία στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», τα έσοδα της οποίας διατέθηκαν υπερ της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών «Πόρτα Ανοικτή». Τόσο το σεμινάριο, όσο και οι συναυλίες διοργανώθηκαν με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα και του Ιδρύματος Schwarz.

Ας ελπίσουμε σε τέτοιες όμορφες συνεργασίες που μας χαρίζουν αξέχαστες μουσικές βραδιές, με μουσικές εξαίσιες και αγαπημένες, οι οποίες επιδρούν καταλυτικά σε ένα ευαίσθητο και ποικίλο ηλικιακά κοινό. Στο σημερινό φιλόμουσο κοινό, ας μην ξεχνάμε ότι περιλαμβάνονται οι σολίστ, οι δάσκαλοι και τα μέλη των ακροατηρίων του μέλλοντος. Χαρακτηριστική του ανεκτίμητου οφέλους που έχει για τους  μαθητές ωδείων η παρακολούθηση συναυλιών, είναι η περίπτωση δυο μικρών μαθητών, οι οποίοι  την ώρα των συγχαρητηρίων, ρωτούσαν πληροφορίες για το βαθμό δυσκολίας ενός από τα έργα, με σκοπό να επιχειρήσουν την ερμηνεία του σε ένα δικό τους σχήμα μουσικής δωματίου. Στη δική μου συνείδηση, αυτά τα δυο παιδιά πρόσθεσαν στην εκλεπτυσμένη μουσική βραδιά μια ακόμη νότα αισιοδοξίας... 


Τίνα Βαρουχάκη 
varouchaki.tar@gmail.com
Δεκέμβριος 2018
Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου


Εγγραφείτε για διμηνιαία ενημέρωση (email) με τα πρόσφατα άρθρα στο TaR

  

Δείτε ΕΔΩ προηγούμενες ενημερώσεις, ως δείγμα.



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center