Διαδικτυακό περιοδικό Μουσικής TAR - ΚΙΘΑΡΑ & ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ
TRANSLATE this page:
 αρχική     προφίλ     ιστολόγια    επικοινωνία        RSS FEEDS           
GR CY

<< ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ >>
Επιμέλεια: Τίνα Βαρουχάκη



 

Tar Logo

| More
Home » ΑΡΘΡΑ (χρονολογικά) & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » Eλληνική Μουσική και Τραγούδι & Home » ΑΡΘΡΑ (θεματολογικά) » ΦΑΚΕΛΟΙ » φάκελος Μουσική Παιδεία » Διαβάθμιση Ωδείων
  Εκτυπώστε το άρθρο

ΠΕΡΙ ''ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ'' ΚΑΙ ΩΔΕΙΩΝ

(Του Νίκου Χατζηελευθερίου)

Επειδή λοιπόν,

1.   Το θέμα θα λυθεί, μ΄ αυτόν τον τρόπο τώρα [;;;], (η με άλλον αργότερα, η με οποιονδήποτε τρόπο κάποτε η με κανέναν τρόπο ποτέ…)

2. Στην παρούσα χρονική περίοδο, δηλαδή για αρκετά χρόνια (μέχρι επόμενη ενδεχόμενη συνταγματική αναθεώρηση), το περίφημο άρθρο 16 του Συντάγματος θα είναι σε ισχύ, και ο μοναδικός φορέας παροχής ανώτατης εκπαίδευσης θα είναι το κράτος.

3. Λόγω της παραπάνω (Νο 2 σημείωσης), ο όρος ''Διαβάθμιση ωδείων'' είναι πρακτικά άνευ περιεχομένου.

 

ΤΟΤΕ

Η μόνη διαδρομή που μπορεί να διανυθεί είναι η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ των τίτλων σπουδών.

Επαναλαμβάνω λοιπόν, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΙΤΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ…

 

Επειδή λοιπόν,

   1. ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ που υπάρχουν και χρήζουν (αλλιώς προς τι ο λόγος…;)  αναβάθμισης, είναι αυτοί των Ωδείων.

2. Οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ που παρέχουν και πραγματοποιούν ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ κύκλο μουσικής εκπαίδευσης, δομημένο σε επίπεδα σπουδών, πλήρη ειδικών και απαιτούμενων

γενικών μαθημάτων, με εμπράγματη εγκύκλια ολοκλήρωση, είναι τα Ωδεία.

   3.     ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ, που από την οργάνωση τους, τη διαθεσιμότητά τους, τη δομή και την εμπεδωμένη σχεδόν έναν αιώνα λειτουργικότητάς  τους, ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ στον ΒΙΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ιδιαίτερο χαρακτήρα της μουσικής εκπαίδευσης (ποικίλα ηλικιακά στάνταρς, εξατομικευμένη και μη προβλέψιμη-από τις γενικές εκπαιδευτικές οριοθετήσεις-απόδοση και εξέλιξη των μαθητών, είναι τα ωδεία.

       4. ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, που μπορούν να λειτουργήσουν ολοκληρωμένα, στη βάση των ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, [δηλαδή, αναζήτηση της ''μοναδικότητας'' (σε αντίθεση με την επιστήμη που ευσταθεί μόνο με την επαναληψιμότητα), ανοχή στην υποκειμενικότητα, ευελιξία στην επιλογή με την ύπαρξη ''σχολών'' και ρευμάτων, άρα και την ΄''επιλογή'' του διδάσκοντος σε περισσότερες της μίας εκπαιδευτικής βαθμίδας κ.α.], είναι τα ωδεία.

      5. Επειδή η πολιτεία, το ίδιο το κράτος δηλαδή (και όχι ένας επιστημονικός οργανισμός, μορφωτικό ίδρυμα κλπ) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ πιστοποίησης, χορήγησης άδειας επαγγέλματος κλπ πρόσωπα ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.

     6. Η Πολιτεία ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να παραβλέπει την αντικειμενική ιστορική καταγραφή φαινομένων, αποτυπωμάτων και παρουσιών, στο όνομα μια δυνητικής νέας τάξης και οργάνωσης, όταν στοχεύει στη συμμετοχή της κοινωνίας στο νέο γίγνεσθαι…     

 

       ΤΟΤΕ

 

Το ''Κρατικό πιστοποιητικό" η όπως αλλιώς το πει κανείς θα πρέπει να αφορά ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΩΔΕΙΩΝ.

 

Ο τρόπος θα είναι μια εξέταση για όσους αποφοιτήσουν από την εφαρμογή του θεσμού και μετά.

Για τους ήδη αποφοιτήσαντες θα πρέπει να υπάρξει κλιμακούμενα διαφορετική προσέγγιση και ΌΧΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Θα μπορούσε λοιπόν η διαδικασία αυτή να έχει μια τέτοιου είδους μορφή

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας…. και Πολιτισμού….. συστήνεται κοινή ομάδα εργασίας των υπηρεσιών των δύο υπουργείων με σκοπό τη δημιουργία ΑΡΧΕΙΟΥ-ΜΗΤΡΩΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ.

Στο αρχείο αυτό θα καταχωρηθούν όλες οι πράξεις-αποφάσεις του ΥΠΠΟ (δηλαδή ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ) για:

-Την ίδρυση των υπό λειτουργία Ωδείων

-Το διορισμό όλων των εν ενεργεία  διδασκόντων (επιμελητών, δασκάλων, καθηγητών) και καλλιτεχνών διευθυντών των Ωδείων.

-Τη συγκρότηση επιτροπών για απολυτήριες και κατατακτήριες εξετάσεις των τελευταίων 20(;) χρόνων

 

 2. Κατόπιν, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας δημιουργείται (Χ)μελής Επιτροπή, η οποία αποτελείται από αρμόδιους παράγοντες διοικητικούς-εκπαιδευτικούς- καλλλιτεχνικούς του Υπουργείου Παιδείας (προφανώς δε γίνεται αλλιώς...;)

Η Επιτροπή αυτή καταρτίζει τις ανά "ειδικότητα" (όργανο η ανώτερα θεωρητικά) επιτροπές εξετάσεων, από τους πλέον έγκριτους και παλαιότερους μουσικούς-καθηγητές ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

 

 3. Οι επιτροπές εξετάσεων, προετοιμάζουν, προκηρύσσουν και διενεργούν τις εξετάσεις, το περιεχόμενο και η δομή των οποίων θα θεσμοθετηθούν μετά από διάλογο με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς.

 4. Θα θεσμοθετηθούν εξεταστικές διαδικασίες σε δύο άξονες.

 α) Διενέργεια γραπτών και προφορικών-εκτελεστικών εξετάσεων ανά ειδικότητα για τους απόφοιτους ωδείων που επιθυμούν να αποκτήσουν "πιστοποιητικό" και ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ να αποφοιτήσουν ΜΕΤΑ την εφαρμογή του θεσμού.

 β) Για τους ήδη κατόχους τίτλους σπουδών των Ωδείων.

 i) Για τους αποφοιτήσαντες την τελευταία 5ετία, δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην άμεση εξέταση  η την κατάθεση "φακέλου" με τα στοιχεία της διδακτικής και καλλιτεχνικής δραστηριότητας η συνδυασμό των δύο με καθορισμένο συντελεστή-ποσόστωση βαθμολόγησης.

 ii) Για τους έχοντες ήδη 5χρονη διδακτική προϋπηρεσία σε Ωδεία, κατάθεση φακέλου με την διδακτική και καλλιτεχνική δραστηριότητα με τη δυνατότητα συμμετοχής σε εξέταση για την απόκτηση επί πλέον μοριοδότησης.

 iii) Για τους έχοντες πέραν της 10ετούς προϋπηρεσίας στα Ωδεία, χορήγηση πιστοποιητικού με απλή κατάθεση φακέλου με στοιχεία διδακτικής και καλλιτεχνικής δραστηριότητας.

 

 Σημ: Θα μπορούσε να προβλεφθεί εξέταση για όλους (μ ένα εύλογο όριο ηλικίας), πάνω σε βιβλιογραφία Παιδαγωγικής ύλης (;)

 

Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι, όλα αυτά τα έγραψα διότι:

1. Πιστεύω ότι ΠΑΝΤΑ υπάρχει τρόπος και χρόνος.

2. Πιστεύω ότι μπορεί να δημιουργηθεί κάτι καλό.

Θεωρώ ως πλέον ανίσχυρο επιχείρημα το "Αυτά δεν έχουν γίνει πουθενά και ποτέ" Ε.. και; Ας γίνουν πρώτη φορά εδώ.

3. Δεν προσδοκώ κάτι ουσιαστικό από τις συνδικαλιστικές ενώσεις του χώρου μας που υπάρχουν....(;)

4. Θεωρώ ότι θα είναι πολύ μεγάλη αλλά και πολύ ευχάριστη έκπληξη αν οι άνθρωποι του χώρου μας...δηλαδή εμείς...καταφέρουμε να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε διεξοδικά κάποια παρέμβαση μας.

5. Πιστεύω ΑΚΡΆΔΑΝΤΑ ότι κανένας παράγοντας της δημόσιας και κοινωνικής ζωής δεν έχει συνειδητοποιήσει το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΌ φορτίο που φέρουν οι εκφραστές της μουσικής Παιδείας και εκπαίδευσης του χώρου των Ωδείων,  και σ αυτό φταίμε αποκλειστικά οι ίδιοι.

 

Δια ταύτα....

Χρειαζόμαστε,

Αποφασιστικότητα, ΜΕΛΕΤΗ, ανεκτικότητα στην ανταλλαγή απόψεων, κινητοποίηση ουσιαστική (δε θέλει πολύ να γίνουμε γραφικοί "Μακεδονομάχοι"),

Έναν καλό Νομικό

Έναν καλό Πολιτικό επιστήμονα με η χωρίς " " (Δεν κάνω χιούμορ).

Υπάρχει τρόπος...

 

Νίκος Χατζηελευθερίου
nickoschatzieleftheriou@gmail.com

 


Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)


Εγγραφείτε για διμηνιαία ενημέρωση (email) με τα πρόσφατα άρθρα στο TaR

  
 


 



| More

    - Ενημερώστε για τις εκδόσεις σας. (Στις "κυκλοφορίες" η παρουσίαση των εκδόσεων γίνεται με την επιμέλεια και ευθύνη των δημιουργών τους).
    - Ενημερώστε το TaR (webmaster.tar@gmail.com) για τις δραστηριότητές σας και για οποιαδήποτε κιθαριστικού ή γενικότερου μουσικού ενδιαφέροντος είδηση
    (Ό,τι παρατίθεται στις ενημερωτικές στήλες είναι πληροφόρηση κι όχι -κατ' ανάγκη- πρόταση του TaR)
Το TaR λειτουργεί ως μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών. 
Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες, τα οποία και δημοσιεύει "καλή τη πίστει". Όπως είναι επόμενο όμως, το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες.
.

© TAR - Μουσικό διαδικτυακό περιοδικό
webmaster: Κώστας Γρηγορέας
διευθυντής: Νότης Μαυρουδής


εικαστική επιμέλεια, σχεδιασμός: Ειρήνη Κουρζάκη
υλοποίηση, φιλοξενία: Hyper Center