Η ελληνική μουσική πενθεί την απώλεια της Βίκυς Στυλιανού
Αποχαιρετισμός του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου στην άξια συνάδερφο και συνοδοιπόρο, την πιανίστα Βίκυ Στυλιανού
Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος μέσω της πένας του μέλους του Δ.Σ. του, μαέστρου Χρήστου Κολοβού, αποχαιρετά με οδύνη την διαπρεπή πιανίστα Βίκυ Στυλιανού, η οποία «έφυγε» από την ζωή το βράδυ της 25ης Ιουλίου, σε αθηναϊκό νοσοκομείο, όπου νοσηλευόταν.
Πρώτο βραβείο της Σχολής Χαιρογιώργου του Ωδείου Αθηνών, η Στυλιανού, 11 ετών ακόμη, είχε κερδίσει το Α’ βρ. του Διαγωνισμού «Καίτης Παπαϊωάννου». Με υποτροφία της Γαλλικής Κυβερνήσεως σπούδασε επί 3ετία στο Παρίσι κοντά στον Πιέρ Σανκάν, αλλά και στην «Εκόλ Νορμάλ». Συνέχισε στην Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας αποκομίζοντας το δίπλωμα σολίστ. Έκτοτε εμφανίσθηκε σε 100άδες σόλο ρεσιτάλ, κοντσέρτα, συναυλίες μουσικής δωματίου και ως μέλος διαφόρων ορχηστρικών συγκροτημάτων στην Ευρώπη (Γαλλία, πρώην Δ. Γερμανία, πρώην Τσεχοσλοβακία, Βουλγαρία, Ελβετία) και την Ελλάδα, αποκομίζοντας πάντοτε λαμπρές κριτικές. Έπαιξε και ηχογράφησε δεκάδες, αν όχι 100άδες έργα Ελλήνων συνθετών ζώντων και τεθνεώτων κατά τεκμήριο σε Α’ εκτέλεση σε ραδιοφωνία, τηλεόραση, βινύλιο και CD.
Σπούδασε και ανώτερα θεωρητικά με τους συνθέτες Περικλή Κούκο και Άλκη Μπαλτά, δίδαξε στα Ωδεία Αθηνών (1981-1994) και Ελληνικό κ.α., ενορχήστρωσε πολλά έργα για διάφορα σύνολα, μα η σπουδαιότερη συμβολή της ίσως είναι, ότι μετείχε από του 1982 στο ιστορικό πια «Τρίο Αθηνών», το «νεότερο», όπως γράφει ο Καλογερόπουλος στο Λεξικό του, με το ζεύγος Χάρη και Ντάνας Χατζηγεωργίου. Με το «Τρίο» «όργωσαν» κυριολεκτικά κάθε ελληνική γωνιά και πολλές χώρες του εξωτερικού ερμηνεύοντας αξιομνημόνευτα σχεδόν όλα τα μεγάλα «πιάνο τρίο» του παγκόσμιου ρεπερτορίου, αλλά και της Εθνικής μας Σχολής. Μερικά από αυτά αποτύπωσαν και σε βινύλιο, όπως το «τρίο» του Θεοδωράκη και τις «Σονατίνες» του για βιολί και πιάνο, τα «τρίο» των Βάρβογλη, Σκαλκώτα, Πετρίδη κ.ά. Ανεξάντλητη η δισκογραφία της. Από τα τελευταία έργα που αποτύπωσε σε ψηφιακούς δίσκους είναι διάφορα του Μπαλτά για σόλο πιάνο και του Μπάμπη Κανά για μουσική δωματίου.
Η Βίκυ Στυλιανού αφιέρωσε μεγάλο μέρος της καριέρας της στην ανάδειξη της Νεοελληνικής Έντεχνης Μουσικής και οι Έλληνες συνθέτες της οφείλουν πολλά. Κυρίως, οι σύγχρονοι Έλληνες συνθέτες, στων οποίων πνοή έδωσε στα έργα τους και δίδαξε, ώστε να προοδεύσουν στη δυσκολότατη τέχνη τους, οι πολλοί εκκολαπτόμενοι μαέστροι που εκπαιδεύτηκαν με την τέχνη και την τεράστια πείρα της από διάφορα σεμινάρια που ελάμβανε μέρος ως «συνοδός» και «εκγυμνάστρια», το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής που ίδρυσε ο ακαδημαϊκός, συνθέτης και μαέστρος, Θόδωρος Αντωνίου, το οποίο ελάμπρυνε με την συνεργασία της επί δεκαετίες, όλοι εμείς που παίξαμε μαζί της από μαθητές στο Ωδείο, αλλά και κατόπιν ή την διευθύναμε κατά καιρούς και το κοινό που την τίμησε με την παρουσία του.
Η Βίκυ ήταν ανάμεσα στους ελάχιστους εναπομείναντες μουσικούς της… «αείμνηστης» πια «Ορχήστρας των Χρωμάτων», που με νόμο, ενσωματώθηκαν στην Ορχήστρα της Λυρικής Σκηνής, μα δεν πρόλαβε να ευχαριστηθεί τη δικαίωση αυτή. Ήταν πάντα δίπλα σε όλους τους νέους και σε κάθε τι καινούριο.
Ο Π.Μ.Σ. εκφράζει τα θερμότατα συλλυπητήριά του στον σύντροφο της ζωής της, συνάδερφο Μαέστρο, συνθέτη και Δάσκαλο, Άλκη Μπαλτά.
Ο αποχαιρετισμός της θα λάβει χώρα την Τρίτη, 30 Ιουλίου, στις 12.30 μ.μ. στο νεκροταφείο της Ηλιούπολης.
Για τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο,
Δρ Χρήστος Ηλ. Κολοβός
Μαέστρος
*************
Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Το περιεχόμενο του κειμένου, το φωτογραφικό, βιντεογραφικό ή ηχητικό υλικό καθώς και η επιμέλεια του άρθρου είναι ευθύνη του συγγραφέα)
Το TaR, εκπληρώνοντας το όραμα του ιδρυτή του Νότη Μαυρουδή (1945-2023), συνεχίζει να λειτουργεί ως μία ελεύθερη και αυστηρά μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα, που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία και στην εγκυρότητα των συνεργατών του. Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους, διορθωτές κλπ, άρα δεν έχει την υποδομή και τους πόρους ώστε να ελέγχει την ακρίβεια των πληροφοριών και την πνευματική ιδιοκτησία του υλικού που παρατίθεται (κειμένου, εικόνων, βίντεο, ηχογραφήσεων κλπ). Βασίζεται αποκλειστικά στην καλή πίστη του αρθρογράφου, ο οποίος είναι ο υπεύθυνος για τις απόψεις του και για το υλικό που επιλέγει, από το προσωπικό του αρχείο. Οποιοσδήποτε θεωρεί ότι θίγεται από την χρήση πληροφοριών και υλικού παρακαλείται να το δηλώσει άμεσα ώστε να γίνει άμεση διόρθωση (tar.onlinemag@gmail.com). Το TaR έχει ως στόχο να στηρίξει την ποιοτική μουσική δημιουργία κι όχι να θίξει με οποιονδήποτε τρόπο τους δημιουργούς και το έργο τους. Επίσης, η πληροφόρηση που το TaR παρέχει σχετικά με συναυλίες, εκδόσεις, σεμινάρια, διαγωνισμούς, φεστιβάλ κλπ εξαρτάται αποκλειστικά από τις πληροφορίες που παρέχουν οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες και το TaR τις δημοσιεύει πάντα "καλή τη πίστει". Το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες και βασίζεται στην βοήθεια των αναγνωστών ώστε να διορθώνονται τα όποια προβλήματα. Διαχειριστής: Κώστας Γρηγορέας Ιδρυτής: Νότης Μαυρουδής |