«Μουσική δωματίων»
(Tο νέο cd της Σαβίνας Γιαννάτου)
Κάθε cd της Σαβίνας είναι και κάτι το διαφορετικό.
Ένα μάλιστα από τα πιο ιδιαίτερα είναι και το πρόσφατο που κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Μουσική δωματίων». Μας προσφέρει ένα λιτό ακρόαμα, με τα χαρίσματα ενός παραμυθιού.
Και σαν παραμύθι μαγεύει:
Με τις πολύ ιδιαίτερες φωνές, τους υπέροχους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς, τα ποιήματα και τα λιγοστά όργανα - που δίνουν όμως στο υλικό μία ξεχωριστή διάσταση.
(Ιωάννα)
***************
Στο δίσκο περιέχονται δεκαοκτώ ποιήματα των:
Τάκη Σινόπουλου, Βαγγέλη Ροζακέα, Γιώργη Παυλόπουλου, Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Γιάννη Αγγελάκα, Δημήτρη Παπανικολάου, Σαββίνας Γιαννάτου, Τάσου Λειβαδίτη, Ομάρ Καγιάμ
και τραγούδια των
Χατζιδάκι, Μουζάκη, Αγγελάκα, Σιγανίδη, Γιαννάτου.
Απαγγέλλουν: Σαβίνα Γιαννάτου, Γιώργος Κοροπούλης, Pedro Olalla.
Τραγουδούν: Σαβίνα Γιαννάτου, Δημήτρης Παπανικολάου, Κώστας Ζαφείρης.
Συμμετέχουν: Γιάννης Αλεξανδρής, Κώστας Βόμβολος.
Συμμετέχουν με φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δημήτρης Σωτηρίου και το φωνητικό
εργαστήρι "Βάκχες '05" που αποτελείται από ηθοποιούς.
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Ηρακλής Βαβάτσικας(ακορντεόν), Διονύσης Βαρβιτσιώτης(βιολί),
Νίκος Βελιώτης(βιολοντσέλο), Μιχάλης Σιγανίδης(κοντραμπάσο).
Η Σαβίνα σημειώνει για το δίσκο:
Η Μουσική Δωματίων έχει αφετηρία το τραγούδι του Γιώργου Μουζάκη Κάποιο Δειλινό και πλαίσιο τις εκπομπές
που έκανα για το Γ’ Πρόγραμμα το 93 με τίτλο Μουσική Δωματίων, με κείμενα από τη λογοτεχνία, την ποίηση,
την αρχιτεκτονική για εσωτερικούς χώρους.
«Κάποιο Δειλινό» στην Πλάκα, Σεπτέμβρη του 95, ένας πλανόδιος βιολιστής τραγουδάει «Κάποιο Δειλινό σαν
όνειρο, σαν άνοιξη, θα ΄ρθεις να με βρεις, σε περιμένω….»
Η συνοδεία του βιολιού θυμίζει σύγχρονη μουσική, ενώ της φωνής του η παραλλαγμένη μελωδία θυμίζει Σμύρνη.
Θέλησα να φτιάξω κάτι μ’αυτό, αλλά δεν τον ξανασυνάντησα για να τον ηχογραφήσω.
Το 2005 μπήκα στο στούντιο για να πραγματοποιήσω την επιθυμία μου χωρίς αυτόν. Στην ηχογράφηση υπάρχει
μόνο η ανάμνηση της αρχικής ιδέας και της αφορμής της.
Η Μουσική Δωματίων στο Γ’ Πρόγραμμα ήταν «μια εκπομπή με μουσική επένδυση για άδεια δωμάτια».
Απ’τους ήχους αυτούς κυριάρχησε ο ήχος της γραφομηχανής και ο απόηχος της λέξης. Η γραφομηχανή
μεταμορφώθηκε σε ακορντεόν στα χέρια του Δημήτρη Ήμελλου στο εξώφυλλο, έχοντας προϋπάρξει στο
Ονειρόδραμα του Στρίνμπεργκ, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθηνού, για την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού
Θεάτρου, το 2005. Μετέφερα την ιδέα με τον ίδιο στη φωτογραφία.
Οι υπόλοιποι ήχοι από το κοντραμπάσο του Μιχάλη Σιγανίδη κόπηκαν και ράφτηκαν πολλές φορές από μένα
σε πολλά επίπεδα και συνδυασμούς, κι έτσι υπογράφουμε μαζί και τα κομμάτια των ποιημάτων στα οποία
αυτοσχεδιάζει. Τα κομμάτια Άνοιξέ μου και Υο φτιάχτηκαν αρχικά από το έργο Dibuk του Br. Mayers, σε
σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, , για την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, το 2006.
Κάποια από τα ποιήματα αυτά είχαν παιχτεί στο Μόναχο για πρώτη φορά σε εκδήλωση για την ελληνική
ποίηση με πρωτοβουλία της Ελένης Τορόση, από μένα, τον P. Kowald και τον Φλώρο Φλωρίδη.
Επαναλήφθηκαν στο Βυζαντινό Μουσείο από το ΕΚΕΒΙ με τον Β. Παπαβασιλείου και τον Φλώρο Φλωρίδη,
καθώς και στα Χανιά με τον G. Pitsheider(μπάσο).
Ακούστε 4 κομμάτια στο tar-radio.com
Τα περιεχόμενα του δίσκου:
1. Ήταν ένα ποίημα (A)
2. Κύριε
3. Ήταν ένα ποίημα (Β)
4. Το παιδί και οι ληστές
5. Και η μνήμη ενός ήλιου
6. Σ'ένα ανοιξιάτικο λιβάδι
7. Άνοιξέ μου (απόσπασμα από το "Aσμα των Ασμάτων")
8. Κάποιο δειλινό (A)
9. Η Μαργαρίτα δεν έφτασε ποτέ
10. Είναι κανείς εδώ;
11. Σάσι ... - Μπλουζ
12. Κρυμμένος τη ζωή περνάς
13. Εγώ
14. Υο
15. Οι παραλογισμοί της Ιωάννας
16. Το ταξίδι
17. Ο χώρος και τα πράγματα
18. Κάποιο δειλινό (B)
Το προσωπικό της site : http://www.savinayannatou.com/
Sound samples: http://www.youtube.com/savinayannatou
Το TaR βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία των συνεργατών του. Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους, γι'αυτό και η πληροφόρηση που παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του ( "νέα και αναΤaRάξεις", "κυκλοφορίες" ) εξαρτάται αποκλειστικά από τα δελτία τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες. Όπως είναι επόμενο, το TaR δεν φέρει ευθύνη για τη διατύπωση κι ούτε μπορεί να ελέγξει απόλυτα την εγκυρότητα των δελτίων τύπου και των βιογραφικών που επιλέγονται για δημοσίευση σε αυτές τις στήλες.