Γεράσιμος Μηλιαρέσης
Φωτογραφικό Λεύκωμα
Ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης σε νεαρή ηλικία, στην πόλη Βραΐλα της Ρουμανίας.
Οικογενειακή φωτογραφία. Διακρίνονται όρθιοι από αριστερά: Αικατερίνη Μηλιαρέση (το γένος Λουκάτου), Διονύσιος Μηλιαρέσης και Γεράσιμος Μηλιαρέσης.
Ρουμανικό έγγραφο ταυτοποίησης.
Δελτίο Στρατιωτικής Ταυτότητας (1939).
Με συγγενείς και φίλους, την πρωτοχρονιά του 1943, στην οδό Τσιμισκή 50, στην Αθήνα. Ο Μηλιαρέσης διακρίνεται καθιστός δίπλα στους γονείς του.
Σε μάθημα με τον Segovia, τον Αύγουστο του 1950.
Στο τέλος κάθε κύκλου μαθημάτων στην Academia Chigiana παρουσιάζονταν οι καλύτεροι μαθητές ενώπιον του κοινού σε συναυλία (concerto degli iscritti). Μπροστά στο φακό στέκονται ο δάσκαλος μαζί με τους διακριθέντες μαθητές που έπαιξαν στη συναυλία της 8ης Σεπτεμβρίου 1951. Από αριστερά διακρίνονται οι εξής: Elena Padovani, Alexander Lagoya, Andrés Segovia, Γεράσιμος Μηλιαρέσης και Alvaro Company.
Ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης σε μια από τις πρώτες εμφανίσεις Έλληνα κιθαριστή εκτός Ελλάδος, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ερμηνεύει ένα Menuetto του Francisco Tàrrega και το Asturias -Leyenda, op. 47/5 του Isaac Albéniz. Πρόκειται για την συναυλία διακριθέντων μαθητών στον κύκλο μαθημάτων τελειοποίησης της κιθάρας. Η συναυλία δόθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1951, στο παλάτι του Κόντε Chigi Saracini όπου στεγαζόταν η "Academia Chigiana", στην Σιένα της Ιταλίας.
Μάθημα στην Academia Chigiana στην Σιένα της Ιταλίας. Καθήμενος αντικρύζοντας τον φακό, ο Emilio Pujol παραδίδει μάθημα κιθάρας· δίπλα του, η σύζυγός του Mathilde Cuervas, ενώ ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης διακρίνεται όρθιος δεξιά της· ο νεαρός μαθητής με την κιθάρα, ο οποίος έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της ομήγυρης είναι ο John Williams. Η φωτογραφία λήφθηκε το 1953. Επρόκειτο για την τέταρτη και τελευταία χρονιά που φοίτησε ο Μηλιαρέσης στην ιταλική ακαδημία.
Στις 9 Σεπτεμβρίου του 1953 ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης μαζί με την Elena Padovani που εικονίζεται δίπλα του, έλαβαν μέρος στη συναυλία των διακριθέντων (concerto degli iscritti), στην Academia Chigiana της Ιταλίας. Έπαιξαν έργα για δύο κιθάρες των Manuel de Falla, Enrique Granados και Isaac Albéniz. Μαζί τους ο δάσκαλός τους, Emilio Pujol, ο οποίος είχε και την ευθύνη της διδασκαλίας ολόκληρης της τάξης. Εκείνη τη χρονιά ο Segovia απουσίαζε γιατί αντιμετώπιζε προβλήματα με την όρασή του.
Στη σκηνή της αίθουσας του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός", ο Γ. Μηλιαρέσης σε ρεσιτάλ κιθάρας.
Στη σκηνή της αίθουσας του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός", ο Γ. Μηλιαρέσης σε ρεσιτάλ κιθάρας.
Με τον Andrés Segovia, στην πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα της Ισπανίας, τον Αύγουστο του 1961
Στην ίδια περίσταση με την προηγούμενη φωτογραφία, μαζί με τον Alexandre Tansman (Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, Αύγουστος 1961).
Ο Andrés Segovia, περιστοιχισμένος από μαθητές και φίλους σε δείπνο που παρέθεσε στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα της Ισπανίας, το 1961. Στην κορυφή δεξιά διακρίνεται ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης, ο οποίος δεν ολοκλήρωσε τον κύκλο των μαθημάτων εκείνη τη χρονιά. Η αιφνίδια ασθένεια της μητέρας του τον υποχρέωσε να επιστρέψει εσπευσμένα στην Ελλάδα.
Φωτογραφία - ντοκουμέντο για την Ιστορία της Κιθάρας στην Ελλάδα, από την πρώτη εκτέλεση του Κοντσέρτου σε Ρε Μείζονα, op. 99, του Mario Castelnuovo - Tedesco. Η συναυλία δόθηκε στις 3 Μαρτίου του 1963, στο θέατρο «Κεντρικόν» με τον Γεράσιμο Μηλιαρέση στη θέση του σολίστ και τον Στέλιο Καφαντάρη να διευθύνει τη Μικρή Ορχήστρα Αθηνών. Στην ίδια συναυλία ερμηνεύτηκαν δύο ακόμη κοντσέρτα· ένα για άρπα με την Αλίκη Κριθάρη και ένα για βιολοντσέλο με τον Αιμίλιο Σασσαρώλη αντίστοιχα ως σολίστ. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκτέλεση κοντσέρτων για κιθάρα και σύνολο οργάνων στην Ελλάδα κατά την πρώτη μεταπολεμική περίοδο, μπορείτε να βρείτε εδώ.
Με την Μελίνα Μερκούρη, τότε Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στιγμιότυπα από μάθημα του Γεράσιμου Μηλιαρέση στο Ωδείο Ορφείο (Ζαΐμη 11, Αθήνα), στα τέλη της δεκαετίας του 1980.