Paul Vondiziano
Ένα υπέροχα ζεστό και μουσικό ρεσιτάλ κιθάρας
Σάββατο 2-12-2006. Μουσική σχολή ΝΤΟΥΕΤΟ
Το Σάββατο, 2 Δεκεμβρίου 2006, έγινε στην αίθουσα της μουσικής σχολής ΝΤΟΥΕΤΟ στα Βριλήσσια, ένα ρεσιτάλ κιθάρας του Κύπριου κιθαριστή Παύλου Βοντιτσιάνου.
Ο Παύλος Βοντιτσιάνος γεννήθηκε στην Λάρνακα και σπούδασε κιθάρα, μουσική και φιλοσοφία στην Κύπρο και στις ΗΠΑ, όπου και διαμένει. Xώρες όπου έχει παίξει η Ολλανδία, Γερμανία, Σκωτία, Νορβηγία, Ισπανία, Καναδάς, Κύπρος, Σουηδία, πολλές πολιτείες των ΗΠΑ κ.α.
Στην δισκογραφία εμφανίζεται με 4 cd ( βλ. παρακάτω).
Έχει συνθέσει έργα για κιθάρα και έχει παίξει ως σολίστ με συμφωνικές ορχήστρες στην Αμερική.
Αυτά, εκτός πολλών άλλων, για τα βιογραφικά.
Όμως να πούμε για την ουσία, για την ταμπακέρα. Τι καλό, κακό, καινούργιο, ξεχωριστό ή ότι τέλος πάντων μπορεί να δώσει ένα ρεσιτάλ κιθάρας. Γιατί, δεν μπορεί όλοι θα σκεφτούν “Ποιος είναι αυτός; Ούτε που τον έχομε ακούσει”. Και άλλες... πονηρές κιθαριστικές σκέψεις. Ξέρετε εσείς!
Πρέπει λοιπόν να εξομολογηθώ, ότι απόλαυσα μια από τις καλύτερες μουσικές βραδιές μου και όχι μόνο ένα απλό ρεσιτάλ κιθάρας. Σε αυτό συμφώνησαν και όλοι όσοι ήταν παρόντες. Βεβαία οι απουσία πολλών ενήμερων φίλων κιθαριστών ήταν αντιληπτή. Το κέρδος θα ήταν όλων μας: Ερμηνευτή και ακροατών.
Η ήρεμη, ανθρώπινη, ευγενική, θα έλεγα αριστοκρατική φύση του Παύλου γίνεται αισθητή αμέσως από το κοινό. Σχολιάζει και επεξηγεί σύντομα και κατανοητά τα έργα που ερμηνεύει, έτσι ώστε η ακρόαση να είναι απολαυστική.
Τα έργα του προγράμματος απαιτητικά. Παραλλαγές Malbrouck και Mozart του Sor, Παρτίτα αρ.2 για βιολί του Μπάχ (αυτή με την Σακόν), σονατίνα Τόρομπα, Κoyunbaba καθώς και μια δική του σύνθεση( Τρίπτυχο).
Η τεχνική επάρκεια του Βοντιτσιάνου ήταν φανερή. Το παίξιμο του καθαρό, με παντελή έλλειψη από τριξίματα και κούφιες νότες. Όσον για τον ήχο και την ερμηνεία, εδώ είχαμε να κάνουμε με μια προσωπική προσέγγιση η οποία δημιούργησε μιαν ιδιαίτερη φρεσκάδα στα, ας το παραδεχτούμε, χιλιοακουσμένα έργα. Και η οποία προσέγγιση, για να είναι φρέσκια, δεν χρειάστηκε καθόλου να είναι εκκεντρική. Η σονατίνα του Φεντερίκο Μορένο Τόρομπα είχε την απαιτούμενη μεσογειακή θέρμη. Η Σακόν ήταν συγκινητικότατη.
Το μεγάλο hit του Κάρλο Ντομενικόνι, Koyunbaba, δεξιοτεχνικό μα και μουσικό.
Τέλος την μεγαλύτερη, ίσως, αίσθηση έκανε η δική του σύνθεση Τρίπτυχο (Ελένη-Αόρατος Θίασος-Ο Χορός της Μαρίας Νεφέλης), εμπνευσμένο από τα ποιήματα των Σεφέρη, Καβάφη και Ελύτη. Έργο τονικό, έντονα μεσογειακό, αιγαιοπελαγίτικο.Ελπίζω η παρουσία του στην Αθήνα να έχει συνεχεία και τότε θα είναι μια ευκαιρία για όλους μας να γνωρίσουμε την τέχνη του.
Τάκης Ατσιδάκος
atsidakos@tar.gr
15-1-2007
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ http://www.paulvondiziano.com/
ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΗΣΤΕ εδώ