Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Με δεδομένη την βαθύτατη κρίση στη βιομηχανία του δίσκου (και της διακίνησης) μέσα στο ελληνικό αλλά και παγκόσμιο τοπίο, έχουμε συνειδητοποιήσει πως μια νέα τάξη (πραγμάτων) έχει προ πολλού κατοικοεδρεύσει και στη χώρα μας. Ο χρόνος γλιστράει και οι παλιές συνήθειες καιρός είναι πια να αντικατασταθούν. Πρωτίστως όμως να επανατοποθετήσουμε τις σκέψεις μας γύρω από το δισκογραφικό αγαθό (και προϊόν). Είναι εύκολο ένα τέτοιο «ξεκόλλημα»; Ασφαλώς και όχι. Μπορούμε όμως (ως μουσικοί και ως πολίτες του 21ου αιώνα) να ενημερωνόμαστε γύρω από αυτές τις κοσμογονικές αλλαγές που ασφαλώς θα τοποθετήσουν τα ηχογραφήματα (και τα μέσα που το παράγουν και το διακινούν) σε άλλους δρόμους από αυτούς που ως τώρα γνωρίζαμε.
Το TaR ζήτησε την γνώση του συνθέτη κου Αντώνη Πλέσσα που έχει αφιερωθεί στις νέες τεχνολογίες και στις επιστημονικές του παρατηρήσεις γύρω από τόσο ενδιαφέροντα θέματα για τους μουσικούς όλου του κόσμου. Εδικά στην Ελλάδα, οι παρατηρήσεις του είναι κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσες. Και τις παραθέτουμε.
Δεν είμαι ούτε ο "ιδιοκτήτης", ούτε ο μοναδικός δημιουργός των όσων θα διαβάσετε. Απλά έχω ασχοληθεί πολύ με το να μαθαίνω από πολλούς άλλους, συλλέγοντας, επεξεργάζοντας και αναμειγνύοντας ιδέες και σκέψεις από βιβλία, περιοδικά, σεμινάρια, συζητήσεις. ιστοσελίδες, RSS-feeds κ.α. Όλοι όσοι βρίσκονται πριν από εμένα και δίπλα από εμένα αξίζουν την αναγνώριση - εγώ απλώς κάνω τη μίξη.
Αντώνης Πλέσσας (2007)
1. ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ,
ΣΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΥ ΤΙΣ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ
(pdf)
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΙΣΚΩΝ 2000 -2007
Ένα σύντομο οδοιπορικό στις προκλήσεις, τα διλλήματα, τις χαμένες ευκαιρίες και τα λάθη που οδήγησαν το άλλοτε εύρωστο τμήμα της παγκόσμιας βιομηχανίας στο χείλος του γκρεμού.
2. Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
(pdf)
Πλήθος καινοτομιών στον τεχνολογικό και οικονομικό τομέα ταρακουνούν τα θεμέλια, στα οποία στήθηκε η μουσική βιομηχανία του 20ου αιώνα προκαλώντας αναταράξεις. Δέκα μόλις χρόνια μετά τα πρώτα .com, αρκετές κοινωνικές και οικονομικές ιεραρχίες, παραδόσεις και μονοπώλια της μουσικής βιομηχανίας αποδυναμώθηκαν ή και εξουδετερώθηκαν...