Maximo Diego Pujol: "Cuatro Argentinas"
Γιώργος Τοσικιάν, κιθάρα
(Brilliant Classics, 2022)
Δύο χρόνια μετά από το ντεμπούτο του στην Brilliant Classics, ο κιθαριστής Γιώργος Τοσικιάν κυκλοφορεί ακόμα ένα άλμπουμ υπό την σπουδαία ευρωπαϊκή δισκογραφική ετικέτα, που περιλαμβάνει μουσική του Αργεντινού συνθέτη MaximoDiego Pujol.
Η στιλιστικά περιεκτική και κατεξοχήν κιθαριστική γραφή του Pujol επιδιώκει να εκφράσειτην αγάπη του για τα διάφορα μουσικά είδη που τον έχουν διαμορφώσει ως καλλιτέχνη. Το παραδοσιακό tango και τα λαϊκά ιδιώματα είναι στο έργο του εξίσου παρόντα με τις κλασικές φόρμες, μιας και ο Pujol προσπαθεί να συνδυάσει την παραδοσιακή αργεντίνικη μουσική με την επίσημη ακαδημαϊκή αντίληψη.
Η μουσική του MáximoDiegoPujol είναι η κιθαριστική μαρτυρία μιας περίπλοκης χώρας σαν την Αργεντινή, αλλά είναι επίσης, και πάνω απ' όλα, η έκφραση ενός παγκόσμιου λυρισμού, που τρέφεται με αιώνια συναισθήματα όπως η μελαγχολία, η νοσταλγία, ο αισθησιασμός, το πάθος, ο θυμός και η αγάπη.
Το άλμπουμ περιέχει τα έργα Variaciones sobre un tema de Atahualpa Yupanqui, Elegia por la muerte de un tanguero, Sonatina και Suite del Plata, no.1.
Ένας από τους πιο δημιουργικούς και ταλαντούχους Έλληνες κιθαριστές, ο Γιώργος Τοσικιάν γεννήθηκε στον Πειραιά το 1981. Το προηγούμενο άλμπουμ του για την Brilliant Classics, με τίτλο ‘Yann Tiersen–La plage’(2021), ήταν μια συλλογή έργων του Yann Tiersen διασκευασμένα για κιθάρα.
Το νέο cd με τίτλο ‘’Pujol: Cuatro Argentinas’’ ειναι ήδη διαθέσιμο σε όλα τα διαδικτυακά καταστήματα και ψηφιακές πλατφόρμες.
Αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Brilliant Classics για την Ελλάδα, το κατάστημα Opera Compact Disc.
https://www.operacd.gr/433BF353.el.aspx
https://www.brilliantclassics.com/articles/p/pujol-cuatro-argentinas/
----------------------------------------
TA ΕΡΓΑ
Το έργο Variaciones sobre un tema de Atahualpa Yupanqui βασίζεται στην σύνθεση Lloran las ramas del viento (vidala liturgica), μια δυνατή και συγκινητική μελωδία του Atahualpa Yupanqui για την ταινία Horizontes de piedra, βασισμένη στο μυθιστόρημά του Cerro Bayo. Η Vidala είναι ένα παλιό είδος λαϊκής μουσικής της βρειοδυτικής Αργεντινής, βασικό στοιχείο στις εορταστικές και ιερές τελετές των κοινοτήτων των Άνδεων. Ο Máximo Diego Pujol έγραψε πέντε παραλλαγές, που περιλαμβάνουν ρυθμικές, αρμονικές και στυλιστικές εναλλαγές, αποτίοντας φόρο τιμής στον τραγουδιστή, τραγουδοποιό, κιθαρίστα και συγγραφέα Atahualpa Yupanqui, τον σημαντικότερο και επιδραστικότερο Αργεντινό λαϊκό μουσικό του 20ου αιώνα.
Elegía por la muerte de un tanguero. Πρόκειται για ένα τριμερές έργο αφιερωμένο στον Astor Piazzolla. Εκτός από το ότι ο Pujol είναι μεγάλος θαυμαστής του Piazzolla, αξίζει να τονιστεί ένα κοινό σημείο μεταξύ των δύο συνθετών, που είναι η σύνδεση της λόγιας με τη λαϊκή μουσική. Στα τρία μέρη (Confuseta, Melancolía, Epílogo) τα ρυθμικά μέρη έρχονται σε εντυπωσιακή αντίθεση με τα όμορφα λυρικά αποσπάσματα. Ο συνθέτης ολοκληρώνει το έργο χρησιμοποιώντας μια φράση από το La muerte del ángel του Astor Piazzolla, χαιρετίζοντας τον μεγάλο Μαέστρο.
Η Sonatina κέρδισε πολλά υψηλά βραβεία, παρόλο που ήταν μια από τις πρώτες του συνθέσεις. Χαρακτηρίζεται από ρυθμική ζωντάνια και βιρτουόζικη ενέργεια καθώς και λυρικές στιγμές, καταπραϋντικά επεισόδια και κομψές μελωδίες. Είναι έργο τριών μερών (Allegro ritmico, Andante e molto legato, Allegro). Έχει σαν ισχυρή βάση την συμμετρική διάταξη και την αρμονία, χρησιμοποιώντας εμφανώς αργεντίνικα χορευτικά σχήματα, ρυθμικό πλούτο, άφθονες συγκοπές, ostinatos και έντονους τονισμούς.
Η Suite del Plata, no.1 συγκεντρώνει μουσικά κομμάτια από την περιοχή που είναι γνωστή ως "La Cuenca del Plata", μια εκτεταμένη περιοχή γύρω από τον Ρίο ντε λα Πλάτα και τους παραποτάμους του, απ' όπου αναδύθηκε μια πλούσια και άφθονη ποικιλία χορών, δημοφιλών μουσικών μορφών και στυλ που συνυπάρχουν ακόμη και σήμερα. Το έργο ξεκινά με ένα ατμοσφαιρικό Πρελούδιο σε λα ελάσσονα, ακολουθούμενο από ένα αστικό και ρομαντικό Tango και μια νοσταλγική Milonga. Το τέταρτο μέρος, η Murga, είναι μια μορφή λαϊκής μουσικής που παίζεται στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης, στον Παναμά και την Αργεντινή. Μια Candombe, ένας ενεργητικός χορός Ουρουγουανής καταγωγής, ολοκληρώνει το έργο.