ΠΕΡΙ TAR ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ...
Από το 1982, για όποιον (τάχα…) δεν γνωρίζει, κυκλοφορεί το TaR ως έντυπο περιοδικό «με αφορμή την κιθάρα» και μάλιστα το λογότυπό του, όπως και η πνευματική του δράση, είναι κατατεθειμένο, στην αρμόδια υπηρεσία τού τότε υπουργείου Έρευνας και Τεχνολογίας (πρώην υπουργείο Βιομηχανίας και Ενέργειας).
Στα χρόνια από το ’82 έως το 1987, και αφού παράλληλα εκδώσαμε παρτιτούρες, οργανώσαμε σεμινάρια, διαλέξεις, καθώς και σημαντικά ρεσιτάλ σε παγκοσμίου αξίας και φήμης κιθαριστές, που εμφανίζονταν για πρώτη φορά στη χώρα μας, άντεξα ως διευθυντής και εκδότης έως στο να φτάσουμε τα 13 τεύχη, μαζί με αξιόλογους συνεργάτες οι οποίοι αφιέρωναν το χρόνο και τις γνώσεις τους στο περιοδικό αφιλοκερδώς!
Διαβάστε ή και κατεβάστε τα 13 τεύχη του έντυπου TaR εδώ (σε pdf)
Το 2006 το TaR επανέρχεται με τα νέα μέσα που παρέχει το διαδίκτυο. Ο συνεργάτης, συνάδελφος και φίλος Κώστας Γρηγορέας, αποτελεί σπουδαίο κεφάλαιο της τεράστιας προσπάθειας για τη λειτουργία του. Όλα αυτά τα χρόνια το κύρος τού TaR, ως σοβαρή και αξιόπιστη μουσική αλλά και κιθαριστική πληροφοριακή πηγή, είναι αναμφισβήτητη.
Φροντίσαμε, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, να υπερασπιζόμαστε το ήθος και την δεοντολογία που υπηρετούμε απέναντι στους αναγνώστες και τους συναδέλφους μας.
Το ίδιο ζητάμε-απαιτούμε και από όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτή την περίεργη κιθαριστική συντεχνία μας. Απαιτούμε δηλαδή, από όλους τους συναδέλφους, να σέβονται την δεοντολογία, η οποία δεν είναι πουθενά γραμμένη, αλλά απορρέει από έναν πανανθρώπινο συνειδησιακό νόμο, μια… μυστική ανθρώπινη πολιτιστική πηγή που λέγεται: Ηθική.
Και για να μην κρυβόμαστε περισσότερο, Το TaR βρέθηκε, εν αγνοία του, καπελωμένο από κάποιο Φεστιβάλ Κιθάρας στον Βόλο, το οποίο παραπλάνησε θεατές και συμμετέχοντες χρησιμοποιώντας την επωνυμία TAR FESTIVAL (!!!), τουλάχιστον στην διαδικτυακή σελίδα του στο facebook, όπου και υπέπεσε στην αντίληψή μας. Μπορείτε να το διαπιστώσετε στην παρακάτω αποτύπωση οθόνης:
Μετά από σχετική έρευνα διαπιστώσαμε η επωνυμία αυτή ξεκίνησε να υπάρχει στη σελίδα του φεστιβάλ από τις 18 Μαΐου 2017:
...Και με την παρακάτω τελική μορφή στο facebook, πραγματοποιήθηκε φέτος το φεστιβάλ αυτό:
Ποιος είχε αυτή τη φαεινή ιδέα δεν το γνωρίζουμε. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως οργανωτής του φεστιβάλ και της επωνυμίας που επελέγη ήταν το Ωδείο Φουντούλη του Βόλου, αυτό άλλωστε αναφέρεται και ως δημιουργός της σελίδας αυτής.
Επίσης, συμπεραίνουμε πως την απόφαση να χρησιμοποιηθεί αντιδεοντολογικά και παραπλανητικά ο τίτλος TaR, την αποδέχθηκαν, δίχως ενδοιασμό και την παραμικρή τυπική ερώτηση προς εμάς, οι βασικοί συνεργάτες τού Ωδείου Φουντούλη σε αυτήν την διοργάνωση συνάδελφοι Στέλιος Γκόλγκαρης, Βαγγέλης Μπουντούνης και γενικότερα ο Σύλλογος Ελλήνων Κιθαριστών, που αποτέλεσαν τις κεντρικές παρουσίες τού συγκεκριμένου Φεστιβάλ.
Μετά από την πρόσφατη άμεση προσωπική παρέμβαση του διαχειριστή και αρχισυντάκτη του TaR Κώστα Γρηγορέα εδόθη η εξήγηση πως «αυτό έγινε κατά λάθος». Όμως, εμείς εδώ στο Ταρ αναρωτιόμαστε: Είναι δυνατόν επί μήνες να υπάρχει στο κυρίαρχο μέσον κοινωνικής δικτύωσης facebook αυτή η επωνυμία, το φεστιβάλ να διεξαχθεί έτσι και ουδείς εκ των (ουκ ολίγων) διοργανωτών και να το είχε παρατηρήσει;
Αντιθέτως, η κοινή λογική μας κάνει να πιστέψουμε πως το συγκεκριμένο Φεστιβάλ κιθάρας του Βόλου, χρησιμοποίησε εν αγνοία μας την επωνυμία TaR, προσπαθώντας φαίνεται να μπερδέψει το κοινό και να συνδέσει το Φεστιβάλ με το περιοδικό, τον τίτλο και την πολύχρονη δραστηριότητά του.
Εμείς, ως περιοδικό TaR, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταγγείλουμε την αδιαφορία των βασικών διοργανωτών του Φεστιβάλ αυτού κ.κ. Φουντούλη, Γκόλγκαρη, Μπουντούνη και Συλλ. Ελλ. Κιθαριστών προς ό,τι ονομάζεται δεοντολογία και να δηλώσουμε ξεκάθαρα πως δεν γνωρίζαμε για τη χρήση της επωνυμίας τού περιοδικού μας, πως ουδεμία σχέση έχουμε με την οργάνωση και, βεβαίως, με το περιεχόμενο της μουσικής αντίληψης του εν λόγω Φεστιβάλ.
Δημοσιεύουμε λοιπόν αυτή την επιστολή και είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε το ίδιο και για μια ενδεχόμενη απάντηση από τους προαναφερθέντες.
Είναι θετικό το ότι μετά την οργισμένη παρέμβαση του Κώστα Γρηγορέα (Σεπτέμβριος 2017) η ανακρίβεια διορθώθηκε αμέσως. Όμως η πραγματικότητα είναι, πως αυτό έγινε κατόπιν εορτής, μιας και το φεστιβάλ διεξήχθη ήδη (7-9 Ιουλίου 2017) και ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει πως κάποιοι είναι πολύ πιθανόν να παραπλανήθηκαν.
Κι επειδή πλέον τέτοιου είδους πρακτικές στον χώρο μας τείνουν να πολλαπλασιαστούν, εμείς θεωρούμε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε από τη μεριά μας, πως «Η ανοχή και η καλή πίστη έχουν τα όριά τους».
Υ.Γ. Παρατηρήσαμε πως στην σελίδα του συγκεκριμένου Φεστιβάλ υπάρχουν διαφοροποιήσεις, που πιθανώς έχουν να κάνουν με αλλαγές στην διοργάνωση. Αυτό όπως είναι φυσικό δεν μας αφορά. Εμάς αφορά αποκλειστικά το καθεστώς υπό το οποίο διεξήχθη το Φεστιβάλ Κιθάρας Θεσσαλίας-Βόλου, 7-9 Ιουλίου 2017.
Για το TaR
Νότης Μαυρουδής
(6/9/2017)