[Συνέντευξη]
ΣΑΚΗΣ ΤΟΛΗΣ
Η 'ψυχή' των ROTTING CHRIST μιλάει στο TaR
Για να αποκτήσουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα της ελληνικής ¨μεταλλικής¨ πραγματικότητας, ζητήσαμε από έναν από τους αυθεντικότερους καλλιτεχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής (κι όχι μόνο του ροκ), το δημιουργό των ROTTING CHRIST, Σάκη Τόλη να μας δώσει μια συνέντευξη για το TaR.
Ο Σάκης μας μίλησε για την έως τώρα πορεία των επιφανών ¨πρέσβεων¨ της χώρας μας στη διεθνή μεταλλική σκηνή, αλλά και για άλλα, γενικότερου ενδιαφέροντος θέματα.
Σταύρος Κουδουνάς: Σάκη, αρχικά θα ήθελα να σε ρωτήσω πότε ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τη μουσική καθώς και το πότε δημιουργήθηκε το συγκρότημα.
Σάκης Τόλης: Το συγκρότημα ξεκίνησε ακριβώς πριν από 20 χρόνια, καθαρά και μόνο από αγάπη για την μουσική και κυρίως την ακραία μεταλλική της πλευρά. Θέλω να πω δηλαδή πως ποτέ μου δεν είχα κάποια ιδιαίτερη μουσική παιδεία και κατά κύριο λόγο δούλευα και δουλεύω με το αυτί. Τότε λοιπόν θέλοντας να μοιάσω στα είδωλα μου, αγόρασα μια κιθάρα και προσπάθησα σιγά-σιγά να παίζω τα τραγούδια που άκουγα. Στη συνέχεια ξεκίνησα να παίζω μαζί με τον αδερφό μου και με ορισμένα άλλα άτομα και έτσι το συγκρότημα δημιουργήθηκε. Θέλω όμως να σου επαναλάβω πως δεν είχαμε πάει ποτέ μας σε κάποιο ωδείο για να μάθουμε μουσική και πως απλά μας διέκρινε μια τάση προς τη μουσική δημιουργία. Προσπαθούσαμε δηλαδή τις τότε ανησυχίες μας να τις εκφράζουμε μέσω του metal ήχου.
Σ.Κ: Να φανταστώ λοιπόν πως τα μουσικά σου είδωλα κινούνταν και αυτά στον χώρο του ακραίου metal.
Σ.Τ : Βέβαια. Τα συγκροτήματα που επηρέασαν και διαμόρφωσαν τον ήχο μας προέρχονταν από το χώρο του death/black metal όπως οι Venom, οι Bathory , οι Celtic Frost και άλλοι. Ταυτόχρονα όμως επηρεαστήκαμε και από τα ¨κλασσικά¨ heavy metal συγκροτήματα όπως οι Iron Maiden και οι Motorhead.
Σ.Κ : Παρόλο που κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 80’ το heavy metal διένυσε μια ¨χρυσή¨ περίοδο, στην Ελλάδα τα πράγματα βρίσκονταν σε αρχικό, για να μην πω σε μηδενικό, ακόμη στάδιο. Θέλω να μου περιγράψεις τις συνθήκες που επικρατούσαν όταν δημιουργήθηκε η μπάντα καθώς και το πόσο δύσκολο ήταν να ορθοποδήσετε μουσικά και να ακουστεί η δουλεία σας εκτός των ελληνικών συνόρων όπου και θα είχε μεγαλύτερη απήχηση.
Σ.Τ: Εκείνη την εποχή παρόλο που τα πράγματα εδώ πράγματι βρίσκονταν σε μηδενικό στάδιο, υπήρχαν κάποιες heavy metal μπάντες οι οποίες όμως, όπως άλλωστε κι εμείς, μικρή ιδέα είχαν για το πως λειτουργεί ένα συγκρότημα. Εμείς συνεχίσαμε κάτω από αντίξοες συνθήκες ακόμη και σε ό,τι αφορά την ακρόαση της μουσικής μας. Πολλές φορές για να βρούμε κάποιον δίσκο που υπήρχε μόνο στο εξωτερικό, έπρεπε να προσφύγουμε στο λεγόμενο tape trading, διαδικασία κατά την οποία βάζαμε λεφτά σε ένα φάκελο και τα στέλναμε πχ στην Αγγλία. Ταυτόχρονα, η ενημέρωση γινόταν αποκλειστικά από underground περιοδικά που παραγγέλναμε, τα fanzine. Γενικότερα, είχε διαμορφωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο ένα underground black metal κίνημα στηριζόμενο αποκλειστικά στην αγάπη του μουσικού για αυτό που έκανε. Έτσι σιγά-σιγά διαμορφώθηκε και εδώ η ελληνική black metal σκηνή, η οποία κατάφερε να δώσει το δικό της μουσικό στίγμα στο underground. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως στις αρχές της πορείας μας, είχαμε πάρει ένα αμάξι και φτάσαμε έως τη Γερμανία για να παραδώσουμε το demo μας σε ορισμένες εταιρείες. Τέτοιου είδους κινήσεις μόνο τρελές φάνταζαν τότε αλλά μαζί με τις ζωντανές εμφανίσεις σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, ήταν αναγκαίες για την καθιέρωση του συγκροτήματος στο διεθνή χώρο. Σημαντικό είναι να αναφερθεί επίσης πως σε καμία των περιπτώσεων δεν επιδιώξαμε τη δημοσιότητα. Το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν το να παίξουμε και να διαδώσουμε τη μουσική μας σε όσο περισσότερο κόσμο ήταν αυτό δυνατό. Ποτέ κάποιο νέο συγκρότημα δεν πρέπει να ξεκινάει επιδιώκοντας μόνο το να γίνει γνωστό καθώς αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση δείγμα τέχνης. Εμείς φανήκαμε τυχεροί, μιας και η συγκεκριμένη ακραία μουσική είχε αρχίσει να διαδίδεται με τον καιρό ολοένα και περισσότερο και έτσι καταφέραμε να καθιερωθούμε ως μέρος της σκηνής αυτής.
Σ.Κ: Είναι εμφανές πως το όνομα του συγκροτήματος δηλώνει μια έντονη αντίδραση προς το κάθε είδος οργανωμένης θρησκείας. Αποτελεί όμως συχνότατο φαινόμενο πολλές μπάντες του ακραίου κυρίως metal χώρου να κατηγορούνται για ¨σατανισμό¨, ¨αποκρυφισμό¨ και πολλά άλλα. Έχει σταθεί το γεγονός αυτό εμπόδιο στην έως τώρα πορείας σας;
Σ.Τ: Πράγματι το όνομα μας είναι ακραίο, αρκετά ακραίο θα μπορούσα να πω και είναι γεγονός πως μας έχει κλείσει πολλές πόρτες. Αποτελεί όμως προϊόν της περιόδου κατά την οποία ήμασταν έφηβοι και αμφισβητούσαμε τους πάντες και τα πάντα. Επιθυμούσαμε λοιπόν να διαλέξουμε κάτι το πρωτοποριακό για ονομασία. Φαντάσου την εποχή της δεκαετίας του 80’ να περιοδεύει ένα συγκρότημα υπό το όνομα ¨Rotting Christ¨! Αλλά και εμείς οι ίδιοι άλλωστε ήμασταν και είμαστε ακραίοι μέσω της μουσικής μας. Το metal άλλωστε από τη φύση του αποτελεί μια ακραία μορφή τέχνης. Σίγουρα λοιπόν το όνομα αυτό εκφράζοντας μια έντονη αντίθεση σε κάθε είδος οργανωμένης θρησκείας μας έχει σταθεί εμπόδιο καθώς αρκετές φορές έχουμε αναγκαστεί να ακυρώσουμε συναυλίες λόγω της αντιδράσεων που προκαλεί ενώ παράλληλα τα cd μας σε μερικές χώρες δεν έχουν διανεμηθεί. Πάντα όμως, εγώ προσωπικά, διασκέδαζα με τη στενομυαλιά του κόσμου καθώς δεν κάνουμε τίποτα περισσότερο από το να δηλώνουμε τα θρησκευτικά μας πιστεύω μέσα από τη μουσική.
Σ.Κ: Υποστηρίζεις επίσης και σε άλλες σου συνεντεύξεις πως σε μερικούς αιώνες ¨οι ιστορικοί θα αναφέρονται στο φαινόμενο της θρησκείας και θα ¨γελάνε¨.
Σ.Τ: Πραγματικά, είναι αξιοθαύμαστο το πώς ο άνθρωπος εξαιτίας της ανασφάλειάς του εφηύρε ¨θεούς¨ και ¨δαίμονες¨. Το θέμα της θρησκείας είναι ιδιαίτερα περίπλοκο αλλά εμάς μας βρίσκει πλήρως αντίθετους για αυτό και συνεχίζουμε με αυτό το όνομα παρόλο που μας έχει σταθεί εμπόδιο στην έως τώρα πορεία μας και μας έχει κλείσει αρκετές πόρτες. Π.χ. στην Αμερική, αν και έχουμε πάει αρκετές φορές για περιοδεία, εξαιτίας του ονόματος δεν έχουμε τη δυνατότητα να εμφανιστούμε στην τηλεόραση ή να προωθηθούμε περισσότερο. Όντας λοιπόν τότε στην εφηβεία μας ¨επαναστάτες χωρίς αιτία¨, διαλέξαμε να λεγόμαστε ¨Rotting Christ¨. Πιστεύω όμως πως τώρα τουλάχιστον είμαστε επαναστάτες με αιτία.
Σ.Κ: Ο τελευταίος δίσκος του συγκροτήματος κυκλοφόρησε πριν δύο χρόνια και πήρε το όνομα του από τη ¨Θεογονία¨ του Ησιόδου. Γιατί διάλεξες να καταπιαστείς με ένα αρχαιοελληνικό θέμα; Ταυτόχρονα, οι στίχοι σου πολλές φορές εμπεριέχουν ελληνικές και λατινικές λέξεις.
Σ.Τ: Αποφάσισα ως μουσικός που ζει και κάνει τη μουσική του στη δύσκολη εποχή της παγκοσμιοποίησης να βάλω τη σφραγίδα μου ως Έλληνας καλλιτέχνης. Το θέμα σε καμία περίπτωση δεν είναι εθνικιστικό. Απλά, διάλεξα να καταπιαστώ με κάτι που προέρχεται από την πλούσια ιστορική και μυθολογική παράδοση της χώρας μου. Βάζοντας επίσης ελληνικές λέξεις στη μουσική μου θέλησα να δώσω ένα διαφορετικό χρώμα στις συνθέσεις μου. Παρόλο που αρχικά διέθετα κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τις αντιδράσεις του κόσμου πάνω σε αυτό, τελικά είδα πως υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον για τα ¨ελληνικά¨, ας το πω έτσι, στοιχεία μας. Αυτό που μπορώ λοιπόν να συμπεράνω είναι πως ακόμα υφίσταται μια αγάπη για την Ελλάδα, σαν Ιδέα, παρόλο που οι ίδιοι οι σύγχρονοι Έλληνες δε χαίρουν της ίδιας εκτίμησης (γέλια). Μουσικά στοιχεία από την πατρίδα τους έχουν χρησιμοποιήσει επίσης και άλλα συγκροτήματα όπως οι Βραζιλιάνοι Sepultura με εξίσου μεγάλη επιτυχία.
Σ.Κ: Είσαι ο μοναδικός συνθέτης και στιχουργός των Rotting Christ. Ο ρόλος σου αυτός δε σε γεμίζει με περισσότερες ευθύνες και κυρίως άγχος;
Σ.Τ: Γενικότερα, το άγχος με συνοδεύει σε κάθε στιγμή της ζωής μου καθώς συν τοις άλλοις είμαι αυτός που κλείνει τις συναυλίες, που κάνει την παραγωγή κτλ. Η μπάντα είναι κάτι σαν το επάγγελμα μου από το οποίο όμως δε βγάζω πολλά λεφτά ούτε νιώθω κάποια ιδιαίτερη σιγουριά για το μέλλον. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως το να παίζεις σε μια μπάντα, ειδικά στην εποχή μας, δε σου αποφέρει τεράστια χρηματικά ποσά όπως πολλοί πιστεύουν. Πολλές φορές μάλιστα χάνεις χρήματα. Εγώ προσωπικά είμαι ακόμα της DIY (Do it yourself) underground νοοτροπίας και το μόνο που επιθυμώ και μου δίνει ικανοποίηση είναι το να καταθέτω την ψυχή μου στη metal μουσική και να εκφράζω τις ανησυχίες μου μέσα από το συγκρότημα και όχι μέσα από πράγματα όπως τα ναρκωτικά και η βία.
Σ.Κ: Αν και αποτελούσε επόμενη ερώτηση μου, θα στην κάνω τώρα. Είναι εύκολο για έναν Έλληνα μουσικό του underground κύκλου να ορθοποδήσει οικονομικά μόνο μέσα από τη μουσική;
Σ.Τ: Πολύ δύσκολο έως απίθανο θα έλεγα. Η νέα γενιά που ασχολείται με τη μουσική, καλό θα ήταν να μη στηριχθεί μόνο σε αυτή αλλά να έχει και μια πιο ¨σίγουρη¨ ενασχόληση, όπως οι σπουδές. Η μουσική πρωτίστως θα πρέπει να είναι χόμπι και μόνο στην περίπτωση που έρθει η οικονομική επιτυχία να γίνει επάγγελμα. Σου τονίζω όμως πως η οικονομική ¨ευημερία¨ για έναν metal μουσικό, του underground κύκλου ειδικά, είναι όχι μόνο δύσκολη αλλά και εφήμερη.
Σ.Κ: Επιστρέφοντας τώρα στα του συγκροτήματος, έχω παρατηρήσει πως στο studio, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, αναλαμβάνεις το παίξιμο τόσο των lead όσο και των ρυθμικών κιθάρων. Θεωρείς πως αυτό συντελεί στο να αποκτούν τα κομμάτια και ο ιδιαίτερος ήχος σας μεγαλύτερη ομοιογένεια;
Σ.Τ: Αυτό ακριβώς. Όλοι οι κιθαρίστες που έχουν παίξει μαζί μας κατά καιρούς ήταν εξαιρετικοί και πολλές φορές καλύτεροί μου. Δυστυχώς όμως δεν μπορούν να πιάσουν το λεγόμενο ¨Rotting Christ feeling¨. Με ενδιαφέρει κυρίως τα τραγούδια να έχουν τον δικό τους ιδιαίτερο ήχο και όχι να αποτελούν επιδείξεις τεχνικής. Θέλω να πω πως θα μπορούσα να παίξω πιο τεχνικά στα album μας αλλά δεν πρόκειται να το κάνω γιατί αυτό που με ενδιαφέρει είναι οι Rotting Christ να αφήσουν την σφραγίδα τους στον παγκόσμιο metal χάρτη με τον ξεχωριστό τους ήχο, κάτι που μέχρι στιγμής, κατά γενική παραδοχή, το έχουν πετύχει.
Σ.Κ: Θα ήθελα τώρα να μου πεις και κάτι σχετικά με τα ¨brutal¨ (τα ¨βρώμικα¨ στα αυτιά των μη μυημένων στο ακραίο metal ακροατών) φωνητικά σου. Πόσο εύκολο είναι κατά τη διάρκεια των μακροσκελών περιοδειών να οδηγείς τη φωνή σου στα ¨άκρα¨ σε κάθε live;
Σ.Τ: Αυτή είναι μια ερώτηση που μου κάνουν συχνά! Πως γίνεται δηλαδή να τραγουδάω σε 25 live το μήνα χωρίς να βραχνιάζω και γενικότερα να ¨χαλάω¨ τη φωνή μου. Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν το έχω ψάξει για να σου απαντήσω. Πιθανότατα όταν τραγουδάω βγαίνει η άλλη πλευρά του εαυτού μου, ο δαίμονας που έχω μέσα μου (γέλια)! Άρα θα έλεγα πως ανήκω στους τυχερούς μιας και έχω βγάλει μέχρι και 65 συνεχόμενα live χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Εννοείται βέβαια πως προσέχω τη φωνή μου και πως δεν κάνω υπερβολικές καταχρήσεις.
Σ.Κ: Έχεις σκεφτεί ποτέ να εντάξεις στα τραγούδια των Rotting Christ ¨καθαρά¨ φωνητικά;
Σ.Τ: Κοίταξε, το έχω κάνει ήδη αλλά είναι κάτι το οποίο βρίσκεται σε εντελώς πειραματικό στάδιο θα έλεγα. Πάντα όμως έχω ανησυχίες και σκέφτομαι ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Δε νομίζω όμως πως η ένταξη ¨καθαρών¨ φωνητικών είναι κάτι το οποίο πρόκειται να συμβεί σύντομα.
Σ.Κ: Ακούς άλλα είδη μουσικής πέρα από το metal; Αν ναι, κατά πόσο σε βοηθάνε τα διαφορετικά αυτά ακούσματα στη σύνθεση;
Σ.Τ: Πάντα ακούω διαφορετικά είδη μουσικής πέραν του metal που αποτελεί και το βασικό μου άκουσμα. Ειδικά τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τη μουσική διαφόρων μερών του κόσμου, ακούω πολλά soundtracks κτλ. Γενικότερα προσπαθώ να παρακολουθώ τη μουσική βιομηχανία όσο το δυνατόν περισσότερο. Συνεπώς, τα διαφορετικά αυτά ακούσματα με βοηθάνε ιδιαίτερα στη σύνθεσή καθώς δε μένω στάσιμος ως μουσικός. Αν οι Rotting Christ ακουγόντουσαν ακόμα όπως στον πρώτο δίσκο που βγήκε πριν 20 σχεδόν χρόνια, τότε κάτι θα πήγαινε στραβά. Ειδικά το album που ετοιμάζεται τώρα, θα έχει αρκετές ¨εκπλήξεις¨.
Σ.Κ: Τους τελευταίους μήνες στο περιοδικό Metal Hammer διαθέτεις δική σου στήλη, στην οποία δίνεις διάφορες συμβουλές προς τους νέους μουσικούς. Σε γενικές γραμμές, τι θα συμβούλευες τους νέους της χώρας μας που θέλουν να ακολουθήσουν τα ¨διεθνή¨ βήματα ελληνικών metal συγκροτημάτων όπως οι Rotting Christ, οι Firewind και οι Septic Flesh;
Σ.Τ: Παρόλο που ο χαρακτήρας μου είναι εντελώς εναντίον του να δίνω συμβουλές, προσπαθώ να βοηθήσω έστω και λίγο τα νέα παιδία. Αν μπορούσα λοιπόν να τα ¨συμβουλεύσω¨ κάτι, τότε αυτό θα ήταν το εξής: Να είναι ο εαυτός τους και να κάνουν τώρα αυτό που πιθανότατα δε θα μπορέσουν να κάνουν αργότερα. Να βγουν δηλαδή στο δρόμο και να παίξουν τη μουσική τους είτε έχει μεγάλη απήχηση σε πρώτη φάση, είτε όχι. Επίσης, ειδικά στις εποχές των οικονομικών και όχι μόνο ¨κρίσεων¨ που ζούμε, καλό θα ήταν να μην έχουν προσδοκίες για οικονομικά οφέλη όπως σου προανέφερα.
Σ.Κ: Η γενικότερη γνώμη σου για τη σύγχρονη metal πραγματικότητα ποια είναι; Θέλω να μου πεις δηλαδή αν εντάσσεσαι με τις απόψεις όσων πιστεύουν πως μετά από συγκροτήματα όπως οι AC/DC , οι Iron Maiden, οι Metallica κτλ δεν μπορεί να υπάρξει κάτι εξίσου σημαντικό.
Σ.Τ: Όλοι όσοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, κάνουν πολύ μεγάλο λάθος! Στις μέρες μας, υπάρχουν συγκροτήματα τα οποία παίζουν σπουδαία μουσική. Τα συγκροτήματα αυτά όμως δεν μπορούν να συγκριθούν με τα μεγαθήρια του παρελθόντος, κυρίως διότι την εποχή κατά την οποία εμφανίστηκαν εκείνες οι μπάντες δεν υπήρχε ο ανταγωνισμός που υπάρχει σήμερα που με μια πρόχειρη ματιά στο myspace βρίσκεις χιλιάδες συγκροτήματα. Όταν βγήκαν π.χ. οι Iron Maiden, στην τότε βρετανική heavy metal σκηνή υπήρχαν το πολύ άλλες 20 μπάντες του είδους. Επίσης, ο κόσμος πλέον ακούει μουσική ¨στα γρήγορα¨ μέσα από τα mp3, τον υπολογιστή, τα κινητά και όχι μόνο. Τα πράγματα στη μουσική βιομηχανία εξελίσσονται ραγδαία. Πολύ αμφιβάλλω λοιπόν για το αν τα συγκροτήματα που ανέφερες θα μπορούσαν να κάνουν την ίδια επιτυχία αν εμφανίζονταν πριν από 10 χρόνια. Έτσι η ιστορία θα δείξει το αν οι μουσικοί της εποχής είναι πραγματικά μεγάλοι. Όχι τόσο μεγάλοι όμως όσο π.χ. οι AC/DC. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν έναν ήχο τον οποίο δεν έχει νόημα να μιμηθεί κανείς.
Σ.Κ: Μιας και έκανες λόγο για την ραγδαία εξελισσόμενη μουσική βιομηχανία και την γενικότερη οικονομική κατάσταση των μουσικών του σκληρού ήχου , ενδιαφέρον θα είχε να μου πεις την άποψη σου για το ¨downloading¨.
Σ.Τ: H αλήθεια είναι πως στην αρχή είχα τρομάξει σχετικά με τις πωλήσεις των δίσκων που ούτως η άλλως βρίσκονταν σε φθίνουσα πορεία. Ποτέ όμως δε βγάζαμε πολλά λεφτά από τις πωλήσεις γιατί τα περισσότερα χρήματα, πάντα τα καρπώνονται οι εταιρίες και μόνο ένα μικρό ποσοστό πηγαίνει στο μουσικό που αλίμονο αν παίζει για να γίνει πλούσιος! Έτσι χάρηκα πολύ που στην τελευταία περιοδεία μας στη Λατινική Αμερική φάνηκε ότι η μουσική μας γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη απήχηση και που πάρα πολύς κόσμος γνώριζε απέξω τους στίχους μας, κάτι που υπό άλλες συνθήκες, δίχως το downloading, δε θα γινόταν. Δεν είναι δυνατόν άνθρωποι των κρατών εκείνων που δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν ένα δίσκο να ακούσουν μουσική με άλλον τρόπο. Από την άλλη όμως, κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει πως με την τωρινή κατάσταση, οι εταιρείες θα δίνουν όλο και λιγότερα λεφτά για ηχογραφήσεις και προωθήσεις των συγκροτημάτων τους. Καλά θα κάνουν όμως, αν θέλουν να έχουν σταθερά έσοδα, να μειώσουν τις τιμές των δίσκων και να τις πάνε σε λογικά επίπεδα. Άρα εγώ προσωπικά είμαι υπέρ του download, που κατά κάποιο τρόπο αποτελεί την τιμωρία της αισχροκέρδειας των δισκογραφικών, αλλά μέχρι ενός σημείου. Ο ακροατής που έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ένα δίσκο, καλό θα ήταν να τον αγοράσει κυρίως για να βοηθήσει, έστω και στο ελάχιστο, τον καλλιτέχνη που, για παράδειγμα, από την πώληση ενός cd των 15-20 ευρώ, θα πάρει 1!
Σ.Κ: Τέλος, πες μου για τα άμεσα αλλά και τα έμμεσα, αν αυτά υπάρχουν, σχέδια των Rotting Christ.
Σ.Τ: Τα άμεσα σχέδιά μας αφορούν αποκλειστικά την ηχογράφηση του επόμενου δίσκου. Ομολογώ πως μετά την επιτυχία του ¨Theogonia¨ είμαι ιδιαίτερα αγχωμένος σχετικά με το αν η νέα κυκλοφορία μας θα βρίσκεται σε αντίστοιχα και καλύτερα επίπεδα. Τα μακροπρόθεσμα πλάνα μας έχουν να κάνουν με συναυλίες και γενικότερα με περιοδείες σε όλο τον κόσμο έως τα βαθειά μας γεράματα! Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι το όνειρο μου έχει γίνει πραγματικότητα και για 20 χρόνια τώρα παίζουμε τη μουσική που αγαπάμε. Το όνειρο βέβαια δεν ¨πεθαίνει¨ ποτέ και δε σου κρύβω πως το επόμενο όνειρο μου είναι να πεθάνω πάνω στη σκηνή!
Σ.Κ: Σάκη σε ευχαριστώ πολύ για τη συνομιλία μας...
Σ.Τ: Κι εγώ σε ευχαριστώ πολύ Σταύρο…
ROTTING CHRIST - A Portrait
OFFICIAL WEBSITE
http://www.rotting-christ.com/
'MySpace' page
http://www.myspace.com/rottingchristabyss
Σταύρος Κουδουνάς
koudounas@tar.gr
Απρίλιος 2009
Επιμέλεια σελίδας: Κώστας Γρηγορέας