Η ψήφος είναι πολιτική ή μουσική;
Ολίγα περί πολιτισμού και μουσικής απο τα κόμματα της 6ης Μαΐου
Συνολικά 32 είναι τα κόμματα και οι συνδυασμοί κομμάτων που θα ζητήσουν τη ψήφο σας. Χάριν συνεπείας του TAR προσφέρθηκα να σπαταλήσω ένα απόγευμα προσπαθώντας να βρώ τι λένε τα κόμματα για τον Πολιτισμό και παρ’ ελπίδα , αν υπάρχει καμιά πιο ειδική αναφορά για τη Μουσική.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Τα ανακατέβω για να μην θεωρηθεί ότι κάνουμε διακρίσεις και σπονσοράρουμε κανένα.
Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός (ΛΑ.Ο.Σ.),
Έμφαση στον Πολιτισμό
37. Ο Πολιτισμός θα αναδειχθεί σε παράγοντα δυναμικής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και της οικονομίας. Είναι ένα ιστορικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, το οποίο συνήθως χάνεται μεταξύ κακής οργάνωσης της λειτουργίας των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, συντεχνιακής λογικής πολλών εργαζόμενων και μόνιμης έλλειψης πόρων για τις βασικές λειτουργίες που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Θα αλλάξει η πολιτική που εφαρμόζεται στα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους για να υποδέχονται τους τουρίστες όσες ώρες επιβάλλει η σωστή λειτουργία του τουριστικού τομέα, για να σταματήσει η υποβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου από διάφορους κερδοσκόπους και παράνομους μετανάστες, …
38. Η αξιοποίηση του Πολιτισμού θα συμβάλλει στην άμεση και δραστική παγκοσμιοποίηση του ελληνικού τουρισμού. Θα απελευθερωθεί, στο σύνολό του ο κλάδος της κρουαζιέρας … (και καταλήγει με την επαναφορά του Ε.Ο.Τ, τον θυμάστε;)
Και για τέλος , είμαστε πάντα στον πολιτισμό,ε;) Θα αναπτύξουμε μεγάλης κλίμακας προγράμματα παραθεριστικής κατοικίας, τα οποία όμως δεν θα έχουν την τάση τσιμεντοποίησης των πάντων που χαρακτηρίζει ανάλογες προσπάθειες στην Ισπανία. (εμείς είμαστε Ελληνες και αντιστεκόμαστε) Τα κέρδη, τα οποία αναμένονται εξαιρετικά σημαντικά, θα χρησιμοποιηθούν για την επαναγορά ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου και την σχετική μείωση του δημόσιου χρέους.
Δεν σας βλέπω πολύ αισιόδοξους…
Πάμε τώρα στο κόμμα της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Θεσσαλονίκη 1997 (η εκκαθάριση τελειώσε φέτος τον Ιανουάριο) και του διαλάμψαντος και γαλαντόμου ΥΠ.ΠΟ Βαγγέλη Βενιζέλου, το ΠΑ.ΣΟ.Κ,
“Αξιοποίηση του πολιτιστικού κεφαλαίου μας, ώστε το πολιτιστικό απόθεμα της χώρας να παρουσιάζεται ισότιμα στη διεθνή σκηνή και να αποτελέσει ισχυρή παραγωγική δύναμη.
Δυναμική ώθηση στο σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Καλό ακούγεται λίγο ασαφές βέβαια αλλά δεν πειράζει
Δημιουργία των προϋποθέσεων για ίσες ευκαιρίες για όλους και όλες στην πρόσβαση, απόλαυση και συμμετοχή στην πολιτιστική δημιουργία.
Αποκατάσταση του κύρους και των θεσμών άσκησης της πολιτιστικής πολιτικής. Διαβάστε την πρόταση Γερουλάνου και θα δείτε πως εννοούν τους ανεξάρτητους θεσμικούς υπηρέτες του πολιτισμού, οι οποίοι θα διορίζονται απο τον Υπουργό.
Σαφείς και δημοσιοποιημένους όρους και κανόνες σε όλες τις επιλογές:στη χρηματοδότηση έργων, προγραμμάτων, δράσεων και φορέων.
Καθιέρωση και δημοσιοποίηση από το Υπουργείο Πολιτισμού μητρώου αιτούντων φυσικών και νομικών προσώπων για την ανάληψη πολιτιστικών δράσεων. Μήπως να το κάνουμε μητρώο επιχορηγηθέντων να ξέρουμε και εμείς;
Για εξάλειψη του κομματισμού, αξιοκρατία σε όλα τα επίπεδα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των πόρων. Κλασσική και διαχρονική υπόσχεση
Στελέχωση των περιφερειακών πολιτιστικών θεσμών με αξιοκρατικές διαδικασίες και κριτήρια ποιότητας. Συνέπεια του κράτους στις οικονομικές του υποχρεώσεις. Όπως λόγου χάριν με τα Χρώματα!!!
..αυτό προϋποθέτει ένα συγκεκριμένο και δεσμευτικό πρόγραμμα πολιτισμού προς τα Μ.Μ.Ε., που θα ενσωματώνει επιμορφωτικές και πολιτιστικές εκπομπές στις ζώνες υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου και στην καθιέρωση πολιτιστικής ζώνης στα δελτία ειδήσεων. Δηλαδή το κανάλι της Βουλής θα μετακομίσει προς την ΝΕΤ. Ωραία θα βλέπουν Όπερα και στο Άργος Ορεστικό ή στη Γάβδο
Δημιουργία και υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων με δίκαιη ανακατανομή των πόρων, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Περιφερειακά ΑΕΙ. Στόχος η στήριξη των δημιουργών σε κάθε τοπική κοινωνία. Έλεγα κι εγώ, πώς θα κάνουμε τα Βουρβουτσαλιώτικα 2012
Λογικά θα έπρεπε να χαιρόμαστε αφού συγκρούονται δύο πρώην ΥΠΠΟ.
Ο Αντώνης Σαμαράς αφού διόρισε τη μισή Μεσσηνία στο Μουσείο της Ακρόπολης τώρα διεκδικεί την αυτοδυναμία και τη σωτηρία της χώρας.
Η Νέα Δημοκρατία λοιπόν λέει δια στόματός του
“Ο Έλληνας δημιουργός έχει, λοιπόν, ιερή αποστολή. (Ποιά άραγε;)
Να εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο
Να διατρανώσει την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού εδώ και 3.000 χρόνια.
Ένα από τα πολλά λάθη που έχουν γίνει, ίσως το μεγαλύτερο, είναι ότι δεν προβάλαμε αλλά και δεν στηριχτήκαμε στον ελληνικό Πολιτισμό.
Που σημαίνει ότι απομακρυνθήκαμε από την ταυτότητά μας, εθνική και υπαρξιακή.
Το υπουργείο Πολιτισμού υποβαθμίστηκε σε υπουργείο Τουρισμού
Η μεγάλη τέχνη κατέληξε ενοχλητική και περιττή για την βιομηχανία του θεάματος που κυριάρχησε. Ετσι νεκρώθηκε η επικοινωνία Πολιτείας και συντελεστών του πολιτισμού.
Ηρεμείστε όμως…
” Εμείς έχουμε απάντηση σε αυτές τις στρεβλώσεις:
Δεσμεύομαι να εφαρμόσω Εθνική Πολιτική Πολιτισμού
Να αποκτήσουμε μόνιμους πολιτιστικούς θεσμούς
Να επέλθει έτσι αξιοκρατία και διαφάνεια
Θα προχωρήσουμε τη θεσμική και λειτουργική ενοποίηση σε ενιαίο Υπουργείο, την Παιδεία, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό
Θα κάνουμε έτσι το πρώτο βήμα: να απελευθερωθούν οι δημιουργοί. (δηλαδή;)
(Εδώ ακούγεται το σύνθημα: Λεφτεριά στο Μαυρουδή, Γρηγορέας στη Βουλή)
Να ξαναγίνουν οι πνευματικοί μας άνθρωποι ανεξάρτητοι και αξιοπρεπείς
Να ελευθερωθούν οι δημιουργικές τους δυνάμεις
Και κυρίως να σπάσουμε τα δεσμά της προληπτικής αυτολογοκρισίας !!!, εφαρμόζοντας αξιοκρατία και διαφάνεια στις επιχορηγήσεις. ( συλλογισμός; ) Καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς καλλιτεχνών αλλά και μεμονωμένες προσωπικότητες.
– Το Υπουργείο Πολιτισμού θα μετατραπεί έτσι σε Κιβωτό των καλλιτεχνών
Για να αποκατασταθεί πια η επικοινωνία της πολιτικής και των δημιουργών
Το μήνυμά μας σήμερα είναι ότι ζητάμε από τους Έλληνες να πιστέψουν στους Έλληνες και στα ταλέντα τους. <<Ελλάδα έχεις ταλέντο>>
Γι’ αυτό θα επαναφέρουμε και θα στηρίξουμε πραγματικά το θεσμό της χορηγίας
Θα υπάρξουν σοβαρά και πραγματικά κίνητρα σε όσους θέλουν να προσφέρουν και να επενδύσουν στους Έλληνες δημιουργούς Καλά, πάρε πρώτα πίσω τον νόμο Βουλγαράκη και μετά μιλάμε.
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας ΚΚΕ πάντα all time classic (μπορείτε να κάνετε skip, δεν θα χάσετε τίποτε, το highlight είναι με κόκκινα λόγω ιδεολογίας)
“Η ανάληψη εκτεταμένης αρμοδιότητας των μονοπωλιακών συγκροτημάτων στη χρηματοδότηση, επομένως και στη διοίκηση και διαχείριση των δημόσιων πολιτιστικών δομών με πρόσχημα την οικονομική κρίση και τη συνεπαγόμενη δυσχέρεια κρατικής χρηματοδότησης, αποτελεί επίσημη κατεύθυνση της ΕΕ, η οποία τους επόμενους μήνες θα εξειδικευτεί με σχετικό νομοσχέδιο και στη χώρα μας. Ο υπουργός πράγματι δε φταίει, όπως είπε ο πρωθυπουργός. Τη δουλειά του κάνει ο άνθρωπος, που είναι με οποιονδήποτε τρόπο να «ενθαρρύνει την πολιτιστική ευαισθητοποίηση και συμμετοχή» των τραπεζιτών και των μεγαλοβιομηχάνων, για να αναλάβουν απ’ ευθείας δράση στους δημόσιους πολιτιστικούς οργανισμούς, αφού το κράτος δεν θα έχει πλέον καμία οικονομική υποχρέωση απέναντί τους. Την Κυριακή μάλιστα ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος ανακοίνωσε τις προθέσεις του να ηγηθεί σ’ αυτή την εκστρατεία, ως ανέκαθεν φιλότεχνος.
Στόχος κυβέρνησης και ΕΕ η θέσπιση κανόνων ώστε το κεφάλαιο να εκμεταλλευτεί πιο αποδοτικά τον πολιτισμόΗ εξέλιξη αυτή δεν είναι ανεξάρτητη από το θέμα μας, αφού τόσο στο νομοθέτημα για τα πνευματικά δικαιώματα, όσο και σ’ αυτό «για τις νέες δομές και διαδικασίες σχεδιασμού και υλοποίησης της πολιτιστικής πολιτικής» όλα τα σφυριά χτυπούν σε έναν και μοναδικό στόχο: Να επισπευστεί η θέσπιση κανόνων και μηχανισμών που θα επιτρέψουν στο κεφάλαιο μόλις ξεπεράσει – και στο βαθμό που θα ξεπεράσει – την κρίση του, να εκμεταλλευτεί πιο αποδοτικά σε όφελός του την πολιτιστική δημιουργία και κληρονομιά.
Πιο συγκεκριμένα η λαϊκή εξουσία – που για το ΚΚΕ είναι η σοσιαλιστική – έχει ως στόχο να καταργήσει όχι μόνο αυτή τη βαθιά αντιπολιτιστική πολιτική, αλλά και την οικονομική της βάση, την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής και διάδοσης της τέχνης, εξασφαλίζοντας έτσι τη θεμελιακή προϋπόθεση για να μπορεί ο καλλιτέχνης να δημιουργεί πραγματικά ελεύθερα χωρίς τις μεσολαβήσεις των κάθε είδους «παραγωγών» και «προαγωγών».
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ Ελεύθερα υπό έναν και μόνον περιορισμό: το έργο του να εξυψώνει το διανοητικό, συναισθηματικό, αισθητικό κόσμο των ανθρώπων, αντί ευχάριστα να τους αποκοιμίζει και να τους χειραγωγεί.
Στο πλαίσιο της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας όλοι οι δημιουργοί – καλλιτέχνες θα είναι απαλλαγμένοι από τις βιοποριστικές έγνοιες και οι διαχειριστικοί μηχανισμοί αυτού του είδους θα αχρηστευτούν, αφού η έννοια του αναφαίρετου πνευματικού δικαιώματος θα εξαγνιστεί από τους κερδοσκοπικούς και εισπραχτικούς σκοπούς και θα δικαιωθεί, αποκτώντας το πραγματικό ηθικό και μόνο νόημά της.
Για να πραγματοποιήσει αυτούς τους στόχους της η λαϊκή εξουσία πρέπει να συγκροτήσει έναν Ενιαίο κοινωνικοποιημένο Φορέα Τέχνης και Πολιτισμού, που με τους διάφορους οργανισμούς και τα τμήματά του και την καθοριστική συμμετοχή των καλλιτεχνών, θα οργανώσει σταδιακά όλη την παραγωγή και διανομή του καλλιτεχνικού έργου, αξιοποιώντας και τα υπάρχοντα καταξιωμένα καλλιτεχνικά σχήματα και θα παρέχει στους συντελεστές του όλα τα απαραίτητα μέσα, όπως κοινωνικό μισθό και τις αναγκαίες υποδομές για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους.
Θα αλλάξει δηλαδή την ονομασία του ΥΠΠΟ, για τα υπόλοιπα …
Πάμε τώρα στην άλλη άκρη του φάσματος στην καταχθόνια Ντόρα Μητσοτάκη, Μπακογιάννη, Κούβελου και τη Δημοκρατική Συμμαχία,
“- Η πολιτική για τον πολιτισμό σε μια περίοδο κρίσης πρέπει να έχει ως κεντρικό στόχο την ευρύτερη δυνατή διάχυση της πολιτισμικής παραγωγής, με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Η πολιτική αυτή στηρίζεται στους ανθρώπους και τους φορείς του πολιτισμού, δημιουργεί νέα πεδία συνεργασίας μεταξύ του κράτους, του ιδιωτικού τομέα και των σύγχρονων δημιουργών, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν κατευθύνει και δεν χειραγωγεί πολιτικά την τέχνη. Ναι μεν κράτος αλλά θα αυτοπροσδιορίζεται . Εντάξει ότι πείς.
- Κατάργηση της εισφοράς στην ΕΡΤ … (Παλαιό αίτημα της Μελίνας επι επαράτου δεξιάς)
- Ο αθλητισμός συνδέεται άμεσα με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας. Απαιτεί την διαφύλαξη του αθλητικού πνεύματος μέσα σε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο, που καλύπτει τους αθλητές, τα αθλήματα και τους φιλάθλους . Δεν θα χορηγούνται τα αναβολικά με ευθύνη των ομοσπονδιών αλλά θα τα παίρνουν οι ίδιοι οι αθλητές ή θα τα πληρώνουν οι χορηγοί
Ο ΣΥΡΙΖΑ Ενωτικό Κοινωνικό Μέτωπο σε παραπλήσιο μήκος κύμματος αφού πρώτα μας κάνει μάθημα και εξηγεί τι φταίει (φυσικά ο καπιταλισμός) : Η πολιτιστική κρίση που βιώνουμε έχει τις ρίζες της στις αντιθέσεις του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και της βαθιάς κρίσης των κυρίαρχων αξιών και ιδεών του νεοφιλελευθερισμού εν συνεχεία προτείνει :
Αναζωογόνηση και στήριξη της καλλιτεχνικής και πνευματικής παραγωγής.
Οι συνέπειες της πολιτιστικής κρίσης εκτείνονται σ΄ όλη την κοινωνία και πλήττουν με ιδιαίτερη δριμύτητα τις εργαζόμενες τάξεις και τη νεολαία. Οι πολιτιστικές αξίες, ο αθλητισμός, τα καταναλωτικά πρότυπα, τα πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς, ο τρόπος ζωής που προβάλλονται απ΄ την άρχουσα τάξη και τα καλλιτεχνικά ρεύματα που στηρίζει και κυρίως η μαζική κουλτούρα και υποκουλτούρα που προωθεί, με κύρια οχήματα τα ΜΜΕ, αποσκοπούν τελικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών της καπιταλιστικής αγοράς και των μακροπρόθεσμων συμφερόντων του συστήματος.
Η ανάπτυξη της προσωπικότητας, των δυνάμεων και ικανοτήτων του ανθρώπου, της πνευματικής και ψυχικής καλλιέργειας. (για τους παλιότερους, θυμίζει λίγο Λούκατς) Η στήριξη των ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών. Η αναζωογόνηση και ο εμπλουτισμός της πνευματικής παραγωγής. Η εξασφάλιση του πλουραλισμού και της ελευθερίας έκφρασης των καλλιτεχνών. Η εξασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων για τη συμμετοχή όλων στην πολιτιστική παραγωγή και στον αθλητισμό. Η οργανική ένταξη των προϊόντων του πολιτισμού στη ζώσα καθημερινότητα των πολιτών πώς δηλαδή; αποτελούν σήμερα για την ριζοσπαστική Αριστερά ζητήματα πρώτης προτεραιότητας και χαρακτηριστικά που θα μετατρέψουν τον πολιτισμό σε όρο για μια νέα κοινωνική ανάπτυξη και ουσιώδη προϋπόθεση της κοινωνικής αλλαγής.
Η Λούκα και ο Καστανίδης στην αρχή λένε τα συνηθισμένα :
“Ο πολιτισμός και ο αθλητισμός αποτελούν ανεκτίμητο κεφάλαιο για τη χώρας μας, καθώς διαθέτει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα, και επομένως συνδέονται άρρηκτα με το αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας.”
και μετά η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ προτείνει: Τη δημιουργία Ταμείου Πολιτιστικής Επιχειρηματικότητας, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, για την παροχή μικροδανείων, εγγυήσεων δανείων και επιδοτήσεων επιτοκίου δανείων προς νέους δημιουργούς αλλά και πολιτιστικά ιδρύματα, για στήριξη της πολιτιστικής δημιουργίας και της πολιτιστικής διαχείρισης, αλλά δράσεων σε επιμέρους θεματικές ενότητες, όπως η μουσική, ο χορός, ο κινηματογράφος, η φωτογραφία, το θέατρο, το, τα εικαστικά και η πνευματική δημιουργία Έχει ένα κόλλημα με το ΕΣΠΑ αυτή η γυναίκα.
Την αναβάθμιση της πολιτιστικής κληρονομίας και δημιουργίας στα αστικά κέντρα, και ιδιαίτερα στις υποβαθμισμένες περιοχές, ώστε να αναδειχθούν σε ζωντανούς χώρους δημιουργίας και αναψυχής, αρμονικά συνδεδεμένοι με τον χωροταξικό σχεδιασμό. Πώς;
Την αναβάθμιση και ενσωμάτωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μαθημάτων πολιτιστικής κληρονομιάς και παράδοσης, καθώς και των τεχνών και διάφορα άλλα γενικά. Τι’ ειχες Γιάννη, τι’είχα πάντα
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Πάνου Καμμένου ασχολούνται με τις καταγγελίες και δεν έχουν κεφάλαιο για πολιτισμό.
Η Δημοκρατική Αριστερά (Φωτισμένη Αριστερά), συνεχιστής των λαμπρών παραδόσεων της Επιθεώρησης Τέχνης και κλπ κλπ όπως και σε άλλα θέματα πατάει σε δύο βάρκες
Απο τη μία επισημαίνει
Όσον αφορά την κρατική πολιτική σχετικά με τον πολιτισμό, την αξιοπιστία της υπονομεύουν η έλλειψη υποδομών, η αδιαφάνεια των θεσμών, η κακή διαχείριση των κονδυλίων, η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και η πελατειακή αντίληψη που διέπει την κατανομή των δαπανών.
Η πενιχρή χρηματοδότηση των σχετικών φορέων και η αντιμετώπιση τους ως ενός ακόμη πεδίου άσκησης πελατειακής πολιτικής έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνεύει η αρχαία και η νεότερη κληρονομιά μας. Κυρίως, όμως, είναι η ακραία υποβάθμιση της παιδείας σε όλες της τις βαθμίδες που πλήττει τον πολιτισμό.
Απο την άλλη
Προτεραιότητα της ΔΗΜΑΡ αποτελεί. ασφαλώς η απαγκίστρωση από την συντεχνιακή και λαϊκιστική αντίληψη που εξαντλεί την καλλιτεχνική δημιουργία στην διεκδίκηση και μόνο της κρατικής προστασίας.
Και το ξαναμαζεύει
Ωστόσο, παρότι η τέχνη και η δημιουργία δεν εξασφαλίζονται μόνο από τις κρατικές επιδοτήσεις, ο πολιτισμός είναι ένας τομέας που από τη φύση του δεν είναι δυνατόν να υπαχθεί αποκλειστικά και μόνο σε ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Ο πολιτισμός δεν μπορεί να εξαντλείται στην παραγωγή έργων που προορίζονται αποκλειστικά για την αγορά, γιατί έτσι απορρίπτεται η ιδιαιτερότητα του δημόσιου χαρακτήρα των πολιτισμικών αγαθών. Η λογική της αγοράς, από μόνη της, δεν ενισχύει τη δημιουργία, απλώς κατοχυρώνει τα προϊόντα που επιδοκιμάζονται από την πλειονότητα, προϊόντα προσαρμοσμένα, συνήθως, σε εμπορικά κριτήρια και ως εκ τούτου, τις περισσότερες φορές, ομοιογενή και αδιαφοροποίητα.
Ο συνδυασμός Δράση – Φιλελεύθερη Συμμαχία, δηλαδή Στέφανος Μάνος , αν και τελευταία δεν εμφανίζεται μόνος σαν σολίστας. Αντίθετα ενεργοποίησε το κόμμα. Μάλλον υπήρχε το σχήμα αλλά δεν έκανε πρόβες.
Κατά την ΔΡΑΣΗ το κράτος δεν είναι ένας φορέας διανομής επιδοτήσεων χωρίς όραμα, στόχους και έλεγχο. Αντίθετα οφείλει να:
- Ελαχιστοποιήσει την γραφειοκρατία εγκατάστασης πολιτιστικών φορέων – εταιρειών, ώστε να ενισχύσει την ελκυστικότητα της χώρας. Κλασσικός Μάνος
- Απλοποιήσει τις διαδικασίες συναλλαγής με Δημόσιους οργανισμούς και να καθιερώσει ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς.
- Συνδέσει κάθε διαφημιστική εκστρατεία της χώρας με την εγχώρια πολιτιστική παραγωγή.
- Αντικαταστήσει την πληθώρα κατακερματισμένων οργανισμών με πολιτιστικό αντικείμενο με ενιαίο φορέα, που θα στοχεύει στην παροχή τεχνογνωσίας στους εγχώριους πολιτιστικούς φορείς, προσέλκυση πολιτιστικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, δημιουργία Ηλεκτρονικής Βάσης Γνώσης (Knowledge Base) για τον Πολιτισμό, (δηλαδή πώς επίλυση προβλημάτων κατά τις συναλλαγές με την κρατική μηχανή. Ακούτε εσείς του ΠΟΛΥΤΟΝΟΥ;
Και συνεχίζει παρακάτω για τους ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ - Η Ελλάδα σήμερα διαθέτει υπεράριθμους φορείς που παράγουν (ή θα έπρεπε να παράγουν) πολιτιστικό έργο. Βρίσκονται διάσπαρτοι σε κάθε σημείο της επικράτειας και δραστηριοποιούνται σε πληθώρα πολιτιστικών αντικειμένων. Στην πραγματικότητα πρόκειται για φορείς που απορροφούν σημαντικά ποσά δημοσίου χρήματος, αποτελούν σημαντικό φορέα εξουσίας κυρίως σε τοπική κλίμακα, χωρίς όμως να παράγουν τις περισσότερες φορές ουσιαστικό έργο.
- …τέτοιου είδους κατάτμηση του πολιτιστικού έργου δεν την έχει ανάγκη η χώρα. Ο κατακερματισμός των πολιτιστικών φορέων που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα αποτελεί ακραία σπατάλη πόρων, χωρίς να έχει θετικό αποτέλεσμα.Η ΔΡΑΣΗ πιστεύει ότι η χώρα χρειάζεται μικρό αριθμό Εθνικών Πολιτιστικών Φορέων με στόχο την παραγωγή πολιτιστικού έργου υψηλού επιπέδου και την ανάδειξη της χώρας. Ε να μην πούμε και εμείς κάτι καινοτόμο;Ως Εθνικοί Πολιτιστικοί Φορείς (ΕΠΦ) μπορούν να λειτουργούν και ιδρύματα ιδιωτών με αποδεδειγμένο έργο και δυνατότητα περεταίρω προσφοράς (πχ Πολιτιστικά Ιδρύματα Τραπεζών, Ιδιωτικά Μουσεία, Σωματεία). Η ανάδειξη ενός φορέα σε ΕΠΦ θα γίνεται με περιοδική αξιολόγηση από σώμα Προσωπικοτήτων εγνωσμένου κύρους … δηλαδή ; Διαβλέπω επίδραση Γερουλάνου Και τελειώνει τα κριτήρια για την ανακήρυξη ενός φορέα σε ΕΠΦ Ποιός σας λέει ότι οι ακροδεξιοί δεν έχουν άποψη; Ο Λαϊκός Σύνδεσμος – Χρυσή Αυγή γράφει για τον Πολιτισμό (δυστυχώς δεν βρήκα τα πρέποντα γράμματα)
“Ανάδειξη της Ελληνικής τέχνης ως έκφραση ψυχής και τρόπου ζωής.
(Τι είναι Ελληνική τέχνη μπορείτε να το δείτε αν αντέχετε στα γιουτουμπάκια απο εκδηλώσεις της Χρυσής Αυγής.)
Προβολή, στήριξη και διάδοση εντός και εκτός Ελλάδος των αξιών του Ελληνικού πολιτισμού και της Ελληνικής γλώσσας σε όλους τους τομείς.
Προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων.
Ειδικά προγράμματα στήριξης της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της πολιτιστικής μας κληρονομίας.”Για να χαλαρώσετε διαβάστε τι προτέινει ο Δημοσθένης Βεργής – Έλληνες Οικολόγοι, μετά την συνεργασία του με την Τζούλια Αλεξανδράτου
“Δικαίωμα και συμμετοχή στον πολιτισμό όλων των κοινωνικών ομάδων με πρωταγωνιστή το ταλέντο τους και όχι το πολιτικό και σεξουαλικό μέσον. ” (audition, όχι σεξ)
|
Η στιγμή της ιστορικής συμφωνίαςΤα καλά παιδιά του μπαχτσέ οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ λένε αρκετά πράγματα, λογικά οφείλω να πώ και συνεπή στην αντίληψη της οργανικότητας του πολιτισμού σαν μέρος του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος υλικού και άυλου.
Την ενίσχυση της αυτόνομης πρωτοβουλίας ατόμων ή και κοινωνικών κινημάτων και τοπικών ομάδων, στο πεδίο του άυλου και υλικού ως βάση της παραγωγής πολιτισμού.
Τον εντοπισμό και ανάδειξη νέων πολιτιστικών κινημάτων και νέων καλλιτεχνών ως έκφραση του παρόντος και υλικό του μέλλοντος.
Την υιοθέτηση του πολυπολιτισμικού «διαλόγου» ως βάση συνεννόησης διαφορετικών πνευματικών και θρησκευτικών επιλογών.
Την ενίσχυση πολιτιστικών δράσεων και πρωτοβουλιών που αναφέρονται σε περιβαλλοντικές προβληματικές.
Την κατοχύρωση και ανάδειξη της τοπικής κουλτούρας ως ανθρώπινο δικαίωμα και ανθρωπολογικό δεδομένο.
Τη χαρτογράφηση, τη θεσμική προστασία και την αξιακή ανάδειξη του συνόλου της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς.–Την ψηφιοποίηση των δεδομένων της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς βάσει των ευρωπαϊκών και διεθνών αρχειακών προτύπων.
Την ενίσχυση των υπαρχόντων δομών ή/και δημιουργία θεσμού προώθησης της ελληνικής πνευματικής/ καλλιτεχνικής δημιουργίας σε τόπους διεθνών πολιτιστικών συναντήσεων και ανταλλαγών.
Την οικονομική στήριξη της πολυκεντρικότητας των πολιτιστικών «τοπίων» ως εργαλείων αποκέντρωσης και ενίσχυσης της τοπικότητας.
Την κατοχύρωση των δικαιωμάτων καλλιτεχνών και πολιτιστικών δημιουργών στο πλαίσιο της θεώρησης του πολιτιστικού προϊόντος ως κοινωνικού αγαθού.
Την ενσωμάτωση της πολιτιστικής διάστασης σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης μέσω της διδασκαλίας ποίησης, θεάτρου, χορού, μουσικής και, κύρια, της ιστορίας της τέχνης.
Και επιτέλους κάποιος λέει κάτι :Την ενίσχυση και περαιτέρω εξειδίκευση των υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών ειδικού προσανατολισμού, όπως τα μουσικά και καλλιτεχνικά γυμνάσια και λύκεια. ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
Διεκδίκηση της επιστροφής των ελληνικών αρχαιοτήτων από το εξωτερικό. Μία εθνική νότα είναι επιβεβλημένη.
ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ
Ο Βασίλης Λεβέντης Ένωση Κεντρώων ούτε λέξη, το ίδιο και το Κόμμα Φιλελευθέρων, ούτε το ΟΧΙ (συνασπισμός συνεργαζόμενων κομμάτων Δημοκρατική Αναγέννηση και Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο Καζάκης -Σ. Παπαθεμελής), το Κίνημα Δεν Πληρώνω, τιποτα και το Κ.Ε.Α.Ν.- Κίνημα Εθνικής Αντίστασης. Τίποτα και το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (Μαρξιστικό-Λενινιστικό) – Μ.Λ. ΚΚΕ- Εκλογική Συνεργασία, ούτε και η Αντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία για την Ανατροπή (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.) – Μέτωπο της Αντικαπιταλιστικής Επαναστατικής Κομμουνιστικής Αριστεράς και της Ριζοσπαστικής Οικολογίας. Το ίδιο και η Οργάνωση Κομμουνιστών Διεθνιστών Ελλάδος- Ο.Κ.Δ.Ε., ενώ το Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (ΕΕΚ Τροτσκιστές), έχει μία μοναδική αναφορά στην αναγκαιότητα να καταργηθεί ο καπιταλισμός προκειμένου να επιβιώσει ο ανθρώπινος πολιτισμός
Τα κόμματα ΟΑΚΚΕ Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση του ΚΚΕ, Σύνδεσμος Εθνικής Ενότητας, Κοινωνία Πολιτική Παράταξη Συνεχιστών Καποδίστρια, Κόμμα Πειρατών Ελλάδας τίποτε . Το ίδιο και το Παναθηναϊκό Κίνημα – ΠΑΝ.ΚΙ., η Αξιοπρέπεια (συνδυασμός ανεξάρτητων υποψηφίων), η Ανεξάρτητη Ανανεωτική Αριστερά, Ανανεωτική Δεξιά, Ανανεωτικό ΠΑΣΟΚ Ανανεωτική Νέα Δημοκρατία, Όχι στον Πόλεμο, Κόμμα Επιχείρηση Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη, Σώζω Ζωές, Παναγροτικό Εργατικό Κίνημα Ελλάδος (ΠΑ.Ε.Κ.Ε.), και η Περιφερειακή Αστική Ανάπτυξη (Π.Α.Α.) – (Νικ. Κολίτσης, μεμονωμένος υποψήφιος).
Πάμε τέλος σε ένα καινούργιο κόμμα τη Δημιουργία Ξανά
Παρόλο που δεν έχει τιποτα υπο τον τίτλο Πολιτισμός ο ιδρυτής του νέου κόμματος έχει σπουδάσει μουσική, έχει δουλέψει σαν δάσκαλος σε Ωδεία και κάνει συχνά αναφορές στην εμπειρία του όταν αναφέρεται στα παράδοξα της Ελλάδας χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της μουσικής εκπαίδευσης (κυρίως στα ωδεία) όπου διδάσκεται η μουσική χωρίς οι μαθητές να ακούν και να ζούν τη μουσική με διάφορους τρόπους και να την διδάσκονται σαν πολιτιστικό αγαθό. Εχει δηλώσει
Γράφει για τον εαυτό του
“Το 1978 ως πρωτοετής στην ΑΣΟΕΕ (σήμερα Οικονομικό Πανεπιστήμιο) εγκαθίσταμαι στην Αθήνα. Εντρύφησα – εκτός εκπαιδευτικού συστήματος – σε πολλούς τομείς του επιστητού (λεπτομέρειες εκ του σύνεγγυς) και, εντός, στα Οικονομικά και στην Κλασική Μουσική (κιθάρα, πιάνο). Εργάστηκα, αδιάκοπα, από 17 ετών, και στους δύο χώρους, εκτός από την περίοδο Δεκ. 1984 – Σεπτ. 1986, που υπηρέτησα τη θητεία μου στο πεζικό. Στο χώρο της Τέχνης εργάσθηκα από το 1978 έως το 1991: καθηγητής σε Ωδεία, σολίστας, συνθέτης (μουσικής για θέατρο στη Γερμανία) ραδιοφωνικός παραγωγός στην Ελλάδα και στην Γερμανία, όπου έζησα τη διετία 1989 – 1991. Στο marketing, από το 1991 έως σήμερα..”
Καλή Ψήφο!
Μάιος 2012