Leo Brouwer’s Estudios Sencillos 1 – 10
Μουσική ανάλυση του Λεωνίδα Κανάρη
2ο μέρος
Η ΣΠΟΥΔΗ Νο.1
Κάποιοι άνθρωποι λειτουργούν στη μουσική περισσότερο μέσω εμπειρίας και μουσικού ενστίκτου. Άλλοι όμως θέλουν, επιπλέον, να γνωρίζουν τα ‘τι’ και ‘πώς’ της μουσικής και με τη σειρά τους να τα εξηγήσουν και σε άλλους όταν χρειασθεί. Οι δεύτεροι κυρίως είναι αυτοί που ενδιαφέρονται για μουσικές αναλύσεις.
Μια ανάλυση μπορεί να έχει συγκεκριμένο αντικείμενο (π.χ. αρμονική ανάλυση) ή να είναι συνολική για όλες τις παραμέτρους ενός έργου, μέσα από την αποδόμησή του στα ‘εξ ων συνετέθη’.
Κι αυτό μπορεί να γίνει από περιληπτικά έως πολύ λεπτομερώς.
Κάποιοι ακολουθούν συγκεκριμένη μέθοδος ανάλυσης (π.χ. Schenkerian, Fortean, κ.λπ.) και άλλοι όχι.
Μια ανάλυση μπορεί να δώσει διττή ερμηνεία για κάτι, ή δεύτερες και τρίτες εναλλακτικές ερμηνείες για κάτι άλλο, ή ακόμη και να μην δώσει σαφή (έως και καθόλου) απάντηση για κάτι τρίτο.
Οι αναλύσεις ενέχουν πάντα το στοιχείο της υποκειμενικότητας αυτού που τις κάνει, οπότε διαφορετικές απόψεις είναι πιθανές.
Για καθετί που επισημαίνεται σε μια ανάλυση, δεν γνωρίζουμε αν έγινε από τον συνθέτη συνειδητά, ενστικτωδώς ή ‘τυχαία’, αλλά αυτό δεν αλλάζει την όποια σημασία του επισημαινόμενου.
Οι ακόλουθες αναλύσεις θα είναι συνολικές, λεπτομερείς και δεν ακολουθούν κάποια ακαδημαϊκή μέθοδο. Βασιζόμαστε στην γνωστή έκδοση του 1972, που επιμελήθηκε ο ίδιος ο συνθέτης.
Πάμε!
Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Το περιεχόμενο του κειμένου, το φωτογραφικό, βιντεογραφικό ή ηχητικό υλικό καθώς και η επιμέλεια του άρθρου είναι ευθύνη του συγγραφέα)
Το TaR, εκπληρώνοντας το όραμα του ιδρυτή του Νότη Μαυρουδή (1945-2023), συνεχίζει να λειτουργεί ως μία ελεύθερη και αυστηρά μη κερδοσκοπική μουσική διαδικτυακή κοινότητα, που βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική εργασία και στην εγκυρότητα των συνεργατών του. Δεν απασχολεί επαγγελματίες δημοσιογράφους, διορθωτές κλπ, άρα δεν έχει την υποδομή και τους πόρους ώστε να ελέγχει την ακρίβεια των πληροφοριών και την πνευματική ιδιοκτησία του υλικού που παρατίθεται (κειμένου, εικόνων, βίντεο, ηχογραφήσεων κλπ). Βασίζεται αποκλειστικά στην καλή πίστη του αρθρογράφου, ο οποίος είναι ο υπεύθυνος για τις απόψεις του και για το υλικό που επιλέγει, από το προσωπικό του αρχείο. Οποιοσδήποτε θεωρεί ότι θίγεται από την χρήση πληροφοριών και υλικού παρακαλείται να το δηλώσει άμεσα ώστε να γίνει άμεση διόρθωση (tar.onlinemag@gmail.com). Το TaR έχει ως στόχο να στηρίξει την ποιοτική μουσική δημιουργία κι όχι να θίξει με οποιονδήποτε τρόπο τους δημιουργούς και το έργο τους. Επίσης, η πληροφόρηση που το TaR παρέχει μέσω των ενημερωτικών στηλών του για συναυλίες, εκδόσεις, σεμινάρια, διαγωνισμούς, φεστιβάλ κλπ εξαρτάται αποκλειστικά από τα Δελτία Τύπου που στέλνουν οι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες ή διοργανωτές, τα οποία το TaR δημοσιεύει πάντα "καλή τη πίστει". Το TaR δεν φέρει ευθύνη για πιθανές ανακρίβειες και βασίζεται στην βοήθεια των αναγνωστών ώστε να διορθώνονται τα όποια προβλήματα. Διαχειριστής: Κώστας Γρηγορέας Ιδρυτής: Νότης Μαυρουδής |