ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
(Του Ευάγγελου Ασημακόπουλου)
Το προς ψήφιση άρθρο που περιλαμβάνεται στο Πολυνομοσχέδιο και αφορά στη Μουσική Παιδεία είναι επιεικώς απαράδεκτο για τους εξής λόγους:
1. Απαξιοί όλους τους μέχρι σήμερα δοθέντες Τίτλους (Πτυχία-Διπλώματα) του Υπουργείου Πολιτισμού το οποίον εμμέσως υποβαθμίζει ως ανεπαρκές.
2. Αγνοεί και υποτιμά αναγνωρισμένους καλλιτέχνες με σπουδές, εμπειρίες, δοκιμασίες συναυλιών και ικανότητες παιδαγωγικής, επικυρώνοντας και καταξιώνοντας άλλους που δεν διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα και εμπειρίες.
3. Υποχρεώνει σε επανεξέταση όλους τους Καθηγητές μουσικής το έργο των οποίων όχι μόνον δεν τιμά αλλά αντιθέτως περιφρονεί.
4. Περιφρονεί ακόμη εμμέσως όλους τους μουσικούς οι οποίοι στις μέρες μας στελεχώνουν όπερες, ορχήστρες, χορωδίες, μουσικά σύνολα κλπ., η καλλιτεχνική και επαγγελματική κατεύθυνση των οποίων διαμορφώθηκε μέσα από τις τάξεις των ωδείων και των μουσικών σχολών της χώρας.
5. Δημιουργεί ένα νέο μοντέλο παραπαιδείας ιδιαιτέρων μαθημάτων από ανεξέλεγκτους μουσικούς.
6. Ταπεινώνει και εξαπατά χιλιάδες οικογένειες που σπατάλησαν χρόνο και χρήμα για την μουσική καλλιέργεια των παιδιών τους, καλλιέργεια την οποία εν τέλει δεν αναγνωρίζει.
7. Ευτελίζει και μειώνει Μουσικές Σχολές και Ωδεία από τις αίθουσες των οποίων έχουν ξεπηδήσει κορυφαίοι μουσικοί μας που τίμησαν και τιμούν τη χώρα μας διεθνώς.
8. Διασύρει, με την διαδικασία της επανεξέτασης, εκατοντάδες διπλωματούχους – πτυχιούχους επαγγελματίες μουσικούς.
9. Υποβαθμίζει αλλά και προσβάλλει σολίστες- μουσικοπαιδαγωγούς και δασκάλους με τον κίνδυνο να είναι κάποια μέρα αξιακά κατώτεροι ακόμη και αυτών των μαθητών τους.
10. Αναφέρεται σε παράβολο χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει το χρηματικό ποσό, αφήνοντας έτσι διάχυτη την υποψία πως το παράβολο αυτό θα αντικαταστήσει την απόκτηση τίτλου στην ισχύουσα κατάσταση.
11. Τέλος, αξίζει να υπογραμμισθεί πως το 1994, με μια άκρως δημοκρατική κίνηση, ο Θάνος Μικρούτσικος ως Υπουργός Πολιτισμού, θέλοντας να αναβαθμίσει τη Μουσική Παιδεία, είχε εκπονήσει ένα σχέδιο το οποίο διένειμε σε δεκάδες μουσικά ιδρύματα, φορείς, παράγοντες, ωδεία κλπ. ζητώντας απόψεις και εν γένει παρατηρήσεις. αρκετούς μήνες πριν την δημοσίευση και επικύρωσή του. Το σχέδιο Μικρούτσικου παρά τις όποιες αδυναμίες, υπήρξε ρεαλιστικό, λειτουργικό και μοντέρνο κατά γενική παραδοχή.
Στις μέρες μας – 25 χρόνια αργότερα – εμφανίζεται προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο πρόχειρο, προβληματικό και εν τέλει ανεφάρμοστο, σχέδιο καταρτισμένο προφανώς από μη έχοντες γνώση του αντικειμένου, σχέδιο που εσπευσμένα προωθήθηκε προς ψήφιση με την αλήστου μνήμης μέθοδο του “αποφασίζωμεν και διατάσσωμεν”…
Ευάγγελος Ασημακόπουλος
(12 Απριλίου 2019)
Τεχνική επιμέλεια σελίδας Κώστας Γρηγορέας
(Η επιμέλεια του κειμένου είναι ευθύνη του αρθρογράφου)